Mcafee Total Protection 2010 installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252800

Topicstarter
Ik heb laatst Mcafee (versie 9) van m'n pc (met Windows XP, Service Pack 3) afgegooid omdat 2010 (versie 10.0) beschikbaar was. Ik heb dat gedownload (via hun site waar voor betaald is, dus geen illegale versie) en proberen te installeren. Eerst kreeg ik een melding dat Webroot Spysweeper nog geinstalleerd was (met een uninstall tool kunnen wegkrijgen). Daarna kon Mcafee geinstalleerd worden, maar halverwege de installatie kreeg ik opeens een BSOD en ik bleef dat constant hebben bij het opnieuw opstarten van m'n pc. Daar stond iets in van BAD_POOL_HEADER en de foutcode 0x00000019. Via veilige modus en systeemherstel is het me wel weer gelukt in Windows te komen.

Nu heb ik een uninstall/cleanup tool van Mcafee geprobeerd,
alles van Mcafee verder proberen te verwijderen in:
C:\Program Files,
C:\Program Files\Common Files,
C:\Documents and Settings\All users\Application Data
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data
C:\Documents and Settings\Mijnnaam\Application Data

In het register bij HKEY_LOCAL_MACHINE > Software
en bij HKEY_CURRENT_USER > Software, Mcafee verwijderd.
Bij uitvoeren regsvr32 jscript.dll en regsvr32 vbscript.dll geprobeerd.
Ccleaner ook nog een heel aantal keer gebruikt.
Mcafee Virtual Technican geinstalleerd, maar die geeft aan dat er
geen Mcafee producten meer geinstalleerd zijn.

En nu krijg ik de hele tijd bij het begin van de installatie van Total Protection 2010: Installatie is niet voltooid. Ik heb nog geprobeerd alleen de virusscan te installeren, maar dat hielp ook niet. Vervolgens alleen de firewall geprobeerd, zelfde probleem. Ook nog iets van een Mcafee Pre Install tool geprobeerd. En ontzetten vaak m'n pc herstart.

Ik zal ook nog proberen te mailen naar de klantenservice ofzo, maar als hier iemand weet wat je hier aan kan doen, zou dat heel mooi zijn!

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/1894/mcafee.png

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 252800 op 24-03-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 15:20
Heb je de McAfee consumer products removal tool al geprobeerd?
Documentatie:
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507
Download:
http://download.mcafee.co..._support_patches/MCPR.exe

Ik zie trouwens in de documentatie geen 2010 vermeld, maar je kunt het natuurlijk even proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pepehv op 21-03-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, al behoorlijk vaak ondertussen :P

Ondertussen ook nog geprobeerd:
http://go.microsoft.com/?linkid=9646979 (How do I restore security settings to the default settings?)
En C:\Documents and Settings\Mijnnaam\Local settings\temp legen.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 252800 op 21-03-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook nog Revo Uninstaller Pro geprobeerd om alle bestanden en alles in het register van Mcafee te verwijderen. RegCleaner vervolgens nog gedaan, herstart, Mcafee Pre-Install uitgevoerd, en weer houdt ie 30 seconden na het begin van de installatie er mee op en verschijnt die foutmelding.

Verder nog een cd van Mcafee met Internet Security Suite 2006 (versie 8.0) en een trial virus scan van Mcafee proberen te installeren, maar daar krijg ik hetzelfde probleem, maar dan krijg ik iets van "An error occurred while installing Mcafee Virus Scan zonder meer informatie over de fout (behalve van probeer opnieuw te installeren, Virtual Technican uitvoeren of contact opnemen).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 252800 op 21-03-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 17:37
In december 2009 was er ook iets met Mcafee (bij xs4all klanten).
Ik kon alleen verder als ik de registratie bij Mcafee met een ander e-mailadres/alias deed,
Anders werd er afgebroken... Daarna ging alles uitstekend.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hier staat een support artikel hoe je McAfee Total Protection handmatig kunt verwijderen:

How to manually remove Total Protection

En hier is er zelfs een tool voor:
How to remove Total Protection Service (All versions)

Completely removing and reinstalling Total Protection Service

Bij McAfee problemen is het raadzaam om altijd eerst in de Knowledge Base van McAfee zelf te zoeken te bereiken via https://kc.mcafee.com, want daar staat echt enorm veel beschreven. Dingen die je via Google over McAfee vind zijn niet altijd compleet, of missen dingen.

Ik vraag me ook af welke versie en type je van McAfee eerst had draaien, want misschien zijn daar nog restanten van overgebleven, dat is wel handig om te weten.Pas je topicstart dus even aan zodat je precies omschrijft welke versie je geïnstalleerd had staan, en welk type van McAfee. Want McAfee biedt heel veel producten en nu ben je dingen aan het verwijderen zonder echt exact te weten wat je moet verwijderen, en dat is bij McAfee heel belangrijk, omdat als je niet alles verwijderd, volgende producten falen, zoals je nu bemerkt. En er vervelende restanten achter blijven. Zelf heb ik inmiddels veel McAfee ervaring, en het blijft een tricky en lastig product.

offtopic:
Misschien niet helemaal relevant, maar ik beheer 2500 servers waarmee overal McAfee op staat, en heb vaak contact met McAfee zelf. Als ik anderen een anti-virus product zou moeten aanraden, zou ik ze altijd McAfee afraden, er zijn namelijk betere producten op de markt.

[ Voor 194% gewijzigd door Turdie op 22-03-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb maar de chat van Mcafee opgezocht om het daar te vragen. Eerste keer werden me de volgende instructies gegeven (wat helemaal niet helpt):

1. Internet Explorer instellen als browser
2. MCPR.exe uitvoeren, pc herstarten
3. C:\Documents and Settings\All Users\Application Data, daar alles van Mcafee en andere anti-virus programma's verwijderen
4. McPreInstall.exe uitvoeren, pc herstarten
5. How do I configure Internet Explorer to download more than two files at one time?
6. http://download.mcafee.co...port_patches/IERegFix.bat
7. Internet Explorer > Extra > Internet Opties > Tabblad Geavanceerd > Beveiliging
- Afvinken: Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken
- Afvinken: Controleren op intrekken van servercertificaten
- Afvinken: Gedownloade programma's op handtekening controlen
8. Proberen Mcafee te installeren

Dit mislukte, ik kreeg instructies opgestuurd om mogelijke virussen te detecteren d.m.v. een online scan van Mcafee. Hier vond ik geen virussen mee.

Dus de volgende dag weer de chat geraadpleegd, kreeg te lezen dat ze een remote sessie wilden doen, maar dat ze die dag daar geen tijd voor hadden. Dus tot vandaag zitten wachten, afgesproken om 13.00 uur. Bleek dat zij daar bij de klantenservice wat problemen hadden, dus ik zou teruggebeld worden wanneer die sessie beginnen kon. Drie kwartier later kreeg ik een zowat onverstaanbare mevrouw aan de telefoon die me naar een Mcafee site stuurde met een code. Vervolgens werd mijn beeld gedeeld.

Degene bij de remote sessie downloade een programma van www.exterminate-it.com/download, dat scande mijn computer en daar kwamen wat virussen uit, wat naar mijn mening wat onschuldige dingen waren. Maar die ene (een engelse die hielp) zei dat ik veel virussen had, dat hij ze niet kon verwijderen (hij had geen idee hoe ofzo), en dat ik ze zelf moest proberen te verwijderen of een programma kopen van Mcafee die ze er wel af zouden kunnen krijgen. Dus even kijken op de site, kom ik dit tegen: "Telefonische ondersteuning €69,95". Oftewel: leuk verkoop praatje voor die tool en dan krijg je nog weer hulp van iemand, kun je net zo goed iemand anders op die chat zetten die er wel verstand van heeft.

Dus nu zelf maar uitzoeken om die 'virussen' weg te krijgen, anders maar weer leuk chatten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Gooi McAfee en er gewoon helemaal weg en verwijder de register keys, en installeer dan een andere pakket zoals bijvoorbeeld F-Secure of Symantec. McAfee is echt troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar ik er wel voor betaald en is nog tot augustus geldig. Dus zou mooi zijn als ie het toch gaat doen :P

EDIT: Nu blijven ze me doorsturen naar de "virus team" van hun om voor 40 euro je pc virus-vrij te maken, omdat ze niet willen geloven dat ik echt geen spyware er meer op heb staan. "Ik kan dat niet zeker weten", zoiets kreeg ik als antwoord.

Dus ben ondertussen begonnen aan een format van m'n HDD en dan een reïnstall van Windows. Kijken wat ie daarna doet :P (niet alleen vanwege Mcafee dat ik de boel formateer).

EDIT: En hij doet het nu :) Alleen jammer dat we nooit geweten hebben wat het probleem was...

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 252800 op 25-03-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor mensen die op dit topic komen omdat ze dit probleem ook hebben, ik weet mogelijk wat het probleem is.
Ik had altijd 'Hide Folders XP' geïnstalleerd, waar je op mappen een wachtwoord kon zetten zodat niet iedereen erbij kon. En nu probeerde ik dat laatst weer te installeren (Mcafee was dus al geïnstalleerd) en ik kreeg gelijk weer een BSOD als toen ik die eerst ook kreeg toen ik Mcafee probeerde te installeren terwijl Hide Folders XP al geïnstalleerd was. Dus die twee gaan niet met elkaar samen ;)
Pagina: 1