[MMORPG] LEGO Universe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Voor het eerst in mijn leven ben ik uitgenodigd voor een Closed Beta. Nee, geen WotLK, geen Knights of the Old Republic... Maar ik kan wel met legosteentjes klooien. Jaja, LEGO Universe heeft zich geinstalleerd op mijn pc.

Ik ben niet zo goed in mooie OPs, maar in ieder geval wat linkjes voor de geinteresseerden:

Informatie
Hun homepage
De wiki pagina

Filmpjes
Trailers:

Demo (bestaat uit verschillende delen)

Previews
Eurogamer
IGN
GamePro

Screenshots
-edit- effe weggehaald, plak er wel wat bij van officiele gamesites.

[ Voor 26% gewijzigd door FunkyTrip op 29-03-2010 14:11 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

een maat van me zit ook in de beta,geloof dat hij het wel erg leuk vind om te spelen :) heb me ook maar ingeschreven laatst :P ben benieuwd of ik erin kom ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Het ziet er stiekem toch wel leuk uit om zo af en toe te spelen.
Hebben jullie enig idee wat het doel van het spel gaat worden?
Met zijn allen (guild?) een stad opbouwen en elkaar belegeren zou wel grappig zijn met Lego :)
Een GoT stad lijkt me een leuk idee.

Zit hier op werk, dus kan niet veel bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Andiaen op 22-03-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Volgens mij heeft iedereen zijn eigen property waar je helemaal los kan gaan met bouwen enzo, maar zover ben ik nog niet. Weet ook niet wat ik allemaal kan zeggen ivm de NDA, maar dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik. In ieder geval zal maar vertellen wat je allemaal kan en geen zelfgemaakte screenies enzo plaatsen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
Wow! Awesome! Ik had er nog niet van gehoord, maar dat maakt het juist een hele toffe verrassing! Dit wou ik al vanaf mijn 10e! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
vanavond kunnen we weer, als het goed is er ook weer nieuwe content toegevoegd. dat nimbus station stelde niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een maat van mij in de Alpha gezeten d.m.v. een invite vanuit LEGO en nu dan ook in de Beta, heb me er goed in kunnen vermaken alleen de openingstijden van de servers kwamen niet altijd overeen met mijn speeluren dus heb er niet super veel tijd in kunnen steken. Zijn die tijden ondertussen al anders of nog steeds aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens gelezen dat de tijden de hele beta hetzelfde blijven, dus moeten we het hier maar mee doen :P

Donderdag: 17.00 - 03.00 Europe (CET).
Zaterdag: 20.00 - 02.00 Europe (CET),
Zondag: 14.00 - 17.00 Europe (CET),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
gister nog even gespeeld, maar ik kon niks nieuws ontdekken. alleen je property is iets veranderd.
weet iemand als iets over hoe het spel gaat werken met betaling als het uit is?
ik iets gelezen over per maand betalen net als WoW, maar dat lijkt me niks vooral omdat het gericht is naar kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Ik heb nog niet eens uitgevonden hoe je in je eigen property terecht komt. Vindt het allemaal maar erg wazig. Wat je precies met al die stukjes in je inventory kan doen enzo.

[ Voor 27% gewijzigd door FunkyTrip op 29-03-2010 14:12 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Aargh, krijg ik vandaag de mail dat ik mee mag doen met de beta.
Alleen las ik ff de mail verkeerd qua tijde waarop je kan spelen. :(
Ach ja, dan maar morgen ff checken.

Vraagje aan mensen die al gespeeld hebben: mijn scroll knop van mijn muis is kapot, heb je die nodig? Zo ja, koop ik asap natuurlijk ff een nieuw muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Voor zover ik het vandaag gespeeld heb merk ik niet dat je echt een scroll muis nodig hebt. Hoewel het zeker handig is om te scrollen in je backpak.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddusk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 14:09
Je weet dat je met deze screenshots de NDA verbreekt?

ook al zijn ze dan misschien niet van jou, maar deze mag je niet posten, staat in de NDA.

[ Voor 46% gewijzigd door lorddusk op 29-03-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

lorddusk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:17:

ook al zijn ze dan misschien niet van jou, maar deze mag je niet posten, staat in de NDA.
Lol, had ik nog niet eens opgemerkt:
Declaration of secrecy
It has come to our attention that LEGO Universe videos, screenshots and other Closed-Beta content has been shared on a number of public sites. This is in breach of the Declaration of Secrecy signed by all Closed-Beta testers.
Please help us protect the game by respecting the Declaration of Secrecy, and bear in mind that you are not permitted to share or write about anything you see in the Closed-Beta test. We thank you for your understanding.
Eerste enkele uurtjes waren wel leuk trouwens, donderdag misschien eens een hele avond spelen. Dit zou best wel eens mijn 2e MMORPG worden die ik voor lange periode speel.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
lorddusk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:17:

Dan haal ik ze wel even weg. Pak ik er wel een paar van de grotere game sites. Volgens mij kwamen ze daar ook al van overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 29-03-2010 14:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Zit nog te wachten op een key..

Ken een aantal mensen die er al wel 1 hebben, dus als iemand me een plezier wil doen: hvdklauw AT gmail
:)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Zit ook in de beta en ik moet zeggen dat het spel tot zover ik het gespeeld heb goed uitgewerkt is :)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

All Hands on Deck – Win an Imperial Flagship!

Off the shores of Gnarled Forest, out in the sea of Pirate Cove, Captain Jack Knife has spotted 5 Imperial Flagships. One of these incredible classic sailing ships is yours to win.

To enter the competition, you must spend at least 15 minutes in LEGO Universe during the crucial hour:

2-3 PM EDT (8-9 PM CET) on Saturday, April 3

So dust off your dusty pirate hat, and get your battle on in Gnarled Forest, now released for the first time in Closed-Beta.
Mogelijk zonder mij, om dat uur ben ik normaal ergens in t'stad. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet mooi uit, maar ik vraag me af hoe je in de beta komt? Ik heb van verschillende mensen en de faq op de site begrepen dat je je moet inschrijven voor de nieuwsbrief, wat ik ook heb gedaan, maar ik heb tot dusver nog niks van ze gehoord... Weet iemand of ik uberhaupt nog mee kan doen aan de beta test? En zo ja, hoe lang kan het duren voor ik kan beginnen na het inschrijven...? Ervaringen delen zou leuk zijn ^^

Ik kijk nog best wel uit naar dit spel, maar als de payment net zo gaat als WoW, ga ik er niet aan mee doen, speel zelf al WoW namelijk x) Dus dat is duur genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een beetje alle degelijke MMO's betaal je maandelijks voor dus verwacht het bij Lego ook maar. Servers up houden is nou eenmaal niet gratis voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Misschien gaan ze zich richten op micro-transacties? Dat zou voor mij een reden zijn om het spel te gaan spelen en af en toe een transactie te doen.
Ik heb, net als Tango-9, geen zin om voor een 2e (in mijn geval 3e ;-)) MMORPG te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Ik ben ook in de Beta beland, maar kan niet inloggen als ik wil gaan spelen. Nu zag ik dat er bepaalde tijden zijn dta je wel mag spelen. Gelden die nog steeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Simpel gezegd: ja en nee. De tijden die waren zijn nog steeds geldig, alleen zijn ze uitgebreid. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:52
Shit dit ziet er ontzettend cool uit. Waar meld ik me aan voor de beta?

[ Voor 3% gewijzigd door Billster op 28-07-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Yeaaah heb vandaag me beta key ontvangen :*)

nu nog ff downloaden (8 gig)..,

zijn er al mensen hier die het nu regelmatig spelen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Woo! Vandaag ook mn beta key gekregen :D

Ben nu bezig met downloaden...

Oh meh, je mag alleen in het weekend spelen ;(

[ Voor 26% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 29-07-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
tja we moeten nog even wachte ;)

weet er iemand misschien of je ook op een europese server kan spelen?
ik zie op de website de openings tijden van de servers staan van america en europa

maar als ik lego opstart kan je rechts onderaan je server kiezen maar daar heb ik alleen america staan, moet ik een andere downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Nee je moet gewoon wachten tot vanavond als het goed is.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Er is volgens mij maar 1 server voor de beta. De tijden op de website zijn namelijk hetzelfde: 14.00 EDT is hetzelfde als 20.00 CEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Vannacht mijn eerste rondje gelopen. leek aan het begin meer een adventure en heb denk ik 3 uurtjes doorgehaald. Had meer een open wereld verwacht waar je lekker in kon bouwen met dorpen en steden, maar op dit moment heb ik alleen een eigen "planeetje" waar ik kan bouwen.

Gaat dit nog anders worden als je verder speelt ? Anders bespaar ik me die moeite liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik speel zelf al een tijdje de beta. Aan het begin was er alleen Avant Gardens en daarna niets en daar ben je (inclusief alle (normale) achievements) met een uurtje of 2 wel doorheen. Inmiddels zijn er nog wat meer plaatsen bijgekomen maar ben je binnen 12 uurtjes speeltijd ook daar wel doorheen (weer inclusief alle (normale) achievements). Ik moet zeggen dat ik wel erg veel lol beleef tijdens het spelen en de achievements (en bijbehorende usefull rewards) zorgen ook voor een leuk extra element in de gameplay.
Afgelopen weekend ook weer aardig wat uurtjes gespeeld, vooral de minigames (racen + survival) zijn echt leuk. Momenteel vind ik de hoeveelheid content (12 uur) veelte weinig om de pre-order prijs van 40Euro te rechtvaardigen (waar 30 dagen bij zitten) aangezien het momenteel meer een veredelde multiplayer game is dan een echte MMO en de release datum (oktober) al vast staat daarnaast zit NetDevil ook nog achter de game. Ik vrees dus het ergste voor deze game: Cashen op de naam LEGO "Universe" met de initiële sales en daarna laten verwateren. Maargoed, ik hoop nog dat ze flink wat content achter de hand hebben, al vrees ik het ergste.

@Beakzz: Je blijft dat "eigen planeetje" houden, als je hem public maakt kunnen er wel anderen bij jou op bezoek komen.

... MMORPG Addict.

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:26

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

(jarig!)
Nooit gedacht, maar Spongerob gaat aan een MMORPG..
Vroeger echt verslaafd geweest aan lego en dat is zo te merken nog niet afgenomen, gister begonnen om een uur of 8, om een uur of half 2 vanmorgen dacht ik laat ik eens gaan slapen.

Vind het er allemaal wel netjes uitzien en controls zijn erg makkelijk.
Denk dat ik wel nog even afwacht met pre-orderen wacht nog wel even wat uitgebreide recensies af van de complete game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

(jarig!)
Subtiel schopje :)
quote: Lego Universe Beta Center
September 26, Closed-Beta is shutting its doors for good! Sadly all your amazing creations and characters will get wiped as our super savvy developers need to give the Universe a final polish before the Founders’ Release kicks off. This happens on October 12 for everyone who pre-ordered through our LEGO online and retail stores.
Beta is dus onderhand dicht, nu is het wachten op de release, al iemend pre-order geplaatst?

Vind het betaal systeem van dit soort spellen dan wel wat minder, ipv dat je 1x 60 euro betaalt voor een game blijf je maandelijks betalen, net als wat ik dus in vorige post melde, ik wacht wel op wat andere mensen ervan vinden voor ik tot aanschaf over ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Vandaag de DVD ontvangen uit de pre-order, nu aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

(jarig!)
wow thats quick, ik dacht dat je de 12de pas toegang kreeg.. heb je toevallig de beta ook gespeeld en merk je nog grote verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Spongerobie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:55:
wow thats quick, ik dacht dat je de 12de pas toegang kreeg.. heb je toevallig de beta ook gespeeld en merk je nog grote verschillen?
Je kan wel al installeren ;). Je moet inderdaad alleen nog even wachten tot de 12de voordat je kan inloggen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Spongerobie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:55:
Je krijgt idd pas de 12de toegang :) Heb de beta helaas niet gespeeld. Volgens mijn collega viel het tegen, die wil het pakketje dan ook weer terugsturen. Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:19
D'r is wel erg weinig content op dit moment. In een weekendje ben je er wel doorheen :S...

Enfin, met brickfactory d'r bij eens kijken wat ik met mijn blokjes allemaal kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik zal hem ook eens gaan installeren.
Ik heb hem net gehaald uit mijn postvak op werk.
Als ik thuis ben, ga ik het ook eens proberen. Wie weet wordt dit weer een leuke MMO ;)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ben benieuwd of het nog wat leuker is geworden na de beta ? Ik had echt het idee dat je met zijn allen flinke lego werelden in elkaar kon knutselen of iig je eigen vervoer. Nu gaat het alleen om duffe raketjes die je naar je eigen kleine wereldje brengt waar dan hopelijk iemand langs komt.

Dat terwijl het niet erg interessant was om in iemand zijn wereld langs te gaan. Voor mij was de beta een zware tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:19
Het is nog steeds zo dat je je "eigen" stukje (instance) van de wereld kan gebruiken om "vrij" te knutselen, deze creaties kun je dan wat acties geven door vrij gespeelde behaviours maar het is allemaal erg timide.

Het maken van je eigen vervoer kan alleen in de instances waar je tegen andere spelers kan racen maar meer dan het cosmetisch opbouwen van je auto is het niet. Alle auto's gaan even snel (of langzaam :D) waardoor het op de bestuurder aan komt om te winnen..

Verder vind ik de content nog steeds erg weinig. Een bekende bug waarbij je na het kiezen van je faction, geen spullen kan kopen bij je vendor is niet openbaar gemaakt. Voor mij niet een hele grote ramp maar ik had al een hoop wereldjes verkent en missies gedaan en nu blijk je faction-tokens te moeten hebben om je eigen faction gear te kopen.... dus kan ik alle wereldjes weer bij langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

(jarig!)
Game is dus ondertussen Live gegaan, maar wat ik hier lees maakt me allemaal een beetje bang...
Nou zou dit mijn eerste MMO zijn maar die prijs vind ik toch een beetje tegenvallen als je dat opzet tegen wat hier geschreven word.

Ik wacht nog wel even met het aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ik vind de opzet van het spel wel grappig maar de quests zijn erg vermoeiend. Weinig diepgang en het is of (1) dingen verzamelen (2) op monstertjes inhakken (3) spulletjes van die naar die brengen. Het is ook allemaal erg, hmm, glooiig. Weinig tot geen Lego in het landschap verwerkt. Waar zijn al die vette Lego gebouwen van de afgelopen 50 jaar? Of treinen, auto's, vliegtuigen, boten. etc? Een shitload aan legacy die weinig wordt aangetapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb de Beta met veel plezier gespeeld, heb hem ook een tijdje later gekocht en dit is wat ik er over kan vertellen:

ik vind het een heel leuk spel echter heeft het 1 grote achilleshiel: in ruwweg 1 a 2 weken (totale echte gametijd is minder!) ben ik door alle quests heen, heb ik het overgrote gedeelte van de achievments gehaald en blijft er een grote leegte achter...
oke, ik kan alles op nieuw gaan doen met een andere factie (ik ben begonnen met sentinel), ben ik in totaal ruwweg nog 3 weken mee bezig...
dus het is wel leuk, alleen te kort momenteel, de build mode vind ik wel erg goed gedaan (het is wel erg lastig en tijdrovend en eist veel concentratie/doorzettingsvermogen) maar dan kan je wel hele kastelen e.d. maken.

er schijnt echter wel een bricklimit op de property's te zitten, erg jammer weer...
Sgreehder schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:17:
Ik vind de opzet van het spel wel grappig maar de quests zijn erg vermoeiend. Weinig diepgang en het is of (1) dingen verzamelen (2) op monstertjes inhakken (3) spulletjes van die naar die brengen. Het is ook allemaal erg, hmm, glooiig. Weinig tot geen Lego in het landschap verwerkt. Waar zijn al die vette Lego gebouwen van de afgelopen 50 jaar? Of treinen, auto's, vliegtuigen, boten. etc? Een shitload aan legacy die weinig wordt aangetapt.
alle gebouw en structuren zijn lego, dat het landschap niet van lego is heb ik weinig moeite mee om eerlijk te zijn...
en uiteindelijk gaat het ook om je eigen verbeelding (en daar heb je in totaal 4 speelvelden voor, 4 verschillende properties momenteel)
en nu blijk je faction-tokens te moeten hebben om je eigen faction gear te kopen.... dus kan ik alle wereldjes weer bij langs.
nog een ander probleem: er zijn te weinig en te kleine plekken om vijanden af te maken..
dit resulteerd dat iedereen mekaar in de wegzit om faction tokens te krijgen...
het kill stealen is redelijk afgehandeld (alleen de mini bosses zijn nog echt te stealen)

[ Voor 44% gewijzigd door mschol op 19-11-2010 22:06 ]

Pagina: 1