PC hangt op raar beeld, kaart of driver kapot?

Pagina: 1
Acties:

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
zoals de titel al zegt, mijn PC loopt de laatste tijd vast met een nogal raar beeld.
Ik heb nog garantie op mijn videokaart, en kan hem dus terugsturen, maar omdat het probleem zich niet constant voordoet (1 a 2x na cold boot) ben ik benieuwd of het aan de driver ligt, of aan de kaart zelf.

De betreffende kaart is een gigabyte GTX280 (en ja, ik heb die "verkeerde" driver van nvidia er ook op gehad en ben dus bang dat die de boel gesloopt heeft)

hier een foto van hoe mijn scherm er uitziet bij het vastlopen... de kleuren variëren wat.
http://img683.imageshack.us/img683/1383/p100320124512.jpg (pas op pop-ups)

weet iemand een manier om te testen waar het aan ligt? of geeft dit beeld duidelijkheid over wat er aan de hand is?
ik wil namelijk niet mijn kaart opsturen dat ik hem weer terugkrijg met de mededeling dat er niks mis mee is.

zelf kan ik niet echt iets vinden wat duidelijk maakt wat er exact aan de hand is

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 21-03-2010 12:14 ]

https://www.dutchsolarboat.com

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 14:25
1. Heb je toevallig een andere PCI-e kaart liggen waar je ook op kunt teste zo kun je die kaart van jouw weg laten.

2. Probeer eens een andere kabel

3. Porbeer een andere monitor

[ Voor 12% gewijzigd door taeke18 op 21-03-2010 12:56 ]

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Lijkt of een fatale fout in je GDDR(x). Ik zou taeke18's advies even opvolgen en wanneer dit niet werkt even contact opnemen met NVidia en vermelden wat er aan de hand is. Is je PC trouwens al een keer vastgelopen/uitgevallen met 'foute' drivers?

-- All science is either physics or stamp collecting

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Iska schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:56:
Lijkt of een fatale fout in je GDDR(x). Ik zou taeke18's advies even opvolgen en wanneer dit niet werkt even contact opnemen met NVidia en vermelden wat er aan de hand is. Is je PC trouwens al een keer vastgelopen/uitgevallen met 'foute' drivers?
mijn PC is niet vastgelopen met de foute drivers, hij is alleen wel erg warm geworden. Dit kon ik vooral zien nadat ik de nieuwe (wel werkende) drivers installeerde, en de temperatuur weer kon zien met everest.
De temperatuur is namelijk boven de 105 graden geweest toen ik de temp wel kon zien. Direct daarna heb ik met rivatuner de fan even omhoog gezet, en daarna weer op auto, en nu hoor ik de fan op gang komen bij zwaar werk, en blijft de temp rond de 70 graden.

@taeke18:
ik heb helaas geen andere kaart. een andere monitor+kabel heb ik wel geprobeerd, dit maakte geen verschil.

@iska:
moet ik contact opnemen met nvidia, of kan ik de kaart gewoon terugsturen naar Alternate, aangezien ik nog garantie heb?

https://www.dutchsolarboat.com