[win7] start niet op op accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Sinds gisteren start mijn Lenovo T400 niet meer op wanneer hij op de accu staat. De Windows 7 opstartanimatie bevriest en de pc reageert totaal niet meer. Herstarten geeft de mogelijkheid voor de startup repair, maar ook die bevriest, hetzelfde resultaat bij het opstarten vanaf de Windows 7 cd rom. En elke keer is het exact hetzelfde moment, dus het lijkt niet op een oververhittingsproblem. Het rare is dat er geen problemen of wat dan ook zijn bij het opstarten met de stroomkabel aangesloten. En na het opstarten de kabel eruit nemen is ook geen probleem, ik kan er uren mee werken, op de accu, zoals normaal, maar ik moet niet proberen om opnieuw op te starten.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, suggesties?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je de meest recente drivers en dergelijke geinstalleerd? Regelmatig hebben laptops de optie om het energieverbruik van hardware wat terug te schakelen als je op de accu werkt, het klinkt alsof het probleem daar in zit. Een videokaart driver die niet helemaal goed reageert op deze energiebesparing ofzo.

Kun je in de update geschiedenis iets zien? wellicht dat er van de week een windowsupdate is geweest die je dwars zit?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Na een week de laptop gewoon te gebruiken, start hij weer normaal op. Raar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Eigenlijk is het probleem nooit verdwenen en nu heb ik een nieuwe harddisk en er een nieuwe installatie opgezet, maar nog steeds dezelfde problemen. De startup bevriest bij de animatie, elke keer op precies hetzelfde moment (al is het nu wel een 0.5 seconde eerder dan bij de vorige installatie/hdd)

Net nog even memtest gedraaid, maar die geeft geen problemen aan. Wat zou het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Geeft het event log iets?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
MightyMauz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:34:
Eigenlijk is het probleem nooit verdwenen en nu heb ik een nieuwe harddisk en er een nieuwe installatie opgezet, maar nog steeds dezelfde problemen. De startup bevriest bij de animatie, elke keer op precies hetzelfde moment (al is het nu wel een 0.5 seconde eerder dan bij de vorige installatie/hdd)

Net nog even memtest gedraaid, maar die geeft geen problemen aan. Wat zou het dan kunnen zijn?
Neem deze flowchart met bijbehorende informatie eens door:
http://www.daileyint.com/hmdpc/battery.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:04
Ik krijg het idee dat je je fabrikant nog nooit hebt gebeld / gemaild. Doe dat eens, zoek het internet eens af en kom dan weer eens langs met wat resultaten als je echt niks kan vinden. Vooral de fabrikant bellen lijkt me een goede.
Aangezien het probleem te maken heeft met je accu zoek je het met MemTest wel in een rare hoek vind ik. :?

[ Voor 18% gewijzigd door Barleone op 17-09-2010 15:40 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
BIOS update al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik heb geen verstand van het event log, maar dit kon ik vinden:

error
The Windows Image Acquisition (WIA) service hung on starting.

error
The AcSvc service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s).

warning
The speed of processor 0 in group 0 is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for 45 seconds since the last report.

Lijkt mij er niet 1,2,3 mee te maken te hebben. (m'n oude harddrive zit er momenteel weer in, en met die installatie heb ik nog wat problemen, vandaar dat ik een nieuwe install wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Sinds maart zijn er ontertussen alweer een aantal BIOS updates via System update binnen gekomen. Ook heb ik met de instellingen in het BIOS gespeeld, maar dat heeft niet geholpen.

De battery flowchart ben ik nu aan het bekijken, maar ik heb geen voltage meter bij de hand. Lijkt ook dat er bedoeld wordt dat hij helemaal niet opstart op de accu, maar dat doet hij dus wel. Als er een probleem moet zijn, dan zou het bv moeten zijn dat de accu de piekspanning tijdens het opstarten niet kan leveren (als er die zou zijn, of klets ik nou maar wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
als je had gegoogled:

http://www.processlibrary.com/directory/files/acsvc/

Dan zag je dat die crash verholpen kan (uiteraard niet gegarandeerd) worden door die service uit te zetten..... Ik kom meldingen tegen dat deze applicatie 100% CPU wegslurpt. Dus het kan zijn dat deze app de cpu teveel belast. Als je op de accu start is je cpu snelheid lager, dus zal de app de boel meer dichttrekken dan wanneer je op netstroom werkt.

Start je pc op en ga naar msconfig. Vink hier deze service uit en ga het dan weer eens proberen.

Betreffende je verhaal over de opstartspanning... Dan zouden er meer meldingen bekend van zijn....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Hij heeft dus dezelfde problemen met een clean install als met een ondertussen enorm vervuilde install. En met clean, bedoel ik dat echt alleen windows 7 is geinstalleerd. Toen begonnen de problemen al en ze werden niet weggenomen door het installeren van drivers, thinkpad meuk etc. Dus ik neem aan dat acsvc het niet kan veroorzaken, aangezien die niet op de clean install stond.

Btw waarom ik het in hardware zoek, is omdat m'n laptop een keer goed op de grond geketst is. Fysiek lijkt er alleen een scheur in de behuizing te zitten. Ik heb ook de hele laptop open gehad, adhv de Service and Maintenance Manual.

Pagina: 1