Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten hoeveel van jullie (en dan degene die een Nokia 3310 hebben natuurlijk) het volgende probleem ook hebben:

als je een sms-je wilt zenden en je dan een telefoonnummer uit het telefoonboekje wil halen er een blanco scherm komt.

Ik ben met mijn Nokia terug geweest naar de winkel en het blijkt dat het een veel voorkomend probleem is, ze hebben toen een software update op mijn telefoon uitgevoerd, helaas, een paar dagen later had ik weer precies hetzelfde probleem. Nu heb ik een nieuwe telefoon gehad.
Maar toch ben ik benieuwd hoeveel van jullie dit probleem kennen/gehad hebben!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Krijg je voor software fouten een nieuwe telefoon in de winkel?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 18:10 schreef achappey het volgende:
Ik heb hem bij de NokiaStore gekocht en heb hem nog maar 1,5 week...
En dat software probleem ligt echt aan Nokia, het is een veel voorkomend probleem!
Daarom denk ik...

Verwijderd

K heb er geen last van.

[edit]
K heb versie 4.06

Verwijderd

Topicstarter
Jij blij!!!!! *D
Ik hoop dat de nieuwe ook geen kuren meer heeft, maar ik vrees het ergste...

Vond Nokia altijd zo goed, maar dit is wel teleurstellend :'(

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 18:10 schreef achappey het volgende:
neej geen nieuwe wel een software update als het goed is. En hopen dat het probleem dan opgelost is

Verwijderd

Topicstarter

neej geen nieuwe wel een software update als het goed is. En hopen dat het probleem dan opgelost is
En dat probleem was NIET opgelost, dus kreeg ik een NIEUWE.

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 14:57
Ik heb het zelfde gehad met mn 3310. Ik kreeg een nieuwe!!!...met hetzelfde probleem. Opgestuurd en ik kreeg weer een nieuwe!!!...met hetzelfde probleem. Het is inderdaad een nokiaprobleem. Binnenkort de 4de. TO be continued....:) Brainsalad

Verwijderd

Ja, het viel mij pas ook op. Ik dacht nog het zal wel eenmalig zijn, maar dat zal dus wel niet. Op naar de winkel dus.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:29

Richard

Kuru Kuru Kururin

Welke versies hebben jullie dan? ( *#0000# )
Ik heb een 4.18 Als ik Snake speel, trilt ie niet bij ieder balletje dat ik eet, maar kweet niet of dat ook zo hoort, maar wie helpt?

IK ken een maat van me met een 4.23 en daar kan je niet met de "C" toets 1 ijfertje weghalen, maar las je 'm te lang ingedrukt houd, doet ie wel zoals gewoonlijk het hele nummer weg!

KPN wist van dit probleem en hij mag zelf kiezen wanneer hij 'm gratiz komt vervangen @primafoon!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb versie 4.06

Verwijderd

Klopt, ik geloof dat versie 4.22 en 4.23 een softwarefout hebben. Kun je checken door *#0000# in te toetsen. Gewoon teruggaan naar de winkel (of langsgaan bij Nokiastore) voor een software update, je bent hem dan wel een paar weken kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
[b]Gewoon teruggaan naar de winkel (of langsgaan bij Nokiastore) voor een software update, je bent hem dan wel een paar weken kwijt...
Een paar weken is erg overdreven hoor.... ik was hem een middagje kwijt, maar niet met succes... probleem bleef...
Heb nu versie 4.19 ... ben benieuwd...

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb hier het zelfde probleem, soms blanco scherm als ik een telnummer wil kiezen vanuit de berichtenopties. Mijn 3310 had een 4.23 versie en ik heb het probleem pas opgemerkt toen ik hem liet "downgraden" naar 4.18.

Maar ik kreeg geen nieuwe nokia ervoor in de plaats. Ik vind dit zo kut he, is het een probleem van nokia en dan mag jij het mooi oplossen door naar een service point ofsoz te gaan. Ze moeten ze gewoon allemaal inruilen voor een nieuwe vind ik.
Dit is al de zoveelste softwarefout in nokia`s toestellen..ik vind het langzamer hand wel belachelijk worden. Welke idioot brenkt nou duizenden telefoons op de markt waarvan de delete-button niet doet? das al de tweede softwarefout in een 3310! je zou denken van ze extra gaan controleren voordat ze die toestellen op de markt brengen omdat er al eerder eentje met een fout op de markt was gekomen...... neeeeh

Ik ben benieuwd wat voor verassingen er in nieuwe toestellen zitten

soh ik moest dit effe kwijt!

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
nou komt het gekke.
ik met het toestel (van m'n vriendin maar dat maakt niet uit) naar de winkel (Libertel City. in Leeuwarden), en daar het probleem voorgelegd. Onbekend, maar een nieuwe accu en het probleem was voorbij :? (De accu was namelijk ook een beetje lui van het begin af aan)
Toen was het ineens weer terug, maar daarna ook spontaan weer verdwenen.
Nu nooit meer last van.
Software versie 4.06... heel vaag allemaal...

edit:

(verder is Herinneringen vreemd geschreven namelijk als Herinneringn, maak er dan Herinnering van ofzo)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wie wil er ff voor mij kijken of ie zelfde probleem heeft met snakeII als mij? Zie probleem paar posts hierboven!

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor..... ;( het is weer zover, weer hetzelfde probleem met mijn Nokia...
Ik weer terug naar de Nokia Stores.. wilden ze een update doen, nou daar had ik weinig zin in, het had bij mijn vorige Nokia ook geen succes. De verkoopster moest even overleggen en kwam terug met de mededeling dat ik dan maar weer een nieuwe Nokia zou krijgen. Komt ze aanzetten met de Nokia die ik gisteren ingeruild had... |:( was een foutje zei ze, ... jaja... :?
Heb nu dus weer een nieuwe Nokia, heb hem gelijk laten uploaden met een nieuwe software.. het is weer versie 4.19 .. ben benieuwd hoe lang deze het volhoudt en wat er zal gebeuren als ik weer terug moet naar de Nokia Store...
Mmm Nokia is echt connecting people, ken alle medewerkers van de Nokia Store ondertussen al bij naam.. ;)

• Apronex
  • Laatst online: 08-10-2023
wel aardige mensen daarzo dan bij nokia store hoor, krijg je voor de tweede keer een nieuwe toestel, lekker:)

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 12:41
k heb t probleem ook, maar dan moet je ff je tel uitzetten en weer aan. dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 16:15 schreef Apronex het volgende:
wel aardige mensen daarzo dan bij nokia store hoor, krijg je voor de tweede keer een nieuwe toestel, lekker:)
Lekker? :P Nou vond ik niet, kan ik iedere keer naar die Nokia Store gaan..
[b]k heb t probleem ook, maar dan moet je ff je tel uitzetten en weer aan. dat helpt
Ja, dat had ik ook al door, maar het klopt niet, zo'n Nokia hoort het gewoon te doen, daarvoor koop je zo'n telefoon. Ik wil geen telefoon met gebreken.. en meestal kom je er pas achter als je het sms-je al getypt hebt... erg lastig dus...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kreeg geen nieuwe nokia ervoor in de plaats. Ik vind dit zo kut he, is het een probleem van nokia en dan mag jij het mooi oplossen door naar een service point ofsoz te gaan. Ze moeten ze gewoon allemaal inruilen voor een nieuwe vind ik.
Dit is al de zoveelste softwarefout in nokia`s toestellen..ik vind het langzamer hand wel belachelijk worden.
Aaaaaaaahh ik heb ondertussen al mijn 3de Nokia 3310, upgraden, downgraden, niets helpt... ;(
Hang nu aan de tel. met de Nokia Service Support Line Mobiele Telefoons duurt erg lang, zouden er soms veel mensen klachten/problemen hebben? :?
Nog iemand een goede tip/oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Hèhè ze hebben toch eindelijk medelijden gekregen met mij bij de Nokia Store, na veel geouwehoer, sta ik dan nu op een reserveringslijst, zodra de nieuwste Nokia 3310 versie binnen is, is die voor mij en kan ik de Nokia 3310 met gebreken die ik nu heb inleveren!! :) 8-) *D

Eindelijk.....

Verwijderd

Heb sinds kort ook een 3310 met softwareversie 4.18, en bij dat snake-spel inderdaad geen trillingen, maar voor derest nog geen bovenstaande troubles tegengekomen, dus who gives a fuck about the snake-game, ik heb dat toestel voor te bellen en niet voor te gamen MET trillingen........als ik gebeld word trilt ie wel dus ben er totnu toe erg tevreden over ......MM ;) ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 12 maart 2001 23:08 schreef Metalman het volgende:
Heb sinds kort ook een 3310 met softwareversie 4.06, en bij dat snake-spel inderdaad geen trillingen, maar voor derest nog geen bovenstaande troubles tegengekomen, dus who gives a fuck about the snake-game, ik heb dat toestel voor te bellen en niet voor te gamen MET trillingen........als ik gebeld word trilt ie wel dus ben er totnu toe erg tevreden over ......MM ;) ;)
Ik 4.18 en ook allen snake gezeik, voor de rest niet echt veel troubles gezien!

En denk er precies hetzelfde als jij over: "Hij's om te bellen"

20*350ZO45°

Verwijderd

Mensen, julie geloven mij vast niet. Maar ik beweer dat ik weet hoe het komt. En ik weet het ook voor 99% zeker eigenlijk. Ik zelf heb dit probleem ook. In het begin veel meer dan nu, en toen ben ik eens gaan nadenken en goed onthouden wanneer het steeds gebeurt. En wat blijkt? Ik weet dat dit heel ongeloofwaardig klinkt, vind ik zelf ook, maar je telefoonboek is weg als je een SMS ontvangt van mtn-sms (www.mtnsms.com), dus van het cijfer 28nogwat.
Als je het niet gelooft moet je er maar eens op letten. Het is niet altijd zo, maar ALS je telefoonboek weer eens weg is, is een van de laatste SMS'jes die je gehad heb eentje van MTN-SMS geweest!!
Nogmaals, ik weet dat het vreemd klinkt maar ik heb het voor mezelf bewezen. Afgelopen weken een paar sms'jes van MTN ontvangen en steeds nadat ik die had gehad telefoonboek weg. Verder helemaal geen last mee gehad!!

Maar waarom je telefoonboek dan weg gaat? Ik zal dit eens aan Nokia mailen, kijken wat die er van denken...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Maar waarom je telefoonboek dan weg gaat? Ik zal dit eens aan Nokia mailen, kijken wat die er van denken...
Eer dat die dat eens hebben gelezen zijn we al bij versie 6.28 aanbeland ofzow!

20*350ZO45°

Verwijderd

Waar hebben jullie het over? Ik heb:

V 04.18
18-12-00
NHM-5

en helemaal geen problemen. Force feedback :D bij Snake II doet het en helemaal geen blanco scherm als je een nummer wilt kiezen.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
heb ook totaal geen problemen met mijn versie 3310 :)

V 03.24
22-08-00
NHM-5

Lijkt wel hoe ouder de softwareversie, hoe minder bugs |:(

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02
Dat zal het wel zijn ja. Keb 4.02 en vrijwel geen problemen, behalve een keer een vastloper gehad.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Barkrukhenkie
  • Laatst online: 09:20
jammer hoor, maar volgens mij doet het probleem zich tot nu toe nog voor op elke nokia 3310, check het ff als jullie willen, het probleem doet zich voor als je op de volgende wijze een bericht wil verzenden;

Ga naar je inbox of oubox en open een bericht dat er al in staat
kies dan doorzenden; het bericht wordt dan weer weer gegeven
kies dan zenden
..en probeer nu maar een naam te vinden in je telefoonboek

Het probleem komt dus alleen maar voor bij het doorsturen van berichten

Verwijderd

Wie weet nu echt hoe het zit?? Ik heb de fout ook bij V4.06.... Het komt het meest voor als je een smsje wilt DOORZENDEN naar iemand. Dan zie je dus geen F*CK op het scherm....

De batterij problemen heb ik ook gehad... als tie leeg was en je gooide hem aan de lader dan was tie binnen een kwartier weer vol en ook weer leeg??

weet iemand al of er een keer een echte oplossing komt van nokia??:?

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 11:42
Op maandag 19 maart 2001 11:46 schreef dbgca1 het volgende:
Wie weet nu echt hoe het zit?? Ik heb de fout ook bij V4.06.... Het komt het meest voor als je een smsje wilt DOORZENDEN naar iemand. Dan zie je dus geen F*CK op het scherm....

De batterij problemen heb ik ook gehad... als tie leeg was en je gooide hem aan de lader dan was tie binnen een kwartier weer vol en ook weer leeg??

weet iemand al of er een keer een echte oplossing komt van nokia??:?
Geachte heer/mevrouw,

Aangezien uwer problemen veel bezaaid zijn over het hele land hebben wij van nokia besloten om jullie te adviseren de betere en kwalitatievere telefoons van siemens te kopen. Dit hebben wij besloten vanwege het feit dat onze telefoons niet meer kunnen meedraaien in dit hoge marktsegment, en dat we ons alleen nog maar kunnen meten met telefoons van de de alomgehate Alcatel.

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,

Aikon Gates
CEO Nokia Finland

:{ ²

• Barkrukhenkie
is dit serieus? :?

• Loenatik
  • Laatst online: 11-03 15:18
Op maandag 19 maart 2001 12:03 schreef Barkrukhenkie het volgende:
is dit serieus? :?
Lees het verhaal zoals je ook een mail leest waar je het vermoeden van hebt dat het een HOAX is. :o

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 11:39 schreef Barkrukhenkie het volgende:
Ga naar je inbox of oubox en open een bericht dat er al in staat
kies dan doorzenden; het bericht wordt dan weer weer gegeven
kies dan zenden
..en probeer nu maar een naam te vinden in je telefoonboek

Het probleem komt dus alleen maar voor bij het doorsturen van berichten
Ik heb echt helemaal GEEN probleem met dit.
Maar ja m'n gsm is nieuw en ik heb nog maar e e n persoon in m'n telefoonboek zitten: MIJZELF.

Bij de weg is het mogelijk om je eigen nummer te weergeven bij de nokia 3310 want ik moet de mijne invoeren in de telefoonboek want ik kan geen functie vinden die dat weergeeft is best wel shit! :(

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 11:39 schreef Barkrukhenkie het volgende:
jammer hoor, maar volgens mij doet het probleem zich tot nu toe nog voor op elke nokia 3310,
Nee, hoor, ik heb echt nog nooit problemen gehad met mijn v 4.02.

Verwijderd

ik heb't probleem ook...maar't telefoonboek is er wel degelijk! alleen kun je't niet zien...als je weet op de hoeveelste positie in je telefoonboek vanaf't begin (of van een bepaalde letter als je snel scrollt zegmaar) het telefoon nummer waarnaar je wilt smsen zich bevindt, en je drukt zoveel keer op 'naarbeneden' dan selecteer je wel degelijk het goeie nummer.......
beetje blind maar't werkt wel! dusseuh als je vaak naar dezelfde persoon smst en geen zin hebt in eeuwigdurende koffiebabbels bij de nokiastore...leer't telefoonnummer uit je hoofd of hoevaak je 'naarbeneden' moet drukken......
enneuh opslaan, ff uitzetten, weer aandoen en alsnog versturen werkt ook altijd

ik ben't er wel helumaal mee eens dat't eigelijk niet zo mag zijn, maar om bepaalde redenen hebbik geen zin om naar de nokiastore te gaan met me tel........>:)

• Barkrukhenkie
Ik trek mn woorden terug, het is niet altijd op de manier die ik beschreef, ik heb het ook niet altijd merkte ik, en soms ook weer wel als ik op een normale manier een bericht wil versturen. Typisch.

Nu heb ik een ander bijkomend probleem, wegens de zeer korte levensduur van mijn accu is mijn telefoon al eens terug geweest naar de garantie, maar omdat ik mijn telefon bij Bart Smit gekocht heb :? was het nogal een omslachtige bedoening, en dat heeft uiteindelijk dan ook 2 weken geduurt voor ik m weer terug had.
Nou kan ik natuurlijk zodra er een bugvrije versie is mn telefoon weer terug gaan sturen voor een upgrade, maar daar heb ik dus weinig zin in. Weet iemand een snellere oplossing om m up te graden? Bij welke zaken zou ik dus bijvoorbeeld zelf lang kunnen ofzo?

Verwijderd

Koop een 6210... geavanceerder en mooier >:)
Pagina: 1