Win7] BSOD, geheugen of iets anders?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik een nieuwe pc aangeschaft met hulp van jullie pricewatch system guide. Helaas heb ik de afgelopen twee weken alleen nog maar ellende met het ding. Na hem twee keer naar mycom te hebben gebracht;eerste keer zeiden ze dat het aan vuil lag, de tweede keer dat het m'n gfx kaart was waarop ik een nieuwe heb gekocht, is het nog niet opgelost. Nu ik de comp met nieuwe gfx kaart weer thuis heb staan crashed hij nog steeds volop.

Ik ben nu aan het uitzoeken waardoor dat komt via verschillende forums en ik zou graag een second opinion willen van jullie! Op dit moment denk ik aan een memory issue..

In de laatste post op pagina twee van mijn thread op pchelpforum.com staat mijn cpu-z file, en op pagina drie van de thread staan drie miniudumpfiles van BSOD's. M'n nieuwe GFX kaart is een ati 5770, de oude was een 4890.

Hier is de link van de thread waar ik al mijn informatie heb ge-upload;
http://www.pchelpforum.co...programs-wont-open-2.html

Ik heb echt een second opinion nodig voor ik weer geld uit ga geven aan dat ding, heb nu al ruim 200.- besteed en het is nog steeds niet opgelost! :(

Alvast hartstikke bedankt!

Dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

kan je ons vertellen wat er in de BSOD staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Nu ga ik niet elders kijken voor de benodigde info. ;)

Maar als je het geheugen verdenkt, dan test je dat toch ? (memtest)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:36:
Hier is de link van de thread waar ik al mijn informatie heb ge-upload;
http://www.pchelpforum.co...programs-wont-open-2.html
Tip: doe moeite om hier de informatie neer te zetten, het komt nogal lui over. Je moet niet verwachten dat mensen naar allerlei andere forums gaan om jou te helpen :) .

Verder heeft GoT allerlei FAQs om dit soort problemen gestructureerd aan te pakken:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Doe er je voordeel mee :)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 21-03-2010 14:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titel ontcapsed..
Trouwens, ik denk dat het handiger is om zelf aan de slag te gaan met de Windows Crash/Memory dumps FAQ (en eventueel http://blogs.msdn.com/ntdebugging ) en zo een keer een goeie kernel memory dump te maken en die zelf te analyseren.

Als je bovendien zelf al denkt aan geheugen, wat let je dan om zoals ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wordt vermeld er eens een grondige memory check op los te laten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon Memtest erop loslaten per latje, 90% kans dat er memory ellende is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed; ik heb memtest al 5 uur laten lopen, mycom heeft op twee verschillende keren geheugen, harde schijf en gfx kaart checks laten lopen, dus ik zou moeten zeggen; er is mij verteld dat het een memory issue is, maar ik weet het niet zo zeker.

De reden dat ik die dingetjes niet zelf hier upload is omdat ik die feature niet vond in het forum, heeft niks met luiheid te maken maar het is gewoon praktische omdat ze dus al ergens ge-upload zijn. Internet vervuiling enzo.

Helaas kan ik niet vertellen wat er precies in de BSOD's staat omdat m'n scherm gewoon op zwart gaat, ik weet dat het een bsod is omdat die dump files worden aangemaakt, helaas kan ik die dingen niet goed genoeg zelf lezen om er goede conclusies uit te trekken.

De reden dat ik niet zelf de sticks eruit haal en ze check is omdat vervolgens mijn garantie weg is bij Alternate. Dus voordat ik mijn computer voor enkele weken wegstuur naar Alternate wilde ik graag zeker weten dat het een memory issue is, ik heb die computer redelijk wat nodig.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:54:

Helaas kan ik niet vertellen wat er precies in de BSOD's staat omdat m'n scherm gewoon op zwart gaat, ik weet dat het een bsod is omdat die dump files worden aangemaakt, helaas kan ik die dingen niet goed genoeg zelf lezen om er goede conclusies uit te trekken.
En dat staat letterlijk uitgelegd in die BSOD guide.

Stop errors (BSOD's) zijn bovendien altijd terug te vinden in je eventlogs. Alle instellingen die je kan doen om zo'n code wel te kunnen lezen (scherm op zwart? Je bedoelt waarschijnlijk dat je PC automatisch reboot?) staan eveneens in de guide.

Maar evengoed: een minidump kan - maar hoeft niet - de info te bevatten die een goeie diagnose laat stellen, en aangezien je op je eigen systeem de meeste ruimte hebt kun je zelf met een kernel memory dump wel dat resultaat bereiken.

Mocht je er toch echt niet aanwillen, geef dan op z'n minst een deeplink naar die minidumps aan in dit topic.
Wij gaan niet voor jouw gemak allerlei toeren uithalen op andere sites - Jij komt hier met een verzoek om assistentie, zorg dan ook dat je de benodigde informatie aanlevert.
Je dumpt tenslotte ook niet je auto bij de garage met enkel de opmerking 'doetniefixplz' toch? :)

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2010 15:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1