Toon posts:

Geheugen upgraden zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een p3-550 met 128 MB en een geforce 2 32 mb GTS. Dit is echt het maximale dat ik uit dit moederbord kan persen dus volgende upgrade wordt echt geheel nieuw systeem. (en dat kan nog wel 1,5 tot 2 jaar duren)

Heeft het dan zin voor mij om het geheugen up te graden (gezien de lage prijzen enzo).

Ik gebruik mijn bak voornamelijk voor spellen a la Quake 3. Ik weet dat het voor Quake niet zo veel uit zal maken, maar wellicht heeft het zin voor toekomstige spellen, of zal dat zo'n vaart niet lopen?

Verwijderd

1. gdgz

2. ja

Verwijderd

het is iig niet zinloos en je systeem kan ook nog wel ff mee, want je kunt er nog een hele snelle p3 op pleuren, evt. met een FC-PGA convertor als het nodig is.

aangezien je al een GF2ultra hebt, zul je ook nog wel ergens 105 gulden hebben liggen voor 128mb extra right? ;)

edit:
geen ultra dus ,maar toch, hehe

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb nu 512 MB, en draai W2K, vraag me af of ik nog 256 MB erbij moet doen, het is nu erg goedkoop.

Moet ik het doen???

Mijn PC staat vaak dag en nacht aan(loopt je geheugen toch langzaam vol, ondanks W2K)?

Gebruik wel eens grafische programma's, en heb vaak erg veel vensters openstaan.

Ook gebruik ik programma's voor DivX, Avi chop, vitrual dub en misschien ga ik in de toekomst(korte termijn) DVD's rippen, voor eigengebruik natuurlijk.

Heb ik wat aan de extra geheugen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
In het geval van Apoc2, zeker doen! In het geval van Frank; lijkt me een beetje erg nutteloos. Ik heb 256MB, en dat is vrijwel altijd voldoende. Kijk anders ff Taskmanager (taakbeheer) in windows2000 (ctrl-alt-del) en dan bij performance (prestaties) daar zie je hoeveel geheugen je vrij hebt (ik heb nu bijvoorbeeld ruim 130MB vrij, met een hoop IE schermen open/

Verwijderd

Topicstarter
In de 1e plaats, kan er geen snellere cpu meer op mijn mobo. Dit mobo is al 3 jaar oud en ik heb de cpu dus al eens upgegrade.

Coppermine trekt ie niet (ook niet met bios update) en katmai hoger dan 550 kon ik nergens meer vinden.

BTW: Frank, gebruik eens iets als WinRamTurboFree

Dat ruimt je geheugen enorm op en heeft bijna hetzelfde effect als een reboot, ideaal!

Ik ga denk ik toch maar eens voor een reepje kijken. BTW: zo rijk ben ik niet hoor, ben maar student.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Nou, ik heb nu 192 en heb vandaag 2 * 256 bijbesteld. ik bedoel, ik ga waarschijnlijk net als Frank voorlopig toch geen nieuw mobo en dergelijke halen.

plus het lijkt me leuk om dit verhaal te kunnen doen:

-"hoeveel geheugen heb jij?"

ik: 640.

-"nee, ik bedoel niet je conventioneel geheugen!! ik bedoel je Interne RAM geheugen!"

ik": dat zeg ik, 640 MB >:) >:)

*D

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op vrijdag 09 maart 2001 01:02 schreef Apoc2 het volgende:
In de 1e plaats, kan er geen snellere cpu meer op mijn mobo. Dit mobo is al 3 jaar oud en ik heb de cpu dus al eens upgegrade.

Coppermine trekt ie niet (ook niet met bios update) en katmai hoger dan 550 kon ik nergens meer vinden.

BTW: Frank, gebruik eens iets als WinRamTurboFree

Dat ruimt je geheugen enorm op en heeft bijna hetzelfde effect als een reboot, ideaal!

Ik ga denk ik toch maar eens voor een reepje kijken. BTW: zo rijk ben ik niet hoor, ben maar student.
Waar vind ik dat proggie WinRamTurboFree ????

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 01:52 schreef DaRKoNe het volgende:

[..]

Waar vind ik dat proggie WinRamTurboFree ????
Hiero :)

ftp://ftp.zdnet.com/threedee/tweakfiles/memory/wrtf14.zip
Pagina: 1