Rubbertje onder Macbook toetsenbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo allemaal,

gister heb ik geprobeerd om mijn toetsenbord van mijn MacBook White schoon te maken. Dit is aardig gelukt, alleen nu zit er onder de toetsen van de MacBook een soort van rubbertje wat je indrukt. Dit rubbertje is gescheurd. De toets werkt nog wel, maar zodra ik de K aanraak dan drukt ie hem in. Heeft iemand enig idee hoe je dit kan vervangen, want ik heb het idee dat een nieuw toetsenbord niet heel veel zin heeft. Ik ook nergens mensen vinden met hetzelfde probleem...

Alvast bedankt,

Torsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ergens een nieuw rubbertje vandaan halen? ik weet niet wat voor rubbertje het is, maar de meestje toetsenplankjes hebben wel rubbertjes onder de toetsen zitten. haal je gewoon een uit een ander toetsenplankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:18
Mijn toets was een keer afgebroken.
Ik ging naar mijn APR toe en deze verving die toets (ze haalde de toets van een oude kapotte macbook af) binnen een minuut. Ik denk dat dat met dit rubbertje ook het geval zal zijn. Gewoon ff binnenlopen waar je hem gekocht heb.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ja die toetsen zijn makkelijk te vervangen, maar dat rubbertje zit vast met lijm. Een toetsenbord plankje bevat alleen de toets en het systeem waarmee je hem op je macbook klikt? Dit plastic/rubbertje dat druk het "knopje" in van het toetsenbord.
Naar de winkel gaan gaat helaas niet, want hij komt uit de VS. haha.
Hoe kan ik hier het best een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Zo dus :*)
http://img146.imageshack.us/img146/8981/21032010024.jpg

Het is een beetje slecht te zien, maar dat ronde ding in het midden is deels gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Ik heb hier een kapot alu toetsenbord liggen met soortgelijke rubbertjes. Ik heb geen idee hoe ik zo'n rubbertje eruit kan halen (gewoon trekken werkt niet, net geprobeerd maar dan maak je hem stuk) kan eventueel proberen om hem eruit te snijden en op te sturen. Laat maar weten of je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Misschien bouw-model lijm (als je dat hebt liggen, dat er tussen doen ?
Niet te veel doen want het is vrij agressieve lijm die de plastic "oplost" en daarmee vastplakt (als je goed hebt).

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Bedankt voor het aanbod, ik ben alleen bang dat als je hem lijmt dat je of het toetsenbord zelf vast lijmt en dan kan ik opzoek naar een nieuw toetsenbord. Ik ga zo even een apple reparatie bedrijf mailen.. Kijken of zij toevallig een oplossing weten..
Mocht dit niet lukken dan zou ik toch graag gebruik maken van je aanbod, StarC.

Bedankt

Torsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ik heb inmiddels de oplossing, ik heb iemand er naar laten kijken en die zei dat het niet te vervangen was, want die toetsen zijn vacuum, dat zorgt voor de weerstand. Dus ik koop een nieuw frontje op Ebay, kost iets van €30.
En dan heb ik meteen een mooi nieuw wit frontje!

Bedankt iig voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Met frontje bedoel je waarschijnlijk een nieuwe topcase (toetsenbord?). succes ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
[quote]torsten787 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:45:
... ik heb iemand er naar laten kijken en die zei dat het niet te vervangen was, want die toetsen zijn vacuum, dat zorgt voor de weerstand. ...

Vacuüm? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Vacuüm zorgt voor weerstand? :+ zou je zon toets dan gewoon helemaal niet meer omhoog krijgen? :p.
Rubbertje kan wel vacuüm zuigen en loslaten, maar ik denk eerder dat het een springveer effect geeft hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Is het niet eerder dat het als een luchtkussen werkt? Als dat 'lek' is dan zakt ie dus gewoon in elkaar :) Dat verklaart wel de symptomen van de TS.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Digistorm schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:08:
Is het niet eerder dat het als een luchtkussen werkt? Als dat 'lek' is dan zakt ie dus gewoon in elkaar :) Dat verklaart wel de symptomen van de TS.
Z'n toets blijft achter het bescherm rubbertje hangen.

Die rubberjes zitter er tegen vuiligheid. Zodat je geek kruimels in je machien kan krijgen. waardoor je machine kapot gaat. Of een drupeltje vocht.

Zou gewoon met je US MacBook langs een reseller gaan die kunnen je heus wel helpen hoor.. Mijn MacMini zelfde verhaal had daar ook een probleem mee ze hebben me gewoon geholpen. Mooi he WorldWide ondersteuning ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1