Toon posts:

[RSS]Een deftige RSS-reader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in April over schakel naar het lezen van nieuws via een RSS-reader, ben ik zoek op een deftige RSS-reader. Op het moment gebruik ik RSSOwl, ik heb hier niets op aan te merken, maar ik wil iets anders uit proberen. Ik heb al gezocht in de meuktracker, maar er zijn er zoveel dat ik het maar vraag aan de ervaren RSS-gebruikers. Het enige wat de RSS-reader nodig heeft om door mijn eisen te komen, is;
- de pagina moet hetzelfde zijn zoals ik het open in een browser (video's afspelen en muziek beluisteren-
- Eventueel plugings
- De mogelijkheid om via de reader te kunnen reageren op nieuws (en degelijke), aangezien ik dit veel doe.

Dit zijn de enige eisen die ik stel bij het gebruiken van een RSS-reader.

Bij voorbaat dank,
FightForMore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar, maar...

De meeste RSS-feeds geven sowieso nooit de hele inhoud van een artikel door. En al helemaal niet zoals je omschrijft bij:
de pagina moet hetzelfde zijn zoals ik het open in een browser (video's afspelen en muziek beluisteren)
De hele lay-out in een RSS-feed opnemen is natuurlijk overdone.

Het hele idee van RSS is dat je kleine stukken "teaser" stuurt, en als dat artikel je intresse wekt, je door klikt naar de website.

Mocht je dus een programma vinden die kan wat je wensen zijn, zullen de websites meestal niet aan je eisen voldoen denk ik.

Maar hier heb je een lijst met een aantal readers, have fun ;)
Wikipedia: Comparison of feed aggregators

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Hoe een feed gepresenteerd wordt ligt aan de website. Gizmodo is laatst ook over gegaan op een afgekorte pagina. Engadget laat wel de hele pagina zien. Tweakers ook een stukje. Allemaal anders.

Zelf gebruik ik FeedDemon in Windows. En NetNewsWire in OSX. Byline op de iPhone. Allemaal kunnen ze syncen met google reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment gebruik ik FeedDemon en ik had gemist met 'de pagina moet hetzelfde zijn zoals ik het open in een browser', ik had namelijk bedoeld dat de webpagina moest worden geopend in het programma zelf (en dat het niet verwees naar de browser) nadat ik op de titel had geklikt. FeedDemon kan dit, dus het eerste eis heeft het programma.

De eis dat ik kan reageren op nieuws heeft ook FeedDemon, het enige dat ik mis is een Flash-ondersteuning en een soort van NoScript-plugin. Maar dit is onmogelijk en ik weet het, dus is het niet zo erg. Het enige nadeel aan dat programma is die advertentie linksonderaan, als er iemand weet hoe je dat kan weghalen, zonder de premium-versie aan te schaffen, ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Grote fan van google reader: snel makkelijk en overal toegankelijk.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1