Windows7 crasht bij opstarten alle Skype versies na 3.6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 15:47
Nadat ik Skype installeer en probeer op te starten, bevriest mijn pc volledig. Ik kan niks meer, niet ctrl+alt+delete, of wat dan ook, de enige optie die nog overblijft is de resetknop indrukken.

Ik heb Windows 7 64-bit op een Core 2 Duo E8200 met Geforce GTX260. Wat er misschien meer toe doet, en misschien ook de boosdoener is, is m'n geluidskaart: een Auzentech X-plosion 7.1.

Ik heb ook al zitten googlen en oudere versies geprobeerd. Iedere Skype versie leek niet te werken, totdat ik versie 3.6.0.244 probeerde, deze werkt wel.

Echter zou ik graag natuurlijk een van de nieuwere versies wel willen gebruiken. Waarom werken deze allemaal niet? Is er iemand die dit probleem herkend? Toen ik een paar maanden terug nog Windows Vista had werkte Skype 4.0 (of een latere) nog vrolijk.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 21-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zou het kunnen dat je onboard sound vd P5E je Auzentech in de weg zit? 1 vd 2 disablen en opnieuw proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 21-03-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Jejking schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:12:
Zou het kunnen dat je onboard sound vd P5E je Auzentech in de weg zit? 1 vd 2 disablen en opnieuw proberen :)
Dat had ik al lang en breed door hoor, dat onboard sound staat al sinds dit kaartje erin zit op disabled. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Misschien dat onboard ding weer enabelen dan en de microfoon ervan gebruiken als de input device voor skype?
Als dat WEL werkt weet je ieg zeker dat het probleem de X-plosion kaart is, of de drivers ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Update: ik heb geprobeerd het onboard ding te enablen en installeren, maar bij het installeren ging het mis, dat lukte gewoon niet, hij detect het niet.

Verder heb ik nog m'n X-plosion gedisabled, en toen weer een nieuwe Skype geinstalleerd en opgestart. Dit werkte. Ik kon zelfs toen Skype nog aan stond het ding weer enablen en zelfs bellen met Skype. Echter, toen ik Skype afsloot crashte de hele pc weer. Eenmaal weer opnieuw opgestart probeerde ik weer Skype te starten, en toen crashte het dus weer zoals gewoonlijk.

Ik ben er nu dus wel vrij zeker van dat het aan de geluidskaart ligt. Ik heb echter geen oplossing ervoor nu want er is al een half jaar geen nieuwe driver gekomen, en die die ik nu heb is de enige Win7 driver die ze ooit hebben gemaakt.

Balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Je weet dat je de onboard geluidskaart in de bios aan en uit kan zetten, he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
SuperNull schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:45:
Je weet dat je de onboard geluidskaart in de bios aan en uit kan zetten, he?
:') Ik ben behoorlijk bedreven in overclocking en alles, ik weet hoe een bios werkt. Ik heb echter na weken nog geen enkele oplossing voor dit Skype-probleem gevonden, dus maakte ik maar een topic aan. Er lijkt echter geen oplossing voor te zijn, misschien dat ik nog kan gaan zeuren bij Auzentech maar denk niet dat dat veel zal opleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Xeanor op 23-03-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Bij mij alle nieuwe en ook oudere Skypes laten mijn pc bevriezen. Er is 1 oudere versie die wel werkt bij mij maar dan mis ik natuurlijk bepaalde opties en beveiligingen.
Ik heb de geluidskaart Club 3d theatron agrippa. Oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb uren gegoogled. Ook ik ben goed op de hoogte van computers en biosen. Als ik mijn Club 3d theatron agrippa eruit haal, en onboard aanzet, heb ik het nog steeds die freezes.
Dit alles op een Asus p6t systeem waar ik nooit een BSOD of andere problemen mee krijg.

Wat een schandalig probleem!! Want op mijn Asus p35 ( + - 2 jaar geleden) had ik ook al dat probleem met die freezes. Toen had ik een totaal andere pci geluidskaart.

Op mijn laptop draaien wel alle Skype versies zonder problemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ligt aan de Club 3d theatron agrippa. Ik heb het zelfde probleem. Als ik geluidskaart disable werkt skype wel !@#$%^&U%$#@

Heb die kloot violen al twee keer gemaild. Geen reactie..... Toen ik de laatste versie van de driver installeerde werkte firefox en internet explorer niet meer.....

Als je de oplossing hebt hoor ik het graag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:42
Hier hetzelfde probleem met een Agrippa en Windows 7. Heb de DDLive encoding aanstaan en crashes doen zich meestal voor wanneer ik een film kijk en S/Pdif-passthrough gebruik en er dan een achtergrondgeluid (bijv. MSN) wordt afgespeeld. In XP bleef dit achtergrondgeluid gewoon achterwege maar nu crasht Windows.

PSN ID: JLvanEs0305

Pagina: 1