Hallo,
ik heb een probleem met het booten naar mijn windows 7.
Ik heb 2 HDD's. Disk A van 1tb en Disk B van 300gb.
Disk A heeft 1 partitie, met Windows 7 x64. Dit draai ik al maanden zonder problemen.
Disk B heeft 2 partities, die waren beide leeg. Nu heb ik op 1 van de 2 partities WinXP geinstalleerd waarna ik dus niet meer in Windows 7 kon booten.
Daarna probeerde ik dat te fixen met Paragon Partition Manager in Windows XP (jaja, dom van me). Als ik nu Disk A probeerde te booten, kwam ik bij "Paragon Boot Manager". Hier zijn 2 entries, Windows XP en Windows Vista, maar er gebeurt niets wanneer ik enter druk.
Toen probeerde ik het te repareren dmv de Windows 7 installatie disk. Ik deed "Repair Startup Problems" oid, maar dat heeft niets veranderd. Ik heb nog vanaf de Win7 installatiedisk in de cmd "bootsect /nt60 D:" uitgevoerd, maar dat heeft ook niets veranderd.
Disk Management

Nu heb ik VistaBootPRO geprobeerd.
Ik krijg alleen deze error bij "Manage OS Entries"

Dit geeft VistaBootPRO als zijnde mijn BCD Registry Settings
Ik kan nu in VistaBootPRO "Windows Vista Bootloader" installeren op D: .
Gaat dit werken? Ik wil liever niet weer zon domme fout maken en alles nog meer in de war schoppen
ik had natuurlijk vooraf even moeten checken of WinXP wel op deze manier naast Win7 kon draaien, maar goed
ik heb een probleem met het booten naar mijn windows 7.
Ik heb 2 HDD's. Disk A van 1tb en Disk B van 300gb.
Disk A heeft 1 partitie, met Windows 7 x64. Dit draai ik al maanden zonder problemen.
Disk B heeft 2 partities, die waren beide leeg. Nu heb ik op 1 van de 2 partities WinXP geinstalleerd waarna ik dus niet meer in Windows 7 kon booten.
Daarna probeerde ik dat te fixen met Paragon Partition Manager in Windows XP (jaja, dom van me). Als ik nu Disk A probeerde te booten, kwam ik bij "Paragon Boot Manager". Hier zijn 2 entries, Windows XP en Windows Vista, maar er gebeurt niets wanneer ik enter druk.
Toen probeerde ik het te repareren dmv de Windows 7 installatie disk. Ik deed "Repair Startup Problems" oid, maar dat heeft niets veranderd. Ik heb nog vanaf de Win7 installatiedisk in de cmd "bootsect /nt60 D:" uitgevoerd, maar dat heeft ook niets veranderd.
Disk Management

Nu heb ik VistaBootPRO geprobeerd.
Ik krijg alleen deze error bij "Manage OS Entries"

Dit geeft VistaBootPRO als zijnde mijn BCD Registry Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| There is currently 3 OS(s) installed on your system. The current boot timeout is: 5 Default OS: Windows 7 C Entry 1 ---------------------------------------------------------------------------- Name: BCD ID: {1c3eab78-e247-11de-824c-9922b164b8bd} Boot Drive: Windows Drive: System Bootloader: Windows Directory: Entry 2 ---------------------------------------------------------------------------- Name: Windows 7 C BCD ID: {default} Boot Drive: D: Windows Drive: D: System Bootloader: \Windows\system32\winload.exe Windows Directory: \Windows Entry 3 ---------------------------------------------------------------------------- Name: BCD ID: {c7af0105-ec8d-11de-b734-bf2d33eb88c3} Boot Drive: Windows Drive: System Bootloader: Windows Directory: |
Ik kan nu in VistaBootPRO "Windows Vista Bootloader" installeren op D: .
Gaat dit werken? Ik wil liever niet weer zon domme fout maken en alles nog meer in de war schoppen
ik had natuurlijk vooraf even moeten checken of WinXP wel op deze manier naast Win7 kon draaien, maar goed