Windows 7 Starter OEM?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij netbooks / nettops wordt tegenwoordig Windows 7 Starter geleverd.
Wie weet of deze (en waar) ook in OEM uitvoering te koop is, voor als je bijvoorbeeld zelf een nettop pc samenstelt.

Of is deze versie helemaal niet in OEM leverbaar?
Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Deze is ws juist alléén voor OEM's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, waarschijnlijk alleen de grote (hp, dell, acer) maar ik heb ze nog niet bij de distributeurs gezien. (die dus aan computerwinkels leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:31:
Ja, waarschijnlijk alleen de grote (hp, dell, acer) maar ik heb ze nog niet bij de distributeurs gezien. (die dus aan computerwinkels leveren)
Volgens mij verwar je OEM met retail. OEM mag officieel nooit los verkocht worden. Een computerwinkel die zijn eigen systemen met een OEM-versie levert, is vaak op niet legale manier bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oem kan je als consument niet kopen .Je kan als kleine zelfstandiger ook computerbouwer zijn ,als 1mans zaak ,echter /maar dan moet je toch bij/van microsoft een certificaat hebben dat je dat bent ,en je bekend bent .Dan is het heel makkelijk om oem software te kopen .hier meer info,
http://oem.microsoft.com/script/contentPage.aspx?pageid=44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:37:
Een oem kan je als consument niet kopen .Je kan als kleine zelfstandiger ook computerbouwer zijn ,als 1mans zaak ,echter /maar dan moet je toch bij/van microsoft een certificaat hebben dat je dat bent ,en je bekend bent .Dan is het heel makkelijk om oem software te kopen .hier meer info,
http://oem.microsoft.com/script/contentPage.aspx?pageid=44
bedankt voor de info, maar dan kun je de oem-software alsnog alleen maar mij distributeurs kopen, en die bieden geen windows 7 starter aan. Hoe (en waar) kan een systeembouwer (bouwer van kleine Atom pc's) windows7 starter inkopen? Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ,laat ik het anders uit leggen .je hebt systeembouwers die bij microsoft bekend zijn en ook die niet bekend zijn .,
De bekende mogen en kunnen oem software downloaden via microsoft Partner ( tech ) site`s ,en ze kunnen ook distro`s bestellen die dan worden opgestuurd. ,
Jij zelf ,kunt ,als je ook zo graag OEM windows 7 wilt ,je zelf gaan aan melden ,bij microsoft als systeem bouwer ,en dan krijg je een reg nummer enzo . Er zal ook het een ander ingevuld moeten worden e.d ,

Systeembouwers die Windows-software op een volledig geassembleerde computer distribueren, moeten
de software op de vaste schijf van de pc voorinstalleren. Zij doen dit met de OEM Preinstallation Kit (OPK) die deel uitmaakt van het pakket voor OEM-systeembouwers.
,
Training voor de OEM-systeembouwerlicentie

De volgende cursus verschaft een begrijpelijk overzicht van wat u moet doen om een licentie voor OEM-systeembouwers te verkrijgen. Aan de orde komen onder andere:

Details van kanaal en licentie van de OEM-systeembouwer.
Licentievoorwaarden voor eindgebruiker.
Productverpakking voor OEM-systeembouwers
Voordelen die voorinstallatie en verkoop van legitieme Microsoft-software biedt

Voorinstallatie met de OPK biedt klanten de kans de beoogde 'Out of Box'-ervaring mee te maken, en de mogelijkheid om de licentieovereenkomst voor eindgebruikers (EULA) te accepteren.

De OPK is daarnaast eenvoudig te installeren en te gebruiken en duurt minder lang dan een handmatige installatie. U kunt shortcuts toevoegen en het besturingssysteem van uw bedrijfsgegevens voorzien. Verder kunt u onder andere pc's waarop een voorinstallatie is uitgevoerd, testen zonder dat u het voorinstallatieproces hoeft te onderbreken.

http://oem.microsoft.com/...ntpage.aspx?PageID=565257
,
maar als je er maar 1tje nodig hebt ,op the PB staad een iso ,van oem windows 7 starter , acer ( die heb ik zelf ook ,activeren via telefoon ). :) succes

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:37:
Een oem kan je als consument niet kopen.
Dat is in de praktijk niet helemaal waar natuurlijk, bij aardig wat winkels kun je die gewoon aanschaffen. Starter niet natuurlijk, maar de andere versies wel. Is wellicht niet helemaal de bedoeling, maar het kan wel.
Maar scheelt starter qua prestaties en dergelijke dusdanig veel met HP dan? Anders zou je best Win7 HP kunnen overwegen lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1