Draadloos netwerk valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het gebied van netwerken e.d. ben ik een noob, maar meestal kom ik er wel uit. Deze keer helaas niet! Ik heb een Thomson router (KPN) waar ik met 2 laptops mee op het net zit. Volgens het netwerkcentrum heet de verbinding Thomson29AEA0. (geen idee of dit belangrijk is)

Mijn laptop is een HP HDX Premium 16 waar ik Windows 7 64bit op draai. Heel vaak kan ik gewoon netjes op internet maar dan opeens valt de verbinding uit. Dit terwijl ik telkens als ik kijk een uitstekende verbinding heb en de andere laptop (even ver van de router verwijderd) nergens last van heeft. Als dit gebeurd kan ik de verbinding blijven herstellen, het is een soort van flipperen... aan-uit-aan-uit.

Bij het herstellen van de verbinding valt mij op dat de Thomson er wel steeds tussen blijft staan, maar geen internettoegang geeft.. Verder zie ik steeds bij het herstellen dat er een netwerk genaamd Uhomson29AEA0 gevonden wordt.....

Ik weet dat dit vrij sumiere informatie is, maar dit is alles wat ik heb.. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:00
Mischien moet je is proberen om het kanaal te verranderen.

groet richard,

eventueel een firmware update indien beschikbaar, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij de laatste firmware versie, maar ik zal het nog eens checken. Hoe/waar kan ik het kanaal veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Inloggen op de Thompson en bij wireless settings of dergelijke het kanaal wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
ik weet niet welk model je hebt, maar zoiets als dit:
http://files.computertotaal.nl/2009/12/channel_select-2.png

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Houd er wel rekening mee dat op de 2,4 GHz-band je eigenlijk alleen maar de kanalen 1, 6 of 11 zou moeten gebruiken. De rest werkt ook, maar als iedereen zich hier netjes aan houd, heb je de minste storing van andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Kijk eens met vistastumbler oid of je niet iemand in jouw buurt hebt met precies dezelfde ssid.

Ik had een poos geleden dezelfde klachten als jou en bleek dit het geval te zijn.
Ssid verandert en nooit weer klachten van die aard gehad.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het kanaal gewijzigd, deze stond op 1 en nu op 6. Ook heb ik mijn Ssid hernoemt. Helaas zonder resultaat.

Wat mij opvalt is dat het waarschijnlijk de draadloze verbinding is die wegvalt. Het knopje hiervan gaat van blauw naar roood als de verbinding weg valt... Betekend dit dat de laptop het probleem is of gedbeurd dit ook als het aan de router ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hoe lang heb je die laptop al, is dit probleem er altijd geweest? Kijk eens of Windows toegestaan is de wireless adapter uit te zetten, staat onder properties en dan power management van je wireless adapter. Dan ook nog bij Windows 7 powerplan advanced options, zet daar de wireless adapter power saving mode naar maximum performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop nu een half jaar, probleem was er in het begin niet, maar de laatste 2 maanden wordt het steeds frequenter.

Instellingen van energiebeheer stonden allemaal al op max performance.
Pagina: 1