Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een jaar geleden XP geïnstalleerd over mijn bestaande installatie heen, dus geen volledige installatie, weet niet hoe dat exact heet, maar zonder eerst te formatteren dus. Nu staan er op C eik 2 Windows mappen, 1 heet gewoon WINDOWS, de andere WINDOWS.0. Ik neem aan dat 1 van de 2 nu soort van overbodig is geworden maar is dat ook zo en zo ja, kan ik die map zomaar handmatig deleten (i.v.m. ruimtegebrek)?

Als ik naar de eigenschappen van beide mappen kijk zie ik dat de eerste vandaag nog gewijzigd is, de tweede vorig jaar april voor het laatst. Daarmee lijkt het me waarschijnlijk dat de eerste de huidige map is en de tweede de overbodige maar dat zou ik graag eerst even bevestigd hebben voor ik ineens niet meer kan opstarten. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De map WINDOWS.0 bevat de data van je vorige Windows-installatie en is als het ware een backup, mocht je ooit terug willen. Als dat niet het geval is kun je deze map inderdaad gewoon verwijderen.

Zie voor meer informatie ook:
Google - WINDOWS.0
Microsoft - Een tweede installatie van een Windows-besturingssysteem verwijderen uit een partitie

[ Voor 40% gewijzigd door Rone op 21-03-2010 17:16 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Wat je ook kan doen is de map renamen naar bv "troep" en dan je systeem herstarten. Als er geen problemen zijn kan je de map verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met die MS support link en kan zonder problemen weer opnieuw opstarten.

Vreemd genoeg kon ik een klein gedeelte van de map (WINDOWS.0/system32/Macromed/Flash) niet verwijderen omdat de 2 bestanden erin in gebruik zouden zijn, een .ocx en een .exe. Die 2 zijn bij elkaar 3 MB, maar als ik nu bij de eigenschappen van de Windows.0-map kijk zie ik staan: 80 mappen, 2771 bestanden, totale grootte 1,36 GB. Terwijl alleen bovengenoemde map er nog in zit?? Verborgen bestanden weergeven staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Welke er actief is kun je prima achterhalen met
echo %windir%
.

Verder: hoe je verborgen systeemmappen zichtbaar krijgt is dusdanig vaak aan bod geweest dat het zelfs in de FAQ genoemd staat ;)

[ Voor 48% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2010 18:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
In windows vista krijg je dan een windows_old map.
Deze geeft echter geen fout bij het verwijderen van de hele map.

Zit er misschien nog een bestand in die in gebruik is?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:26

_AN

Lourini schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:46:
In windows vista krijg je dan een windows_old map.
Deze geeft echter geen fout bij het verwijderen van de hele map.

Zit er misschien nog een bestand in die in gebruik is?
Volgens mij heb je niet direct alle rechten op die map en kun je hem dus niet verwijderen.
Je moet jezelf dus rechten geven. Daarna zou je die map zonder problemen kunnen verwijderen.
Pagina: 1