5 leads audio cable

Pagina: 1
Acties:

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik gebruik regelmatig m'n nokia n95 om muziek te luisteren, wat vrij goed gaat aangezien er een standaard 2.5'' plug op kan gebruikt worden.

Nu is het ook zo dat er bij de telefoon een soort handsfree word geleverd met mediabuttons, microfoon en een 2.5'' aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://upload.ecvv.com/upload/Product/200812/China_Stereo_handsfree_earphone_for_N95_8GB_N81_N9520081291023487.jpg
Echter, dat ding is blijkbaar ontworpen voor dwergen of voor mensen die hun gsm in hun borstzak steken, want ik steek m'n gsm meestal in m'n broekzak, en dan geraakt de handsfree niet tot aan een plaats waar hij nuttig is.

Een tweaker denkt dan; verlengen die handel.
Blijkbaar bestaat de kabel uit 5 leads (waarschijnlijk de 2 audiosignalen, de audio ground, een microfoonsignaal en een microfoonground).

Nu vraag ik mij af, zijn er (geshielde) audiokabels met 5 leads die te gebruiken zijn voor het verlengen van de kabel van de handsfree?
Waar zijn zo'n kabels het makkelijkst/goedkoopst te verkrijgen?
Hoeveel kosten zo'n kabels?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik kan het ook na vergoting niet goed zien of de jack nu vier aansluitingen heeft of vijf, dat kun je zelf het beste nazien. Ik ga er even vanuit dat het gaat om drie aders met afscherming: L, R, Mic en ground. Dat soort kabel (3 of 4 aderig met afscherming) is te kust en te keur te verkrijgen, ook per meter, bij voorbeeld bij conrad.nl - kijk bij de "datakabel per meter"of zoals zij het noemen "meterware". Ik zie net dat het afhankelijk van de soort en afmetingen van de aders tussen 1 en 2 euro per meter kost.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
n95 is 3.5, wijzig dat eerst maar :P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

en het zijn ook geen inches ;)