Ik denk dat iedereen een beetje eigen dingetjes heeft. Ik probeer zoveel mogelijk linux native dingen te gebruiken. Via Wine, tja, het kan, maar liever niet gewoon. Alleen steam en wat games dan he, maar verder is het nogal persoonlijk.
Openoffice, evolution, pidgin/empathy, en nog 1000 andere dingen, zitten er standaard al in. Mja, aan de andere kant, lijstjes zijn mooi, mijn lijstje na een verse install (wat al weer erg lang geleden is op mijn desktop merk ik nu), oh, en dan allemaal via Ubuntu Software Centre, wel zo makkelijk als je net je eerste Ubuntu Desktop hebt he
- Ubuntu restricted extra's (he, heb ik zelf niet geinstalleerd? nou ja, 'vroeger' heette dat ook gstreamer extra plugins geloof ik..., anyway)
- Advanced CompizConfig Settings Manager
- Simple CompizConfig Settings Manager
- Compiz Fusion Icon (voor als je snel wilt kunnen switchen tussen compiz AAN en UIT, maar dat is vnl. voor Ati kaart mensen en HD video, dat wil dan niet lekker)
- VLC Media player
- Wine (evt. de ppa van winehq.org halen voor de laatste builds, Ubuntu zelf loopt daar erg in achter)
- LottaNZB
- Gwibber (of zit dat er al standaard in tegenwoordig?)
- Gimp (zit er nog wel in geloof ik)
- Adobe Flash Plugin
- Stellarium (niet heel belangrijk, wel erg leuk als je naast een raam je compu hebt staan om de nachtelijke hemel te bestuderen)
- Pitivi video editor
Via ppa's of met de hand installeren:
- Opera
- Chrome(ium)
- Virtual Box (via virtualbox.org, de Non Free version, in de ubuntu repos zit standaard de Open Source versie, maar dan kun je geen USB apparaten aansluiten en dat is helaaaaas nog nodig voor ipod touch en itunes)
ik zie dat ik ontzettend veel meuk heb geinstalleerd eigenlijk in de loop van de tijd

damn, nou ja, misschien tijd voor een schoonmaakdagje