[Apache] Mod_proxy om

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvanHaas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb één dedicated Apache server (Apache/1.3.42 (Unix) PHP/5.2.9) waarop meerdere domeinen actief zijn.

Ik wil diverse websites draaien die vrijwel identiek zijn: op basis van de URL wordt in de PHP-files bepaald welke content precies geserveerd dient te worden. Alle domeinen dienen dus naar hetzelfde bestand te leiden, zonder dat de URL in de browser veranderd (dus geen redirect). Feitelijk dient op ieder domein niets meer te staan dan een .htaccess bestand dat doorverwijst naar de files op de server.

Ik heb begrepen dat zoiets is te realiseren via mod_proxy in apache, maar ben nog geen (werkende) voorbeelden tegengekomen. Heeft iemand misschien een idee hoe bovenstaande functionaliteit gerealiseerd kan worden?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Is een rewrite conditie niet goed genoeg om dit te doen? Ik weet zo even niet hoe we het precies doen, maar bij blackintel.org vervangen we /renegade in de url bijvoorbeeld door index.php?page=renegade.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom denk je dat mod_proxy het antwoord is op je probleem (een probleem wat ik niet helemaal duidelijk voor me zie, maar dat ligt misschien aan mij), en wat werkt er niet aan mod_proxy? mod_rewrite lijkt me een geschiktere kandidaat eerlijk gezegd.

Waarom geef je de diverse domeinnamen niet dezelfde DocumentRoot? Dat lijkt mij logischer dan mod_proxy (wat er niks mee te maken heeft voor zover ik weet) of "een htaccess bestand dat doorverwijst naar de files op de server".

[ Voor 7% gewijzigd door blaataaps op 21-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:58:d.

Waarom geef je de diverse domeinnamen niet dezelfde DocumentRoot?
Sterker nog, één virtual host, gewoon gebruik maken van ServerAlias. Scheelt ook meteen weer wat resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvanHaas
Dank voor de input. Een rewrite stuurt bij mijn weten de browser door naar een ander adres, en dat wil ik niet. Ik ga me even verdiepen in ServerAlias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat doet een rewrite niet uit zichzelf, alleen als je dat aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:07:
Dat doet een rewrite niet uit zichzelf, alleen als je dat aangeeft.
Tenzij je wilt rewriten naar een ander domein, want dat kan niet anders, tenzij je inderdaad mod_proxy gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Denk wel aan je SEO, weet niet of het belangrijk voor je is, maar 'duplicate content' (en dan ook nog met zelfde server-ip wrs) is geen best practice

[ Voor 16% gewijzigd door flashin op 21-03-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvanHaas
Klopt, echter zullen achterliggende scripts ervoor zorgen dat de content verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 21:33

decramy

root@birdie:~#

ik roep verschillende virtualhosts met 1 dezelfde documentroot!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<virtualhost *:80>
  servername www.x.nl
  documentroot /plek/met/scripts
</virualhost>
<virtualhost *:80>
  servername www.y.nl
  documentroot /plek/met/scripts
</virualhost>

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvanHaas
Dank! Ik heb nu in Cpanel een parked domain aangemaakt, waarna de url van domein 1 netjes de content van domein2 toont, terwijl de url van domein1 blijft staan.

Nadeel is wel: als ik nu met php het ip-adres opvraag via
PHP:
1
2
3
<?php
echo $_SERVER['remote_addr'];
?>

krijg het ip-adres van mijn server te zien, en dat is niet de bedoeling. Weet iemand daar wellicht nog een oplossing voor?
Pagina: 1