Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Wie o wie kan mij helpen?

Ik zal even kort uitleggen wat het probleem is in korte bewoordingen:
1) xp geinstalleerd
2) diverse software geinstalleerd
3) na een half uur valt zomaar de pc uit en gaat niet meer aan
4) soms moet ik een paar keer op de aan en uitknop drukken dan doet het weer
5) wat ook gebeurd is de pc uit gaat en als ik na een paar keer op de aan en uitknop te hebben gedrukt, dan springt ie weer aan maar krijg dan de volgende melding " WINDOWS KAN NIET WORDEN GESTART OMDAT HET VOLGENDE BESTAND IS BESCHADIGD OF NIET KAN WORDEN GEVONDEN ! <WINDOWS-HOOFDMAP>\SYSTEM32\NTOSKRNL.EXE. INSTALLEER HET BOVENGENOEMDE BESTAND OPNIEUW.
6) ik installeer dan xp opnieuw, softwares en krijg weer punt 4) en 5) .

Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen. Ik heb op internet een beetje zitten surfen maar kom antwoorden tegen van bijv. de voeding, moederbord vervangen. Tja als ik dit doe dan kan ik voor die prijs een nieuwe pc kopen, toch?

Ik hoop dat iemand precies weet wat er aan de hand is of dat ik het op een goedkope manier kan uizoeken waar het bijv. aan zou liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
Mahmut

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:24
Gebruik je een legitieme versie van XP of een gedownloade?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is nu juist de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor geschreven: lezen en gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44
Hmm, die troubleshooter is wel een goede, maar als eens systeem opnieuw opstart is er meestal iets ernstigs aan de hand, je krijgt een BSOD (ik neem aan dat je even een blauw scherm ziet?) niet voor niets. Nadeel van BSOD's is dat ze een code geven, die vervolgens niets zeggen, aangezien de oorzaak van de crash in alles kan zitten. Het is maar in een paar gevallen zo dat je met die code je oorzaak te pakken hebt, meestal is het een symptoom. Ik zeg, onderdelen swappen (voeding wisselen, mobo wisselen etc.) of dit laten doen door een professional (vriend, goede pc winkel etc.)

Succes