ASUS P4C800-E Deluxe Booten usb stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 23:20
Ik heb een ASUS P4C800-E Deluxe moederbord. Ik heb xp op mijn usb stick gezet. Als ik tijdens het booten van de bios op f8 druk om het boot menu voor me te krijg ik kreurig de usb stick van 4gb te zien. Ik selecteer dan de usb stick. Hij gaat er dan wel van booten, maar geeft dan direct een fout melding die doet hij als windpws xp er op nfts of fat 32 op staat. Bij fat gaat hij wel de drivers laden, maar krijg op het moment als hij de setup moet laten zien een blauw scherm met fout melding 0x0000007b. Ik krijg als ik het doe met windows 7 de melding dat hij de bestanden niet kon lezen en het van cd moet doen. Ik kan op mijn pc met moederbord asus p6t deluxe v2 wel booten en xp instaleren of windows 7 van de usb stick. Ik denk dat het niet ligt aan wat er op de usb stick staat ,maar aan het moederbord. Weet iemand of er iets over bekent is bij dit moederbord of hoe ik het kan oplossen bij dit moederbord.

Dit zijn de specificaties
asus p4c800-e deluxe
2gb geheugen
1tb hardeschijf hitachi
geforce 5900fx 128 mb

het is een usb stick van sandisk cruzer contour 4gb

Weet iemand hier mischien een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Kun je wat duidelijker zijn?

Je kunt dus Windows XP installeren vanaf een USB-stick op je Asus P6T.
Je kunt dus Windows 7 installeren vanaf een USB-stick op je Asus P6T.
Maar beide lukken niet op je ASUS P4C800-E.

Eerlijk gezegd zou ik het niet eens proberen om Windows XP te installeren vanaf een USB-stick.
Daar is Windows XP eigenlijk niet voor bedoeld, en het lukt niet zomaar om dat werkend te krijgen.
Je kunt verschillende BIOS instellingen eens anders zetten. Het gaat dan om de instellingen hoe een USB-stick vertaald wordt naar een gewone schijf (maar dat heb je misschien al geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 23:20
xp en windows 7 lukken inderdaat wel op mijn asus p6t deluxe v2, maar niet op mijn asus p4c800-e delux. Ik heb gisteren ubuntu op mijn usb stick gezet en die wou gek genoeg wel instaleren van usb stick op mijn asus p4c800-e delux heel raar allemaal. Ik heb xp op mijn usb stick gezet via USB_MultiBoot_10 en windows 7 via de tool van microsft zelf. Ubuntu heb ik op de usb stick gezet via het progamma dat daarvoor in ubuntu zit.
Anoniem: 237905 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:20:
Kun je wat duidelijker zijn?

Je kunt dus Windows XP installeren vanaf een USB-stick op je Asus P6T.
Je kunt dus Windows 7 installeren vanaf een USB-stick op je Asus P6T.
Maar beide lukken niet op je ASUS P4C800-E.

Eerlijk gezegd zou ik het niet eens proberen om Windows XP te installeren vanaf een USB-stick.
Daar is Windows XP eigenlijk niet voor bedoeld, en het lukt niet zomaar om dat werkend te krijgen.
Je kunt verschillende BIOS instellingen eens anders zetten. Het gaat dan om de instellingen hoe een USB-stick vertaald wordt naar een gewone schijf (maar dat heb je misschien al geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Met die Ubuntu tool een USB-stick maken, dat werkt sinds een jaar heel goed. Bij de meeste computers kan ik met zo'n USB-stick Ubuntu draaien. Dus zowel Ubuntu draaien en ook Ubuntu installeren op de PC.
Maar de Windows 7 installatie-'cd' (met Microsoft tool op USB-stick gezet) zou ook moeten werken. Dus dat ligt dan toch misschien aan het moederbord (beter gezegd: aan de BIOS).

Die USB_MultiBoot_10 heb ik nog niet geprobeerd. Maar op internet lees ik wel dat er allerlei problemen kunnen zijn met Windows XP.

Overbodig informatie:
Wat ik zelf nogal grappig vind is GUJIN. Ik copieer een ISO-bestand in Linux met 'dd' naar een aparte partitie. En met de bootloader GUJIN kan ik soms vanaf die partitie opstarten (alsof het een cdrom is). Dat lukt niet altijd. Je moet dan wel speciaal een partitie daarvoor maken (hoe je het formatteerd is onbelangrijk), en even oppassen dat je geen andere partitie per ongeluk overschrijft met het 'dd' commando. GUJIN start ik vanaf floppy, want speciaal voor dit soort dingen heb ik nog een floppy drive.