[win 7] kan niet zoeken naar updates in windows update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik kwam er achter dat sinds een poosje mijn windows update van windows 7 het niet meer doet.

Als ik windows update open dan staat er een een kruis met een knop: Naar updates zoeken.
Als ik dan op deze knop druk verteld het mij: Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de Windows Update Service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten.

Maar ook na een herstart geeft hij dit weer. Heb al verschillende oplossingen geprobeerd (via google gevonden_ maar toen kwam ik er achter dat in mijn services.msc niet de update service staat.

Een systeemherstel tot voor het probleem wil ook niet omdat ik er achter kwam dat die niet aan stonden 8)7

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:31
Lees deze link eens door (en dan met name scenario II).

http://www.vistax64.com/t...ror-80070424-a.html?ltr=W

Heb voor een paar weken terug ook een systeem gehad met hele wazige windows update fouten deze heeft onderandere geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
In ieder geval bedankt voor de link.

Ik heb Microsoft Fix It gedownload en die probeer ik nu dus te draaien.
Maar vlak voor het einde stopt hij met de melding:
Kan Cryptographic Services-service (CRYPTSVC) niet starten. Controleer of u voldoende rechten hebt om systeemservices te starten.

Vreemd...

Terwijl ik dit typ doet windows update het opeens weer....

Toch bedankt!

Update!

Na enige update te hebben kunnen geinstalleerd stuit ik nu op code 80070426
Wat nu?:P

[ Voor 13% gewijzigd door Ibjelot op 20-03-2010 23:07 . Reden: wijziging omstandigheden ]