jQueryUI Sortable + jQuery Live + innerHTML

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Hey mensen,

ik ben me de hele avond al aan het rotzoeken om iets werkend te krijgen maar (hoogst) waarschijnlijk is mijn JavaScript kennis toch verre van voldoende...

Het geval;
Ik maak gebruik van de jQueryUI Sortable optie, dit werkt ook allemaal goed als ik de pagina direct oproep.

Als ik dan verder ga en jQuery Sortable in een div wil inladen mbv innerHTML gaat het mis. Daar is de zoektocht begonnen en ben ik erachter gekomen dat dit niet werkt doordat de JavaScript al eerder geladen is. Deze zal ik dus opnieuw moeten laden/koppelen waarbij ik na heel lang zoeken uiteindelijk bij Live Query ben uitgekomen en daar is de ellende begonnen.

Om te testen krijg ik het onderstaand nog wel werkend
JavaScript:
1
2
3
4
5
$('img') 
    .livequery('click', function(event) { 
        alert('clicked'); 
        return false; 
    });

Maar wat ik ervoor moet doen om een sortable <UL> werkend te krijgen... Al sla je me dood!

Nu wil ik gerust de code wat ik geprobeerd heb hier gaan posten maar gezien mijn JavaScript kennis denk ik er verstandig aan te doen om dit tegen alle regels in niet te doen :X

Als iemand mij een beetje op weg kan helpen, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het geheel in een functie gieten en die functie elke keer aanroepen na het inladen, vlak onder het element?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
jQuery ondersteund het zelf ook al dus je hebt er niet nog eens een losse plugin voor nodig:

http://api.jquery.com/live/

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Dat voorbeeld daar maak gebruik van jquery 1.2, ik zou zeggen update naar 1.4 met 1.8 van de UI library. (beide via jquery.com).

Ik denk dat het probleem hem in de sortable zit die niet de live functie gebruikt voor z'n bindings.

Je kunt proberen om nadat je de UL in die div hebt geplaatst opnieuw de sortable toevoegen.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Probeer eens een $(document).ready(function(){}); te zetten achter je .innerhtml, en daarbinnen je sortable te zetten. Als je html toevoegt kan je best altijd wachten tot de DOM opnieuw klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

Peetman

Tjah....

je kan ook delegate() gebruiken om de handler aan een parent element te hangen dat al wel geladen is.

Is ook wel jQuery 1.4
Pagina: 1