Must have software voor Ubuntu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik heb vandaag 9.10 als dualboot geinstalleerd op m'n Lenovo ThinkPad T61, werkt allemaal goed.

Maar het is nogal 'kaal'

Ik ben niet echt specifiek op zoek naar programma's, maar ik zoek gewoon wat must have software voor Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Err.. de Linux kernel is een redelijke musthave, maar die heb je waarschijnlijk al.

Voor de rest; aangezien je dual boot hebt met windows. Welke programma's zie jij onder windows als must-have? De vraag is zo ontzettend algemeen dat er niet echt een goed antwoord op te geven is. Als ik zelf een linux systeem installeer dan is 'must have' voor mij ssh, joe en mc, maar dat zal totaal anders zijn bij jouw systeem.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bash is erg handig, verder gebruik ik ls dagelijks en laten we 't niet hebben over cat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Wat dacht je van een alternatief voor Lightroom, of kun je dat native draaien in Ubuntu? Ja sorry, dit is meer een vraag voor mezelf, maar het past hier denk ik wel goed.

Ow en is een leuke dock niet wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Sensei_D op 21-03-2010 17:39 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad deze vraag is wel erg algemeen en het antwoord hierop kan per persoon verschillen. Als ik kijk naar pure desktop applicaties (niet command-line), dan installeer ik meestal in elk geval de onderstaande software:

banshee http://banshee-project.org/

leafpad http://tarot.freeshell.org/leafpad/

handbrake http://handbrake.fr/

tasque http://live.gnome.org/Tasque

gnome-do http://do.davebsd.com/

virtualbox http://www.virtualbox.org/

gmpc http://gmpc.wikia.com/wiki/Gnome_Music_Player_Client

x-chat http://xchat.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26

MartinMeijerink

Computerrorist

Window Maker (zie http://www.windowmaker.org/) en Eterm heb je echt nodig!

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
XBMC kan je gebruikerservaring ook best verrijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Terminator - is een onwijs toffe terminal client, waarmee je één venster kan splitsen en splitsen en splitsen.
Skype - Communicatie must-have
Dropbox - Backups / file collab.
Emesene - MSN client ((IMHO de "beste"), kan ook webcam/custom emoticons/filetransfer aan)
Openoffice - Naam zegt genoeg.
GSTM - SSH Tunnel Manager voor Gnome
Whatpulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
http://sites.google.com/site/computertip/ Goede info, en vooral wat je direct na het installeren van ubuntu, als eerste moet installeren tav codecs, java etc, zodat de meeste/alle sites werken.

Sabnzbd.
Peazip(niet in ubuntu)(zoiets als winzip).
Cdspeed via wine.
Newsleecher via wine.
kget, downloader.
Guarddog firewall.
Thunderbird voor mail.
K3b branden.
Krusader(verkenner), heeft veel extra mogelijkheden, joinen files, checksum etc.(niet om files te kopieren).
Truecrypt, niet in ubuntu.
Bleachbit om temp files te wissen(wel alle instellingen checken).
Gsmartcontrol.
Htop
top.
Wine.
Openshot video editor(niet in ubuntu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SMplayer, speelt alles af wat je er tegenaan gooit. Mogelijk dat je ook nog de MS (WMV) codecs wilt hebt uit de medi-buntu repo.
Pidgin, multiprotocol IM, vind ik persoonlijk beter dan emesene.
Audacious, muziek speler met Winamp classic uiterlijk en kan ook met winamp classic skins overweg.
Xarchiver, zegt genoeg.
En uiteraard een desktop omgeving die je pretting vind, dat kan Gnome, KDE, Xfce4, WindowMaker, OpenBox, Fluxbox, IceWM, LXDE, etc. zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Calibre, voor het beheren van je boekencollectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRSSI, voor IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 21:30
Sensei_D schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:38:
Wat dacht je van een alternatief voor Lightroom, of kun je dat native draaien in Ubuntu? Ja sorry, dit is meer een vraag voor mezelf, maar het past hier denk ik wel goed.
RawTherapee (foto editor) heb ik in het verleden nog wel eens gebruikt voor foto bewerking. en Bibble gebruik ik ook wel eens, hier heb je echter wel een licentie voor nodig. beiden werken overigens ook onder windows

en natuurlijk The Gimp

@TS Op mijn T61 de IBM APS software staan ivm harddisk schokken.

Lotus Symphony: office pakket.
gtk-gnutella : gnutella client
pan : nieuwsgroep client (nzb)
k3b : cd/dvd brandsoftware
Gwenview + kipi-plugins : foto viewer + upload naar oa flickr
evolution: email + agenda
Virtualbox: virtualisatie
Eclipse/Netbeans: java editors

[ Voor 17% gewijzigd door arjanH op 21-03-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:35
Een goede music player, ik gebruik exaile.
Eventueel VLC Player voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hero Of Time schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:32:
SMplayer, speelt alles af wat je er tegenaan gooit. Mogelijk dat je ook nog de MS (WMV) codecs wilt hebt uit de medi-buntu repo.
Je weet dat de backend (dus Mplayer) ervoor zorgt dat het word afgespeeld :> En eigenlijk nog dieper is hiervoor niet nodig. Maar inderdaad dit is een erg fijne speler. Vooral vanwege de SSA subs die goed werken! Dus het merendeel van alle ondertiteling ziet er echt goed uit in tegenstelling tot veel andere! Als je veel dingen kijkt die je niet kan verstaan is dat toch wel echt verdomde handig!

Wat er bij mij ook altijd direct opkomst is het complete compizpack. Standaard is alleen de normale compizfusion aanwezig. Maar simpele dingen als een trayicon, emerald en nog meer kleine dingen.

Voor de rest ben ik bijzonder tevreden met het standaard ubuntu pakket eigenlijk. Bijzonder compleet! Vooral 10.04

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:50
Openoffice
parted
rsync
openssh
gnupg
truecrypt
vlc
avidemux
k9copy
k3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Touchdomex schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:17:
[...]

Je weet dat de backend (dus Mplayer) ervoor zorgt dat het word afgespeeld :> En eigenlijk nog dieper is hiervoor niet nodig. Maar inderdaad dit is een erg fijne speler. Vooral vanwege de SSA subs die goed werken! Dus het merendeel van alle ondertiteling ziet er echt goed uit in tegenstelling tot veel andere! Als je veel dingen kijkt die je niet kan verstaan is dat toch wel echt verdomde handig!
Ik weet dat het een front-end is voor mplayer, maar juist daarom is het ook zo goed. Mplayer zelf speelt al een hoop af en een goede front-end werkt alleen maar beter. Je kan de keyboard shortcuts zo instellen als je wilt zodat het bijna net zo reageert als MPC op Windows. Het heeft nog een bijkomend voordeel: hardware decoding met je videokaart. Mplayer ondersteund nVidia's VDPAU en dat is zeker nuttig. Ik weet niet of Gstreamer het ondertussen ondersteund, maar zou mij niets verbazen als dat nog niet het geval is.

Maar mensen, is Compiz(fusion) nou echt een must have, of meer eye-candy? Het geeft idd wel wat handige functies, maar om het nou zo te noemen dat je zonder niet kan werken, is te veel.

Ook noemt bijna iedereen K3B, wat is er mis met Brasero? Waarom zou je half KDE binnenhalen als je op Gnome of Xfce4 zit (of een andere GTK omgeving). Nero Linux heb je bijvoorbeeld ook, doet het ook prima.

Als je nog dingen in je browser wilt kunnen kijken, is Flash uiteraard ook niet verkeerd, maar een mplayer plugin (zoals mozilla-mplayer, of gecko-mediaplayer) is toch ook wel aan te raden. Beetje lastig die Apple trailers bekijken (of andere sites met .asf video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik denk dat iedereen een beetje eigen dingetjes heeft. Ik probeer zoveel mogelijk linux native dingen te gebruiken. Via Wine, tja, het kan, maar liever niet gewoon. Alleen steam en wat games dan he, maar verder is het nogal persoonlijk.
Openoffice, evolution, pidgin/empathy, en nog 1000 andere dingen, zitten er standaard al in. Mja, aan de andere kant, lijstjes zijn mooi, mijn lijstje na een verse install (wat al weer erg lang geleden is op mijn desktop merk ik nu), oh, en dan allemaal via Ubuntu Software Centre, wel zo makkelijk als je net je eerste Ubuntu Desktop hebt he :)
- Ubuntu restricted extra's (he, heb ik zelf niet geinstalleerd? nou ja, 'vroeger' heette dat ook gstreamer extra plugins geloof ik..., anyway)
- Advanced CompizConfig Settings Manager
- Simple CompizConfig Settings Manager
- Compiz Fusion Icon (voor als je snel wilt kunnen switchen tussen compiz AAN en UIT, maar dat is vnl. voor Ati kaart mensen en HD video, dat wil dan niet lekker)
- VLC Media player
- Wine (evt. de ppa van winehq.org halen voor de laatste builds, Ubuntu zelf loopt daar erg in achter)
- LottaNZB
- Gwibber (of zit dat er al standaard in tegenwoordig?)
- Gimp (zit er nog wel in geloof ik)
- Adobe Flash Plugin
- Stellarium (niet heel belangrijk, wel erg leuk als je naast een raam je compu hebt staan om de nachtelijke hemel te bestuderen)
- Pitivi video editor

Via ppa's of met de hand installeren:
- Opera
- Chrome(ium)
- Virtual Box (via virtualbox.org, de Non Free version, in de ubuntu repos zit standaard de Open Source versie, maar dan kun je geen USB apparaten aansluiten en dat is helaaaaas nog nodig voor ipod touch en itunes)

ik zie dat ik ontzettend veel meuk heb geinstalleerd eigenlijk in de loop van de tijd :+ damn, nou ja, misschien tijd voor een schoonmaakdagje

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je installeert alleen gcc, libstdc++, make en ncurses-5.6 en je maakt je eigen applicaties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
programma's die ik ook nog installeer zijn:

openftd
SABnzbd+ (nieuwsgroepen downloader)
Ubuntu tweak eventueel nog
Gnome commander (makkelijk rechten beheren/kopiëren tussen pc's op het netwerk), vooral handig als je Xubuntu draait waar geen handige netwerk verkenner inzit)

Checkgmail (erg handige systray gmail checker)
pysdm http://pysdm.sourceforge.net/ (grafisch mounten van HD's)
Wammu (communiceren met mobiele telefoon)
XBMC
Docky (uitstekende dock, afsplitsing van Gnome-do dacht ik)
etc etc, als ik nog iets bedenk voeg ik wel weer toe...

Verder interessante topic om te volgen, meestal ontdek je weer nieuwe handige software!

[ Voor 4% gewijzigd door Falco op 22-03-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

letatcest schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:49:

- Compiz Fusion Icon (voor als je snel wilt kunnen switchen tussen compiz AAN en UIT, maar dat is vnl. voor Ati kaart mensen en HD video, dat wil dan niet lekker)

Via ppa's of met de hand installeren:
- Opera
- Virtual Box (via virtualbox.org, de Non Free version, in de ubuntu repos zit standaard de Open Source versie, maar dan kun je geen USB apparaten aansluiten en dat is helaaaaas nog nodig voor ipod touch en itunes)

ik zie dat ik ontzettend veel meuk heb geinstalleerd eigenlijk in de loop van de tijd :+ damn, nou ja, misschien tijd voor een schoonmaakdagje
Compiz-Fusion Icon hoeft niet alleen voor ATi gebruikers te zijn hoor, ik vind het wel handig om het even snel uit te zetten of weer aan te zetten.

Opera, zeker een aanrader, voor mij de perfecte browser (en tevens m'n mail client).
VirtualBox, altijd handig als je wat native Windows moet doen, of gewoon wat wilt testen wat je niet op je eigen OS wilt doen wat mogelijk alles om zeep helpt.
Opschoondag, dat is bij mij als Lucid uit komt. Kan ik weer lekker kloten met Pulse aan de praat te krijgen op de juiste manier (volume van speakerkanalen bijvoorbeeld).
mpvalk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:22:
Gnome commander (makkelijk rechten beheren/kopiëren tussen pc's op het netwerk), vooral handig als je Xubuntu draait waar geen handige netwerk verkenner inzit)
Als je Xfce4 draait, wil je zo min mogelijk Gnome zooi en andere erbij hebben, dus pak ik liever PyNeighborhood. Kan je bladeren door computers met shares, maar de werkelijke share mount je en open je via Thunar (of een andere file manager). Het is misschien wat omslachtiger, maar wel wat schoner voor je systeem als je niet te veel packages wilt installeren (zoals Gnome libs die je nergens anders voor gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:59:
[...]
Als je Xfce4 draait, wil je zo min mogelijk Gnome zooi en andere erbij hebben, dus pak ik liever PyNeighborhood. Kan je bladeren door computers met shares, maar de werkelijke share mount je en open je via Thunar (of een andere file manager). Het is misschien wat omslachtiger, maar wel wat schoner voor je systeem als je niet te veel packages wilt installeren (zoals Gnome libs die je nergens anders voor gebruikt).
Bedankt voor je reactie, zal ik daar nog eens mee spelen. Ik zag dat PyNeighborhood onderdeel is van Lubuntu (aanrader voor oudere pc's!). Maar ik kreeg constant failed to mount meldingen. Ik zag op diverse fora reacties dat je dan midnight commander geinstalleerd moet hebben, nog niet geprobeerd maar klopt dat inderdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
M'n favoriete applicatie is minder bekend: Kupfer. Het is een launcher zoals Launchy maar zonder de rommel van Gnome-Do.

Mijn lijst:
1. Kupfer - de launcher
2. NY Times Reader - draait veel soepeler op ubuntu dan op Windows
3. Swiftfox
4. Adobe Reader 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
- Geany (zit gewoon in de repositories), vind ik zelf veel lekkerder werken dan Gedit voor het bewerken van scripts.
- Chromium PPA, met de laatste nightly builds van Chrome.

En verder installeer ik VLC, Dropbox, VirtualBox en X-Chat :)

[ Voor 24% gewijzigd door user109731 op 22-03-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mpvalk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je reactie, zal ik daar nog eens mee spelen. Ik zag dat PyNeighborhood onderdeel is van Lubuntu (aanrader voor oudere pc's!). Maar ik kreeg constant failed to mount meldingen. Ik zag op diverse fora reacties dat je dan midnight commander geinstalleerd moet hebben, nog niet geprobeerd maar klopt dat inderdaad?
Dat is pure onzin. Wie dat zegt is duidelijk een MC fanboy en kent niets anders. Als je 'failed to mount' krijgt, moet je eens bij de settings kijken, mogelijk dat je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. Als je het vinkje weglaat om dat standaard te gebruiken, kan je via de rechtermuisknop mounten als een specifieke gebruiker. Let wel, omdat je als gewone gebruiker mount, moet je owner zijn van de mount point. Hiervoor heb ik /media/netwerk naar mijn gebruikersnaam gezet, zodat PyNeighborhood mountpoints kan maken en verwijderen en zonder root rechten kan mounten. Je kan uiteraard ook gewoon een lege map in je home map gebruiken.

@iBurger, ik gebruik persoonlijk Evince. Jammer dat je alsnog wat Gnome packages nodig hebt (die eigenlijk overbodig zijn), maar het opent wel meer dan epdfview (en beter, sommige PDF bestanden heb ik gehad die problemen gaven bij epdfview). Standaard al aanwezig bij Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Mijn lijstje :D

Docky
Gnome-do
Compizfusion-icon
Emerald
Gparted
Pysdm
ubuntu-restricted-extras
de pae kernel
filezilla
emesene
blueman
google chrome
Ubuntu tweak
panflute applet
VLC <3
Banshee en Songbird (nog steeds in dubio welke het beste is :P)
Dropbox
Boxee (mediaplayer)
Jupiter (laptop ding, wel handig)
Virtualbox Non Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:36:
[...]
Dat is pure onzin. Wie dat zegt is duidelijk een MC fanboy en kent niets anders. Als je 'failed to mount' krijgt, moet je eens bij de settings kijken, mogelijk dat je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. Als je het vinkje weglaat om dat standaard te gebruiken, kan je via de rechtermuisknop mounten als een specifieke gebruiker. Let wel, omdat je als gewone gebruiker mount, moet je owner zijn van de mount point. Hiervoor heb ik /media/netwerk naar mijn gebruikersnaam gezet, zodat PyNeighborhood mountpoints kan maken en verwijderen en zonder root rechten kan mounten. Je kan uiteraard ook gewoon een lege map in je home map gebruiken.
Bedankt voor de tip, de rechten waren het probleem inderdaad.
Mooi snel klein tooltje overigens dat pyNeighborhood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio6000
  • Laatst online: 10-07-2022
Nog eentje, van een VFX gast z'n point of view.

Blender 2.5
The Gimp
DJV
Nuke
Shake
Houdini
Chromium
Openbox
conky
tilda
Last.fm Player

Zit hier trouwens op Arch Linux maar wacht met smart Ubuntu 10.04 af!

[ Voor 21% gewijzigd door Rio6000 op 23-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snicksie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11-2020

Snicksie

MasterSnicks ~ MC user

Ik heb hier zelf wat leuke dingen ook bijstaan, als

- boinc

- filezilla: werkt erg praktisch als ftp-client

- gmail-notify: die werd hier nog niet genoemd voorzover ik kan beoordelen, checkgmail 'is net n ander programmaatje is dan gmail-notify zie ook zojuist na apt-get installen, ietwat meer uitgebreid. gmail-notify doet z'n werk trouwens ook goed, echter is 't net wat minder output ;)

- wallpaper tray: erg handig + leuk om niet iedere keer tegen dezelfde achtergrond aan te kijken. Overigens is 't dan ook erg leuk om meteen met compiz wat instellingen te veranderen. Een leuke tip(althans, dat vind ik zelf leuk) is dan om via compizconfig settings manager (te installeren via sudo apt-get install compizconfig-settings-manager) opacity, brightness and saturation aan te zetten. Ik kan daardoor mijn vensters ietwat doorzichtig maken, waardoor ik tenminste nog nut aan mijn achtergrond heb :)

- gnome sensors applet in combinatie met coretemp, zodat je de temperatuur van je cpu's in de gaten kan houden.

- sysinfo is af en toe ook leuk om even de specs te kunnen bekijken

- dosbox: erg leuk / handig om supaplex op te spelen bijvoorbeeld, da's nog altijd zo'n leuk oldskool spel :)

- PlayOnLinux: werkt bij bepaalde games erg praktisch met installeren (maakt voorzover ik kon beoordelen tot nu toe gebruik van wine, per spel 'n andere wine versie en andere prefix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mc
gnome-commander
compiz
compizconfig-settings-manager
compiz-fusion-plugins-main
compiz-fusion-plugins-extra
fusion-icon
emerald
startupmanager
wine
msttcorefonts
playonlinux
ubuntu-restricted-extras
mozilla-firefox-adblock
mozilla-plugin-vlc
mozilla-thunderbird
pidgin
samba-tools
system-config-samba
rar
unrar
p7zip-full
torbutton-extension
kino mjpegtools
dvdrip
avant-window-navigator
awn-manager
handbrake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

zeg, ik krijg die sensorapplets nooit aan de praat (xsensors geeft leeg beeld, lmsensors doet het niet, nou ja, niet dat het heel belangrijk is, maar ik ben wel eens benieuwd naar de temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 11-09 22:48
Geweldig vind ik dockbarx, soort van taakbalk als in Windows 7 (dus alleen icons). Super handig met een netbook waar alle ruimte welkom is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
letatcest schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:13:
zeg, ik krijg die sensorapplets nooit aan de praat (xsensors geeft leeg beeld, lmsensors doet het niet, nou ja, niet dat het heel belangrijk is, maar ik ben wel eens benieuwd naar de temperatuur
Heb je deze handleiding gevolgd?

Of anders de handleiding op Computertip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Vim voor al je editing werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

mpvalk schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 06:50:
[...]

Heb je deze handleiding gevolgd?

Of anders de handleiding op Computertip?
lol.. dat was ik dus vergeten, als ik sensors-detect uitvoer, krijg ik aan het eind de mededeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
To load everything that is needed, add this to /etc/modules:

#----cut here----
# Chip drivers
it87
# no driver for AMD K10 thermal sensors yet
#----cut here----
Maar eh.. zie line 6 :+ Tja, dan kan ik hoog en laag springen geloof ik, waarna ik mijn eigen temp. kan meten, maar niet die van mijn cpuutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:36:
[...]

@iBurger, ik gebruik persoonlijk Evince. Jammer dat je alsnog wat Gnome packages nodig hebt (die eigenlijk overbodig zijn), maar het opent wel meer dan epdfview (en beter, sommige PDF bestanden heb ik gehad die problemen gaven bij epdfview). Standaard al aanwezig bij Ubuntu.
@Hero of Time. Je hebt gelijk, evince is echt een prima pdf viewer. Acrobat reader heeft wel een mooie integratie in Firefox, iets wat andere viewers volgens mij niet doen. (niet zeker)

@jan99999
HTOP. Wow. Dat is echt een super relaxt programma. Zoeken door je processes en dat fff de boel killen. Heel handig en snel. Dit is toch weer een reden waarom ik bij Linux blijf. :)
Pagina: 1