Kosten Paypal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na marktplaats ben ik sinds kort ook actief om via ebay spullen te kopen. Tot nu toe heb ik alles via ebay binnen nederland gekocht en het geld gewoon overgemaakt via internetbankieren. Nou ben ik een beetje verder aan het kijken en zie ik ook erg leuke dingen (en ook nog eens een keer een stuk goedkoper) op ebay staan die uit het buitenland moeten komen (in dit geval de U.S). Nou heb ik wel een paypal account maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het met de kosten zit. Als ik iets uit de U.S koop via ebay voor laten we zeggen 20 dollar, en ik doe de transactie via paypal zijn er dan ook nog bijkomende transactie kosten? (omdat het om een betaling in dollars gaat). Ik kom hier zelf niet echt uit, dat wil zeggen kan het nergens echt duidelijk vinden. Dus wie heeft ervaring met aankopen via ebay uit het buitenland en kan mij vertellen hoe dat zit m.b.t de transactiekosten?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
PayPal sleept er wat tussenuit door slechtere wisselkoersen te rekenen. Bij hun is 1.3USD bijvoorbeeld 1 euro, terwijl het bij de bank 1.35USD voor 1 euro is.

That's all, verder geen kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maarud schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:43:
PayPal sleept er wat tussenuit door slechtere wisselkoersen te rekenen. Bij hun is 1.3USD bijvoorbeeld 1 euro, terwijl het bij de bank 1.35USD voor 1 euro is.

Je hebt wel kosten om je paypal tegoed weer op te nemen / terugstorten naar bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Vergeet ook niet de invoerbelasting ed.
Op een bedrag van 20 dollar zal er niks worden gerekend, maar als je grotere aankopen doet is het wel iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Noork schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Je hebt wel kosten om je paypal tegoed weer op te nemen / terugstorten naar bankrekening.
true, maar als je alleen steeds dingen koopt, dan heb je hier geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor het antwoord, is dat ook weer duidelijk :). Invoerbelasting ben ik me bewust van maar het zijn relatief kleine bedragen (beneden de 30 dollar) dus dat valt wel mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

maarud schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:43:
Geen directe kosten. Verkopers moeten wel kosten betalen (tot 4% geloof ik) en die rekenen ze al snel door. Officieel mag dat niet meer van eBay, maar ze rekenen dat dan gewoon als verzendkosten door. Het is dan ook verstandig om bij twijfel vantevoren te vragen hoeveel de verzendkosten zijn.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor de koper zijn er geen bijkomende kosten. Voor de verkoper wel. Deze betaald een vast bedrag over iedere transactie + 4% van de transactiekosten.
Wat betreft de wisselkoersen, PayPal hanteert normale wisselkoersen. Echter een bank hanteert real time wisselkoersen waar PayPal de slotkoersen van de dag daarvoor hanteert. Het is dus niet zo dat als de officiële wisselkoers 1.35 is, dat PayPal 1.30 hanteert.

@Maarud: Waar jij waarschijnlijk mee in de waar bent zijn de boven en onder koersen. Deze liggen altijd iets uit elkaar. Je betaald altijd meer om een vreemde valuta te kopen dan wat het oplevert om deze weer te verkopen. Hier gaan veel mensen mee de fout in.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

E-Vix schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:54:
Wat betreft de wisselkoersen, PayPal hanteert normale wisselkoersen. Echter een bank hanteert real time wisselkoersen waar PayPal de slotkoersen van de dag daarvoor hanteert. Het is dus niet zo dat als de officiële wisselkoers 1.35 is, dat PayPal 1.30 hanteert.
Uit mijn persoonlijke ervaring blijkt dat de PayPal koersen wel degelijk enkele centen kunnen verschillen met de huidige koers. En je kunt me niet wijs maken dat de koersen in een dag keer op keer zoveel fluctueren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik hou al een tijdje een set velgen in de gaten op de Engelse ebay en 1x heb ik meegemaakt dat 3 maal op 1 dag de prijs omgerekend naar euro's veranderde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

E-Vix schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:54:
Ik citeer van de paypal site:
Als de valuta voor uw betaling moet worden omgerekend, dan wordt dit gedaan aan de hand van een wisselkoers voor de detailhandel die wordt bepaald door PayPal. Deze wisselkoers is inclusief een marge van 2,5% bovenop de wisselkoers waartegen PayPal in het groot vreemde valuta's aanschaft.
https://www.paypal.com/nl...cmd=_display-fees-outside
klikken op de blauwe pijl, dan kan je het lezen... wel leuk verstopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit topic oud is maar zie geen reden om andere topic te open. Ik ben sinds kort dus begonnen met verkopen, ebay is een van mijn kanalen om te verkopen en dan verkoop je wat en voila meer dan 20% van mijn ontvangen betaling af.

Ik verkoop iets voor €2.00 en vervolgens houdt paypal €0.42 aan kosten in, en ookal benadruk je dat je bank betaling de voorkeur heeft toch betalen ze direct, en dan kan ik ze nog als gunst vragen of ze opnieuw willen doen via een prive betaling, maar verder vindt ik best veel.

€2.00 - €0.42 = €1.58

€1.58 - €0.44 = €1,14

En dan krijg je nog eens de ebay kosten, van €0,18

hou ik totaal €0,96 over waar het er €1,38 had kunnen zijn als de verkoper via bank of prive paypal betaling betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Tja, lijkt me makkelijk toch. Je verhoogt je prijzen met 42/44 cent, of gebruikt geen paypal meer.
Tussenweg is wellicht om de prijzen 42/44 cent te verhogen en je klanten korting te geven als ze via de bank betalen.

Buiten dat vraag ik me af waarom je de moeite doet om producten te verkopen van 2 euro per stuk. De tijd die het kost om producten op ebay te zetten, communicatie af te handelen, mails te lezen, betalingen te verifieren, op te sturen wegen niet op bij die paar cent winst die je maakt met producten van 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:23:
Ik weet dat dit topic oud is maar zie geen reden om andere topic te open. Ik ben sinds kort dus begonnen met verkopen, ebay is een van mijn kanalen om te verkopen en dan verkoop je wat en voila meer dan 20% van mijn ontvangen betaling af.

Ik verkoop iets voor €2.00 en vervolgens houdt paypal €0.42 aan kosten in, en ookal benadruk je dat je bank betaling de voorkeur heeft toch betalen ze direct, en dan kan ik ze nog als gunst vragen of ze opnieuw willen doen via een prive betaling, maar verder vindt ik best veel.

€2.00 - €0.42 = €1.58

€1.58 - €0.44 = €1,14

En dan krijg je nog eens de ebay kosten, van €0,18

hou ik totaal €0,96 over waar het er €1,38 had kunnen zijn als de verkoper via bank of prive paypal betaling betaald had.
Live with it. Reken er desnoods kosten bij op, dus geen €2,00 rekenen, maar €2,42. Elke winkel die Paypal accepteerd heeft dit, en staat dus een deel af aan paypal. Echter zie jij het puur als kosten, maar kijk je kennelijk niet naar het gemakt dat Paypal je bied, de veiligheid en dat het voor de klant erg aantrekkelijk is om met paypal te betalen, het is namelijk makkelijk en snel.

Grote kans dat je zonder paypal, helemaal geen transactie had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe verkoper he, en feedback nodig, dus verkoop ik wat bescherm folie voor iphone 3g 3gs die ik heel goedkoop in gekocht heb. En verkopen op ebay kost niet veel tijd, alleen eenmalig een template maken en deze kun je gebruiken voor alle andere vergelijkbare producten.

Nee denk dat niet professioneel om komt om in ebay advertentie te zetten dat klanten €0,44 korting krijgen bij bank betaling, je kunt het uiteraard wel in verzendkosten verreken, maar die €0,44 cent verkleint toch weer de kans dat je product verkocht wordt.

Enige wat je kunt doen is koper vragen of een prive betaling wilt doen, maar dan ben ik bang dat ik straks weer met onbetaald object zit. En paypal op ebay niet aanbieden is echt geen goeie optie, ik had er overigens wel al rekening mee gehouden in de prijs, maar heb in betaling instructie mijn voorkeur uitgesproken voor bank betaling.

Maar die paypal en ebay kosten kunnen de bottleneck zijn om alleen nog maar via Marktplaats te verkopen uiteindelijk, maar bereik liever een grotere publiek.
thaan schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:28:
[...]
Live with it. Reken er desnoods kosten bij op, dus geen €2,00 rekenen, maar €2,42. Elke winkel die Paypal accepteerd heeft dit, en staat dus een deel af aan paypal. Echter zie jij het puur als kosten, maar kijk je kennelijk niet naar het gemakt dat Paypal je bied, de veiligheid en dat het voor de klant erg aantrekkelijk is om met paypal te betalen, het is namelijk makkelijk en snel.

Grote kans dat je zonder paypal, helemaal geen transactie had ;)
Dat besef ik inderdaad, dus hoop maar al te graag op klanten die geen paypal hebben en via de bank betalen, nou ik vindt geen gemak voor mij als verkoper dat de betaling ook nog eens 21 dagen vast gehouden wordt.

Helaas kan ik echt niet nog eens €0.42 bij rekenen, maar omdat die reden heb ik die aanbieding al aangepast van 1 beschermfolie naar 2 want ik zag dit wel aan komen. Dan maar blijven bezuinigen op de verpakking, ik recycle namelijk de verpakking waar die items naar mij verstuurd in waren.

Gewone winkels rekenen paypal kosten trouwens bij de uitcheck, das bij ebay niet zo.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:37:

Gewone winkels rekenen paypal kosten trouwens bij de uitcheck, das bij ebay niet zo.
Eh, nee? Dat is geheel aan de winkel zelf om eventueel extra kosten te rekenen voor paypal. Zelf vind ik het niet heel sociaal om de kosten die de winkel aan paypal heeft, aan de klant voor te leggen. Die kosten moet een winkel gewoon zien als wat het is, kosten. Je betaald ook de ING/Rabo/ABN voor je bankrekening, waarom paypal niet? Die doen het echter per transactie.

Zelf heb ik een redelijk grote webwinkel waar voornamelijk met paypal wordt betaald. Ik reken ook geen extra kosten voor paypal.
Pagina: 1