Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle1993
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08-2021
Hallo medetweakers,

heb van de week een moederbordje van een medetweaker overgenomen als defect met een C1 error.

na uitgezocht te hebben wat een C1 error is en moederbordje aan te sluiten krijg ik die error niet en alles lijkt zelfs goed. alleen blijft hij in FF hangen (kan ik zien door lcd schermpje op mb)
C1 - Memory Presence - base memory detect.
FF - boot
Ik krijg verder ook geen beeld.

als alleen stroom er op staat staan de oranje en de blauwe led aan

als ik hem aan doe staat ook de groene erbij aan

als ik hem vervolgens uitdruk staat alleen de blauwe led aan...
kan de betekenissen van die LED 's helaas niet vinden ;s

verder heeft de vorige gebruiker een andere bios er in gezet omdat dat mischien zou helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijft hij direct op FF hangen of zie je nog andere code's daarvoor? Als hij direct naar FF gaat is in de regel de cpu of het mobo gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle1993
hij blijft direct in FF hangen ;) lijkt me sterk dat cpu dood is mobo is mogelijk dat reis per TNT niet heeft overleeft :S

toch denk ik dat er niets dood is :P

[ Voor 66% gewijzigd door jelle1993 op 21-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb al talloze malen meegemaakt dat een bord direct op FF bleef hangen. Dat is tot nu toe altijd een dooie cpu of mobo geweest (enige uitzondering is nog een incompatible cpu natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat je checkt dat het spul wat je test wel met elkaar werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle1993
nou laat dat nou net het probleem kunnen zijn :P deze cpu staat niet in hun lijst op de site :S het is een Pentium D e6300 2,8ghz vader heeft nog een E5300 staat wel in de lijst zou die mischien eens moeten proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, pak dan een cpu die zeker ondersteund wordt. Anders is en blijft het gissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle1993
ik laat wel even weten wanneer ik heb getest ;) ga over een uurtje testen :)

[ Voor 23% gewijzigd door jelle1993 op 21-03-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle1993
heb net op een forum gelezen met iemand met hetzelfde prob. heeft het opgelost door een 8pins aansluiting :P
vanochtend nog een vraag ding op tweakers gezet daarvoor heb namelijk maar een 4 pins volgens medetweakers zou dit voldoende moeten zijn maar blijbaar in dit geval niet (hoop ik :P)
Pagina: 1