Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik zit met een probleempje. Ik wil graag mijn printer (een Canon MX300) delen tussen een PC met 32 bits windows vista en een laptop met 64-bits windows 7. De printer is op de pc met de 32-bits windows vista aangesloten.

Nu ziet de laptop de printer prima, maar windows 7 kan geen geschikte stuurprogramma's vinden. In windows vista heb je bij de printer instellingen de optie om extra stuurprogramma's te installeren, en ook een optie om 64-bits versie van de driver toe te voegen. Deze heeft echter een .inf file nodig.

Die .inf file had ik niet, maar ik heb de installer executable van Canon gedownload, en die geopend met 7zip, en daar de 64-bits versie van de inf file uit gehaald. Maar, het probleem is, als ik deze inf file wil toevoegen in windows vista, dan zegt hij dat de file niet kan installeren... (fout 0x0000000002).

Als ik de printer vanaf de laptop toevoeg, dan maakt hij verbinding met de printer, en zegt hij tijdens het installeren dat hij geen drivers kan vinden. Dan kan ik ook handmatig een .inf file opgeven. Als ik daar de locatie van de inf file meegeef, krijg ik opnieuw een foutmelding dat de driver niet geinstallerd kan worden. (opnieuw fout 0x000000002).

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
ahem,

het probleem is inmiddels opgelost. De inf file had tijdens de installatie ook alle andere bestanden in de map nodig, en niet alleen de inf file zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat doe je moeilijk? Download en installeer op de tweede pc gewoon de driver voor dat OS en je bent klaar. Niks unpacken en inf files gebruiken, gewoon de .exe installeren. Als je dan de printer via je netwerk benadert dan herkent hij de 32-bit drivers (of 64 bit) op zijn eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
twiFight schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:32:
Wat doe je moeilijk? Download en installeer op de tweede pc gewoon de driver voor dat OS en je bent klaar. Niks unpacken en inf files gebruiken, gewoon de .exe installeren. Als je dan de printer via je netwerk benadert dan herkent hij de 32-bit drivers (of 64 bit) op zijn eigen systeem.
ja, maar dan krijg je dus automatsch alle crap van canon mee. naast veel software ook de drivers voor de scanner en fax, dat wilde ik allemaal niet.