De zoektoch naar MODEM van mijn Wensen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Ik ben op zoek naar een modem die de volgende eigenschappen moet bevatten,
- Adsl en Vdsl2 (ook hogere dataverbindingen mogelijk)
- Een continu stabiele Voip verbinding (altijd bereikbaar)
- Wifi-N
- 4 Lan Gigabit poorten
- Krachtige netwerk prestaties (minimaal 20 megabyte)
-Qos, firewall en goed werkende poort forwarding.

Kortom ik gebruik mijn modem voor veel doeleinde en eis goed prestaties.
Alleen het laatste gaat vaak niet altijd op.

Rond de 250 is mijn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

En wat heb je zelf al gevonden...? Het is hier niet gewoon een helpdesk, als je op die manier wilt werken zou ik aanraden naar een winkel te stappen met die eisen en ze daar voor te leggen ;)
Je maakt jezelf er we heel makkelijk van af...ik geef dit topic niet veel kans lang open te blijven.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mark184 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:57:
- Adsl en Vdsl2 (ook hogere dataverbindingen mogelijk)
Dat zijn twee andere standaarden, dus ik betwijfel of je dat in één modem gaat vinden. Je haalt nu ook niet even een ADSL + kabelmodem bij de computerboer.
- Een continu stabiele Voip verbinding (altijd bereikbaar)
Hangt natuurlijk ook heel erg af van je internetverbinding. Een modem kan wel stabiel zijn en nooit crashen, maar als je provider niet lekker meewerkt..
- Wifi-N
- 4 Lan Gigabit poorten
-Qos, firewall en goed werkende poort forwarding.
Dit zijn geen functionaliteiten die een modem heeft. Ben je stiekem niet gewoon op zoek naar een router?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Wouter.S schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:01:
En wat heb je zelf al gevonden...? Het is hier niet gewoon een helpdesk, als je op die manier wilt werken zou ik aanraden naar een winkel te stappen met die eisen en ze daar voor te leggen ;)
Je maakt jezelf er we heel makkelijk van af...ik geef dit topic niet veel kans lang open te blijven.
Heel aardig dat je dit geen helpdesk noemt, was ik nog niet achter.
Nee ik loop niet zomaar een winkel binnen en vraag naar de prestaties van modems.
waarom? omdat 9 van de 10 verkopers het niet weten en de ervaring en kennis niet hebben.

of... kijk ik in de verkeerde winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Gizz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Dat zijn twee andere standaarden, dus ik betwijfel of je dat in één modem gaat vinden. Je haalt nu ook niet even een ADSL + kabelmodem bij de computerboer.

[...]

Hangt natuurlijk ook heel erg af van je internetverbinding. Een modem kan wel stabiel zijn en nooit crashen, maar als je provider niet lekker meewerkt..

[...]

Dit zijn geen functionaliteiten die een modem heeft. Ben je stiekem niet gewoon op zoek naar een router?
Thanks voor je reactie.
Ja ik ben op zoek naar een modem die tevens een router is.
Ik heb een xs4all abbo en nooit te klagen gehad met uptime.

Ik heb een fritzbox 7270 nu in bezit. Maar wanneer ik met 16 mbit usenet download valt de voip verbinding weg.
Goed klote als je BBC- Life download en uren niet te bereiken bent.
De Fritzbox heeft te wieing power en is regelmatig instabiel.
Ik zat te denken aan een draytek of een zyntel. Maar weet nog niet wat.
En ja misschien de nieuwe Fritzbox 3370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mark184 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:36:
[...]
Ja ik ben op zoek naar een modem die tevens een router is.
Waarom niet gewoon een router? Je kunt nu wel een ADSL2+-modemrouter kopen, maar daar heb je dan niks meer aan als je gaat overstappen naar VDSL, kabel of glasvezel. Een losse router kun je gewoon blijven gebruiken, ook al stap je over op een andere techniek :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gizz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:02:
[...]

adsl + vdsl is er wel hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wist ik niet. Als je in de pricewatch kijkt kun je VDSL niet eens kiezen bij de filters. Vandaar dat ik dacht dat die dingen sowieso nog niet echt te koop waren, laat staan een VDSL/ADSL2 combi.

Pagina: 1