Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herss.exe kan niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb onlangs via school een virus binnen gekregen (Een project op een USB stickje, thuis in geplugt virus binnen..) dit virus is opzich geen virus wat echt heel veel kwaad (het opend reclame elke 5 mins...) kan maar het is wel vervelend.

Het virus gooit zichzelf in het boot bestand (zie hier) en opent zichzelf dus elke keer dat windows opstart.
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4574/naamloosn.png

Hij staat onder de Temp settings van de Administrator, maar hier kan ik niet bij (Het virus *Denk ik* blokkeert het gebruik van hidden folders/files.. als ik aangeef dat ik hidden folders wel wil zien, en op toepassen en dan OK klik gebeurt er niks.. als ik dan weer bij de opties kijk staat hij weer op hide folders.

Ik zou hem kunnen verwijderen met Hitman Pro 3.5.. maar hiervan is de licentie al verlopen ( :'( ).

Ik heb het ook al geprobeerd via het Prompt: (Eerst een aantal keer de naam verkeerd getyped)
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/50/naamloos2x.png

Ik zit op de Admin ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Malwarebytes?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Een reactie met 1 woord is nu niet echt uitgebreid ;)

Heb je het al geprobeerd in veilige modus?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• D4NG3R
iisschots schreef op zondag 21 maart 2010 @ 00:45:
[...]

Een reactie met 1 woord is nu niet echt uitgebreid ;)

Heb je het al geprobeerd in veilige modus?
Zelfde probleem (had ik gister al geprobeerd),

MalwareBytes is nu aan het scannen, ik hoop dat dat wel helpt...

Het is wel irritant dat er een werkende oplossing is.. maar dat deze niet kan worden verkregen (Hitman Pro..)

Pff... MalwareBytes is wel een van de traagst scannende programmas die ik ooit gebruikt heb :| nu al anderhalf uur bezig, en zit nog maar op de helft (178xxx bestanden gescanned van de 325xxx)

Edit:
Er gaat binnenkort een schone XP installatie op deze PC (Nieuwe PC is bijna gebruiksklaar). Maar er is wel een hele zooi spul wat ik over moet zetten van deze schijf naar de nieuwe (deze schijf gaat dus eventjes in de nieuwe) ik heb geen zin om hierbij het virus(sen) over te zetten naar mijn nieuwe Win7 installatie.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2010 01:29 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leer jezelf gelijk af met een Administrator account te werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Heb je al eens geprobeerd in Safe-Mode op te starten en dan te verwijderen?

• D4NG3R
alt-92 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:06:
Leer jezelf gelijk af met een Administrator account te werken.
Zal moeilijk gaan, aangezien ik het grootste deel van de tijd dat ik bezig ben op/aan deze PC ik bezig ben met dingen die administratieve rechten eisen. (Denk aan netwerkbeheer & Opdrachten voor school die regedit ect vereisen.)
nowell schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:11:
Heb je al eens geprobeerd in Safe-Mode op te starten en dan te verwijderen?
Ja

Het lijkt erop dat ik hem kwijt ben, maar hier ga ik niet direct van uit.. aangezien ik nog wel steeds vertragingen opmerk (die ik een week geleden niet had).

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 22-03-2010 13:33 ]

Pagina: 1