Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Een klein probleempje wat ik heb met de laptop van mijn vriendin. Op deze laptop staat zowel office 2003 als office 2007 geïnstalleerd. Normaal gesproken zou in die situatie een .doc bestand standaard openen in de laatste versie, word 2007 dus in dit geval. Dit is ook altijd zo geweest, tot ongeveer een maand geleden. Sindsdien openen .doc bestanden standaard in word 2003. Geen idee hoe dit ineens gekomen is. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit weer terug te krijgen.

ik heb geprobeerd om de extensie aan de laatste versie te koppelen maar dat werkt niet. Als je kiest voor 'openen met' bijvoorbeeld krijg je alleen de optie 'WINWORD'. Als je dan via bladeren naar de juiste versie gaat en je kiest die verandert er eigenlijk niets.

Ik heb het geprobeerd via de optie die genoemd worden op de site van microsoft: Informatie over het uitvoeren van meerdere versies van Office in combinatie met Office 2003 maar ook dat werkt helaas niet.

Heeft iemand een suggestie die ik even zou kunnen proberen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
je kunt normaal "browse to" of iets in die aard.. dan kun je naar
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\office12\winword.exe pakken

(als je geen vista/7 64bit hebt moet je (x86) weglaten)

(ik denk dat het office12 is ik heb zelf 2010 beta en deze is office14 ..)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
ja klopt, dat is wat ik bedoelde met
Als je kiest voor 'openen met' bijvoorbeeld krijg je alleen de optie 'WINWORD'. Als je dan via bladeren naar de juiste versie gaat en je kiest die verandert er eigenlijk niets.
Dit is zowel via de rechtermuisknop op het bestand als wanneer je dat doet via het koppelen van een programma aan een extensie. Op het moment dat ik ga kijken bij .doc staat er dat deze geopend wordt door winword.exe inderdaad. Als ik dan op de door jou voorgestelde methode winword.exe uit de office12 map pak (dat is inderdaad office 2007 ja) blijft hij in het scherm staan op winword.exe. Als ik winword.exe uit de office11 map pak blijft hij ook staan op winword.exe. In beide gevallen opent hij het bestand daarna gewoon weer in office 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Hier wordt (voor de omgekeerde situatie, dus juist openen in 2003) gesuggereerd om een kopietje van de .exe te maken (Word07.exe) en daar de associatie op te zetten. Blijkbaar heeft Windows moeite met dezelfde naam voor de executable... Je kan het origineel laten staan voor de associaties die wèl werken.
Alternatief zou je kunnen proberen om de Repair-functie van de installer van 2k7 te gebruiken, misschien zet die een en ander weer netjes terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 22-03-2010 09:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
kijk, dat zou best wel eens wat kunnen helpen. Ik zal het vanavond eerst eens proberen met een kopietje van de exe. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat het probleem is dat hij in de war raakt doordat beide exe files dezelfde naam hebben. Het lost alleen natuurlijk niet echt het probleem opm ik wil bv ook dat hij word 2007 opent als ik via win+r ' Winword' uitvoer ;)
Daarna kan ik nog wel even de installatie cd proberen. Die had ik al op het lijstje staan maar die is natuurlijk weer net niet in de buurt als je hem nodig hebt ;) Vind het alleen raat dat ie weer vanuit het niets verandert is, in eerste instantie werkte het gewoon prima. Heb mijn vriendin gevraagd niet weer een maand te wachten als er zoiets gebeurd, als je precies weet sinds wanneer het is wordt het zoeken altijd makkelijker natuurlijk ;)

maar bedankt voor de tip, ik laat nog wel even weten of het gelukt is!
Ik was trouwens zelf ook nog even aan het zoeken geweest, ik kwam ook nog het volgende artikel tegen over dit onderwerp:
Information about using 2007 Office suites and programs on a computer that is running another version of Office

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 22-03-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Als je de originele .exe ook gewoon laat staan, dan kan je nog steeds met Win+R word opstarten hoor :). De hernoemde kopie is dan alleen voor de associatie met .doc. Je komt alleen in de 'problemen' als je word al hebt draaien (het origineel) en dan via Explorer een .doc opent: er zal dan een tweede word-proces worden gestart in plaats van een uitbreiding van het eerste. Maar daar zal je in de praktijk denk ik geen last van hebben. Hoewel: beide processen delen dan één normal.dot, dat zou in theorie wat wazige foutmeldingen kunnen opleveren.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Maar als je toch alles wilt openen in Word 2007 waarom haal je 2003 dan niet gewoon weg?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Heb je ook weer een punt Wiebbe. Hij staat er voornamelijk nog op omdat er in 2007 nog regelmatig aardig gezocht moet worden naar bepaalde functies. Het is dan soms makkelijk om even in 2003 wat dingen te doen. En dit werkte altijd prima, tot vrij recent dus ;)

@Reptile2009
Dit is natuurlijk aardig te voorkomen door de snelkoppelingen allemaal om te hangen naar de nieuwe copie die gekoppeld is aan de .doc extensie. Ik zal er eens even mee aan de slag gaan vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat mij zelf opviel op een computer waarop beide stonden, is dat beide versies van Word eerst wat installatie gaan doen als ze zelf niet als laatste zijn gestart - vooral die van 2007 duurt even. Ik kan me goed voorstellen dat dan ook steeds de associatie gezet wordt als het om Word.exe gaat..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
dat is uit te zetten met een redelijk simpele aanpassing aan het register. Na die aanpassing is dat stukje installatie weg en werkt het gewoon zoals het zou moeten (alles wordt automatisch gestart in 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 13:17
Bij installatie van office 2003 + 2007 zal de laatst geopende versie gekoppeld worden aan .doc extensie (en xls etc). Bij het opstarten van de andere versie zie je dan ook een installatie voorbijkomen, hierbij worden deze gekoppeld, je kan dit wel ergens in het register uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
@ Reptile29: als het gaat om 2 dezelde executable names, kun je m dan eerst niet op een heel ander programma gooien als default (Wordpad ofzo), en als-ie t daarmee standaard dan opent hem naar de office12 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
base_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:48:
Bij installatie van office 2003 + 2007 zal de laatst geopende versie gekoppeld worden aan .doc extensie (en xls etc). Bij het opstarten van de andere versie zie je dan ook een installatie voorbijkomen, hierbij worden deze gekoppeld, je kan dit wel ergens in het register uitzetten
Dit is dus niet helemaal waar. Ook als je hem elke keer die 'installatie' laat draaien zal hij altijd 2007 pakken. Ook als je als laatste in 2003 hebt zitten werken. Als je vervolgens een .doc opent installeert hij 2007 en draait hij daarmee. Tenminste, dat doet hij bij alle 3 de systeem waar ik beide versies op heb staan ;)
lolcode schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:49:
@ Reptile29: als het gaat om 2 dezelde executable names, kun je m dan eerst niet op een heel ander programma gooien als default (Wordpad ofzo), en als-ie t daarmee standaard dan opent hem naar de office12 zetten?
heb ik geprobeerd, eerst aan Wordpad gekoppeld en daarna weer (via bladeren en de office12 map opzoeken) teruggezet naar word. Dit werkt echter niet omdat hij bij de standaardprogramma's 'winword' onthoudt als programma, zoals hij dat ook doet met programma's in het 'openen met' menu. Op het moment dat je hem terug gaat zetten maakt het niet uit of je uit de office11 of office12 map pakt, hij springt gewoon terug naar de 'winword' die er nog stond van de vorige keer.

[ Voor 34% gewijzigd door Rupie op 22-03-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:44:
dat is uit te zetten met een redelijk simpele aanpassing aan het register. Na die aanpassing is dat stukje installatie weg en werkt het gewoon zoals het zou moeten (alles wordt automatisch gestart in 2007).
Je hebt dus dit stukje genegeerd (emphasis mine):
You can bypass the auto-registration. This enables Word 2007 to start faster. However, we do not recommend this because Word may not function correctly if it cannot auto-register itself.
En vraagt je nu af waarom het niet correct meer werkt? :p Het lijkt me vrij simpel om dit even ongedaan te maken, iig tijdelijk... Anders zet je het uit voor 2003 en niet voor 2007 ofzo, als dat kan, dan zou je verwachten dat het op 2007 blijft staan.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
dat had ik wel gezien en daar heb je ook wel gelijk in. feit is alleen wel dat het bijna een jaar gewerkt heeft zonder problemen, vandaar dat ik mij afvraag hoe dit ineens kan ;)

en weet je wat nog het mooiste is? ik wil er zojuist mee aan de slag gaan en het werkt weer gewoon... maar ik heb voor de zekerheid de norereg voor office12 nog even op 0 gezet om er zeker voor te zijn dat dit blijft werken. op het moment dat je de norereg voor office11 op 1 laat staan blijft het allemaal prima werken zo te zien.

bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 13:17
Rupie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:01:
[...]
Dit is dus niet helemaal waar. Ook als je hem elke keer die 'installatie' laat draaien zal hij altijd 2007 pakken. Ook als je als laatste in 2003 hebt zitten werken. Als je vervolgens een .doc opent installeert hij 2007 en draait hij daarmee. Tenminste, dat doet hij bij alle 3 de systeem waar ik beide versies op heb staan ;)
Ik heb al jaren meestal meerdere office versies op mijn pc/laptops staan en iedere keer als ik een andere versie opstart als de laatst gebruikte versie start dit installatieproces van de versie die je opstart en niet de laatste versie. Zoals al aangegeven kan je dit uitschakelen in het register
Pagina: 1