Verwijderd

Topicstarter
heb even een vraagje misschien kan iemand goed advies geven.
Heb een home cinema set zonder optische digitale ingang zoals op de xtreamer, erzit op mijn home cinema set wel een digital in -coaxial aansluiting nu heb ik na lang zoeken op het internet een omvormer gevonden die het probleem op lost voor 5.1
maar als ik nu een hdmi splitter koop en die op mijn xtreamer aan sluit en dan van daaruit een hdmi kabel leg naar mijn lcd tv en een hdmi kabel leg naar mijn home cinema set krijg ik dan beeld op mijn tv en dolby digital op mijn home cinema set.
Of gaat dat niet want ik wil wel dolby digital geluid over mijn boxen hebben lopen.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties.

groet vampire65

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nee dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Ik neem aan dat er op je home cinema set maar één HDMI aansluiting zit? Zo ja, dan is dat alleen maar een uitgang, en geen ingang. Wat je in dit geval nodig hebt is een kastje dat een coaxiaal signaal van je HDMI af splitst. Dat coaxiale signaal sluit je dan aan op je homecinema set, en dan gaat het wel werken.
Met dit kastje zou je dat bijvoorbeeld kunnen doen. HDMI in, en HDMI en coaxiaal uit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 12:39
Met een splitter zou je het uitgaande signaal van de Xtreamer naar de TV en de home cinema set sturen. Echter meen ik te lezen dat jij alleen maar een HDMI uitgang en geen ingang op de home cinema set. Dus zal dat niet werken. Als je een HDMI ingang zou hebben zou je de Xtreamer middels HDMI op de home cinema set aansluiten en de TV op de uitgang van de set. Dus als een nieuwe receiver geen optie is moet je denk ik dat de converter de beste/goedkoopste optie is. Ik zag op Ebay converters voor iets meer als €22,-,http://cgi.ebay.com/OPTIC...ain_0?hash=item4cee3dc260. Is de helft van bovengenoemde kast.

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:43:
Nee dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Ik neem aan dat er op je home cinema set maar één HDMI aansluiting zit? Zo ja, dan is dat alleen maar een uitgang, en geen ingang. Wat je in dit geval nodig hebt is een kastje dat een coaxiaal signaal van je HDMI af splitst. Dat coaxiale signaal sluit je dan aan op je homecinema set, en dan gaat het wel werken.
Met dit kastje zou je dat bijvoorbeeld kunnen doen. HDMI in, en HDMI en coaxiaal uit.
Bedankt voor de snelle reactie ik had al het idee dat dit niet ging werken dan maar voor het kastje of converter kiezen
Thanks anyway

groet vampire65

Verwijderd

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 09:08:
Met een splitter zou je het uitgaande signaal van de Xtreamer naar de TV en de home cinema set sturen. Echter meen ik te lezen dat jij alleen maar een HDMI uitgang en geen ingang op de home cinema set. Dus zal dat niet werken. Als je een HDMI ingang zou hebben zou je de Xtreamer middels HDMI op de home cinema set aansluiten en de TV op de uitgang van de set. Dus als een nieuwe receiver geen optie is moet je denk ik dat de converter de beste/goedkoopste optie is. Ik zag op Ebay converters voor iets meer als €22,-,http://cgi.ebay.com/OPTIC...ain_0?hash=item4cee3dc260. Is de helft van bovengenoemde kast.
Ja ik had zo'n converter idd al gezien bij allekabels dus ik denk dat er voor mij geen andere op lossing is anders krijg ik of stereo geluid of dolby prologic II en dat is net niet wat ik wil en een andere receiver is eigenlijk geen optie maar bij de volgende aanschaf wel beter opletten met de aansluit mogelijk heden
En jij bedankt voor de zeer snelle reactie _/-\o_

groet vampire65