Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Apeldoorn. In diverse wijken wordt al wel de FttC oplossing van KPN aangeboden, maar een echt FttH netwerk ontbreekt.
In de ons omringende steden (Deventer, Amersfoort en tegenwoordig zelfs Twello) wordt op dit moment een FttH netwerk aangelegd.
Met dit topic zou ik de behoefte willen peilen om een bewonersinitiatief te starten voor een Glashart FttH netwerk in Apeldoorn. Om zo eventueel een initiatief groep te starten.
Hieronder volgt een stukje van de Glashart site:
Welke Apeldoorners op tweakers zouden mee willen helpen met deze peiling en een eventueel op te starten bewonersinitiatief?
Deze OP zal ik aanpassen als er meer reacties komen
Het e.e.a. is na te lezen op de Glashart site.
Interessant is de PDF voor het opstarten van een bewonersinitiatief.
In de ons omringende steden (Deventer, Amersfoort en tegenwoordig zelfs Twello) wordt op dit moment een FttH netwerk aangelegd.
Met dit topic zou ik de behoefte willen peilen om een bewonersinitiatief te starten voor een Glashart FttH netwerk in Apeldoorn. Om zo eventueel een initiatief groep te starten.
Hieronder volgt een stukje van de Glashart site:
Stap 1 is wat mij betreft het peilen van de behoefte voor Apeldoorners naar een echt FttH netwerk.Glashart is bereid tot het investeren in glasvezelinfrastructuren maar wil daarbij het financiële risico beheersbaar houden. Dit betekent dat glasvezelnetwerken alleen worden aangelegd als er voldoende animo bestaat onder de bewoners van een bepaald gebied. Concreet houdt dit in dat er sprake moet zijn van een bepaald percentage deelname (meestal 40%, soms 50%) binnen een beoogd glasvezelgebied (minimaal 2.500 woningen). Deelname houdt in dat er sprake moet zijn van geldige contracten van minimaal 1 jaar op één van de diensten die over het glasvezelnetwerk worden geleverd door een serviceprovider die op het netwerk actief is..
Welke Apeldoorners op tweakers zouden mee willen helpen met deze peiling en een eventueel op te starten bewonersinitiatief?
Deze OP zal ik aanpassen als er meer reacties komen
Het e.e.a. is na te lezen op de Glashart site.
Interessant is de PDF voor het opstarten van een bewonersinitiatief.