Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik heb een probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Verwijderd

Topicstarter
moi
ik heb hier een mini laptop van het merk ricatech en wil er graag windows xp op hebben ,laptopje is van buurmeisje en haar vader zou het even doen maar dit is mislukt.
als wij het nu opstarten krijgen we zwart beeld.
er stond ubuntu op ,dit werkt ook niet meer.
vraag ,hoe krijg ik er nu windows op?
m.v.g.
gerhard d:)b

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat heb je zelf al onderzocht?

Desktop | Server | Laptop

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het filesystem. Je zou bv "systemrescuecd" (google maar ff) kunnen gebruiken om de HD te formateren in NTFS formaat. Daarna moet het installeren van Windows weer lukken...

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Je zou hoe dan ook gewoon vanaf CD moeten kunnen booten... En vervolgens gewoon de schijf opnieuw partitioneren.
Maar aangezien je topicstart alles behalve goed is kunnen we alleen maar gaan raden wat er aan de hand is.

Weet je überhaupt hoe je Windows moet installeren?
Wat heb je al geprobeerd?
Wat heeft je buurman allemaal met de laptop gedaan?

Hier kunnen we namelijk helemaal niets mee.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Saeverix schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:04:
Je zou hoe dan ook gewoon vanaf CD moeten kunnen booten... En vervolgens gewoon de schijf opnieuw partitioneren.
Booten vanaf de WinCD zal wel lukken, maar tijdens de installatie zal Win vastlopen doordat de HD ext2/3 geformateerd is. Je moet de HD dus eerst op eoa manier weer als NTFS formateren. Tenminste dit geintje had ik toen ik een paar weken gelden Vista over een CentOS linux wilde installeren.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Frentik schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:07:
[...]
Booten vanaf de WinCD zal wel lukken, maar tijdens de installatie zal Win vastlopen doordat de HD ext2/3 geformateerd is. Je moet de HD dus eerst op eoa manier weer als NTFS formateren. Tenminste dit geintje had ik toen ik een paar weken gelden Vista over een CentOS linux wilde installeren.
Ok dat zou kunnen. Ik meende dat hij zulke partities altijd als "Onbekende partitie" laat zien.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

dit zou best kunnen zijn omdat in die laptop misschein geen gewone x86 processor zit. ik zou 't typenummer iig door google halen en kijken of je er meer over kunt vinden

[ Voor 3% gewijzigd door powerflux op 21-03-2010 21:47 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Frentik schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:07:
[...]
Je moet de HD dus eerst op eoa manier weer als NTFS formateren.
Na een aantal ervaringen van mij op dit gebied zou ik die HD op FAT32 formatteren en later (onder Windows) converteren naar NTFS.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google.

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Dit topic gaat dus op slot.

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 21-03-2010 21:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.