Ik heb afgelopen week mijn HTPC binnen gekregen. Helaas bleek mijn harde schijf een DOA te zijn. Daarom heb ik mijn pc wel in elkaar gezet, maar nog geen harde schijf aangesloten. Omdat ik toch het systeem wou proberen, heb ik een XBMC live cd gedownload. Helaas liep deze vast zodra XBMC opgestart was. In de systeemeisen stond dat er geen HDD nodig was, dus het vastlopen vond ik al vreemd. Ook de live cd van Ubuntu liep vast.
Gelukkig is mijn schijf gister binnen gekomen, dus gelijk deze erin gezet. Nu wou ik Windows 7 installeren op een oude schijf (160 GB pata), maar Windows 7 doet er erg lang over om de setup te starten. Dit duurt bijna 10 minuten. Omdat er een oude bios versie op het bord zat deze eerst ge-update, maar ook dit biedt geen oplossing. Uiteraard in de BIOS "Load Optimized Defaults" gekozen en een CMOS reset gedaan, maar nog steeds is de setup traag.
Bij mijn bestelling heb ik ook een 2-ports SATA controller besteld voor mijn oude pc. Deze beschikt ook over een IDE-aansluiting. Deze heb ik in de HTPC gezet en hierop de DVD speler en harde schijf aangesloten, maar ook daarmee duurt nog nog 10 minuten voordat ik de setup kan starten.
Doordat én beide Linux versies vastlopen, en de Windows 7 setup traag is, vermoedt ik dat er iets met het moederbord aan de hand is.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Ander OS (Windows Vista, Windows 7)
- IDE dvd speler ipv SATA
- Andere harddisk
- Andere controller
- Bios Update
- 1 reepje geheugen ipv 2, en andere channel
- Memtest86 gedraaid voor een half uur, geen problemen
- Google, geen hits icm mijn moederbord en trage setup
- Hangen en opstarten trouble shooter doorgenomen
Iemand nog een idee wat ik kan testen?
De specs van mijn HTPC:
Gelukkig is mijn schijf gister binnen gekomen, dus gelijk deze erin gezet. Nu wou ik Windows 7 installeren op een oude schijf (160 GB pata), maar Windows 7 doet er erg lang over om de setup te starten. Dit duurt bijna 10 minuten. Omdat er een oude bios versie op het bord zat deze eerst ge-update, maar ook dit biedt geen oplossing. Uiteraard in de BIOS "Load Optimized Defaults" gekozen en een CMOS reset gedaan, maar nog steeds is de setup traag.
Bij mijn bestelling heb ik ook een 2-ports SATA controller besteld voor mijn oude pc. Deze beschikt ook over een IDE-aansluiting. Deze heb ik in de HTPC gezet en hierop de DVD speler en harde schijf aangesloten, maar ook daarmee duurt nog nog 10 minuten voordat ik de setup kan starten.
Doordat én beide Linux versies vastlopen, en de Windows 7 setup traag is, vermoedt ik dat er iets met het moederbord aan de hand is.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Ander OS (Windows Vista, Windows 7)
- IDE dvd speler ipv SATA
- Andere harddisk
- Andere controller
- Bios Update
- 1 reepje geheugen ipv 2, en andere channel
- Memtest86 gedraaid voor een half uur, geen problemen
- Google, geen hits icm mijn moederbord en trage setup
- Hangen en opstarten trouble shooter doorgenomen
Iemand nog een idee wat ik kan testen?
De specs van mijn HTPC: