T-Mobile breidt de hsdpa dekking flink uit

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
Dames en Heren ik heb wel heel erg veel goed nieuws voor t-mobile klanten er worden er nog 1000 a 1500 hsdpa opstel punten tot halve wegen 2010 bij geplaast en ook in werking gezet

BTS Kast Nokia UltraSite WCDMA Optima Supreme Umts/Hsdpa van T-Mobile die je veel lang de snelweg ziet staan en in plaatsen voor een groot bereik zie foto
Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/1509/imag0058w.th.jpg

Deze BTS Nokia UltraSite EDGE, WCDMA, Supreme Edge, Umts/Hsdpa van T-Mobile die je veel in dorpen, steden ziet hebben een kleiner bereik dan de Nokia UltraSite WCDMA Optima Supreme zie foto Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/1023/imag0020h.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Hoe kom je dit te weten als "post en ict netwerk beheerder"?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 09:05
Tja, goed nieuws voor T-mobile klanten maar ik heb al opgezegd. Ik wil gewoon kunnen bellen thuis, zo afgelegen woon ik niet. Ze zijn er al jaren mee bezig maar het werkt nog steeds niet.

Als et ooit gaat werken ga ik misschien nog wel eens terug naar T-mobile, verder zijn ze zo slecht nog niet.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 16:17

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

euh ja, iets meer info zou prettig zijn. Is er ergens een onafhankelijke test te vinden over 3g netwerken in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Een een maat van mij die is antenne bouwer, en bouwt t-mobile antenne,s in nederland

zo weet ik ook dat 21 januari 2010 Harderwijk is een mast bij geplaatst met 3 sectoren en is nu hele goede 3G/Hsdpa dekking op station harderwijk
8 maart 2010 Bij het station van putten is ook een 3G/HSDPA mast geplaast 3 sectoren nog niet in gebruik
21 januari 2010 In zeewolde is in het Centrum een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren
21 januari 2010 ook t,harde op het schietterrein is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren,
21 januari 2010 epe is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren,
21 januari 2010 aan de doorgaande weg richting vierhouten is de 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren
11 januari 2010 in koudhorn is een nieuwe 3G/HSDPA mast geplaast met 3 sectoren
1 januari 2010 in nunspeet 2 nieuwe 3G/HSDPA masten geplaast met beide 3 sectoren zijn ze nog aan het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-10 15:54

XanderDrake

Build the future!

Als T-mobile klant vind ik het idd mooi nieuws :) , maar kan je iets substantiëlere info geven?

Bijvoorbeeld, binnen wanneer moeten al die HSDPA opstel punten geinstalleerd zijn?
Welke gebieden gaan er het meeste op vooruit?
Verbeterd de 3G overlap (tussen twee 3G zendmasten in) hierdoor, of gaat het meer over gebieden die eerst zonder 3G zaten?
Betekenen deze nieuwe hardware ook betere penetratie door gebouwen en tunnels?
Kunnen we misschien ook een speed up verwachten voor Internet abbo's omdat er nu een betere infrastructuur komt?

Alvast bedankt!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
bron nuz.nl http://www.nuzakelijk.nl/...werk-t-mobile-kraakt.html

DEN HAAG - De snelle netwerken van telecombedrijven snakten jarenlang naar klandizie. Nu moet T-Mobile ''alle zeilen bijzetten'' om de sterk groeiende vraag naar mobiel internet op te vangen, zo zegt directeur Bart Weijermars.
© ANP

T-Mobile heeft in Nederland het dataverkeer de afgelopen jaren explosief zien groeien. Twee jaar geleden ging per maand 67 terabyte aan data over het netwerk. Vorig jaar was dat al 200 terabyte, ofwel zo'n vier miljard mailtjes.

De groei kan het iPhone-effect worden genoemd. In 2008, het jaar waarin T-Mobile de exclusieve aanbieder werd van de Apple-telefoon, verachtvoudigde het internetverkeer zelfs.

Groei

Met meer investeringen anticipeert T-Mobile op een verdere groei, zegt Weijermars in een interview met persbureau ANP. Hij spreekt van de grootste uitbreiding van het netwerk voor snel mobiel internet (3G) in jaren.

''We gaan meer basisstations plaatsen en meer ruimte reserveren voor mobiel internet. Het is nu zaak om het groeiende gebruik door smartphones en mobiele computers bij te houden.''

Investeren

T-Mobile wil niet zeggen hoeveel wordt geïnvesteerd. Weijermars spreekt van ''heel veel geld''. De afgelopen tien jaar investeerde zijn bedrijf al meer dan 10 miljard euro in zijn Nederlandse activiteiten.

Het netwerk kraakt nu op plekken waar veel mensen samenscholen, bijvoorbeeld in de zomer op de stranden en in stadions voor concerten en voetbalwedstrijden. Telefoongebruikers klagen daar over een gebrek aan 3G-bereik.

Rendabel

Weijermars noemt dit ''onoverkomelijk''. ''Op een aantal locaties is het niet rendabel om het netwerk uit te breiden. We moeten daar realistisch in zijn. Ook onze concurrenten kunnen dergelijke piekbelastingen niet aan.''

Telecombedrijven willen de komende jaren de snelheden van hun netwerk verhogen. T-Mobile toonde onlangs in Barcelona op het Mobile World Congress een testopstelling van een netwerk dat per seconde 55 Megabit aan data kan versturen.

Netwerk

Het huidige Nederlandse netwerk van het telecombedrijf kan maximaal 7,2 Mb aan. Dit jaar volgt uitbreiding naar 14,4 Mb.

De nieuwe mogelijkheden die de snellere netwerken bieden, zullen leiden tot verschillende abonnementen voor mobiel internet, zegt Weijermars. ''We gaan meer kijken naar de snelheid en de diensten die worden geleverd, maar dan wel op een manier dat de consument zich geen zorgen maakt over zijn datagebruik. Een video in HD-kwaliteit bekijken is echter heel wat anders dan je mail binnenhalen.''

[ Voor 34% gewijzigd door Blids op 22-03-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Dit kan kloppen, hier bij een klant waar ik werk komen regelmatig antennebouwers over de vloer (regio Drenthe), die begonnen er vorige maand ook al over dat ze hun 'site's' :? gingen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort dingen kun je beter melden via de newssubmit. Een dergelijk bericht is namelijk op de FP beter op zijn plaats dan op het forum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.