Toon posts:

hd3870 met kapotte koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Laat ik mijn eerste topic maar beginnen met een knaller:

Mijn Sapphire hd3870 is kaput. De koeler weigert ook maar iets te doen wanneer aangesloten op de kaart.. De koeler doet het ook niet echt meer naar behoren, maar hij doet het wél. ( getest op andere spanningsbron)

Aangesloten op de videokaart, gebeurt er niks. Na meten kwam ik erachter dat waarschijnlijk de min van het aansluitpunt op de videokaart het niet meer doet. Wat is nu de slimste oplossing? Als ik een nieuwe koeler haal, kan ik deze waarschijnlijk hoe dan ook niet werkende krijgen op deze kaart.

Alvast bedankt, tweakerts.

(of is iets dergelijks makkelijk te repareren?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 21:14 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38
De "min" is juist heel makkelijk, dat is de ground. Kwestie van even meten met een multimeter tussen ground en +12V op fanheader. Als hier geen 12V opstaat dan zul je de fan anders moeten voeden.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
De multimeter geeft niks aan als ik de twee connectors meet. Wel als ik de plus en de grond doe

• Puch-Maxi
Dan kun je de fan aansluiten op de plus en een ground op de kaart (solderen) of kast.
Iemand second thoughts?
edit:
Hoeveel Volts meet je?

[ Voor 15% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-03-2010 22:05 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
je kan toch ook gewoon 12 volt van de molex aftappen? je hebt vast nog wel een of ander verloopstekkertje liggen die je kan opofferen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Puch-Maxi
Dat is natuurlijk ook een optie, dan draait hij wel altijd vol gas.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen beide opties proberen en mijn bevindingen wel even posten :)
Anders wordt het een nieuwe zalman/arctic koeler, maar laten we zeggen dat ik niet zo'n zin heb in the easy way, hehe.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Puch-Maxi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:34:
Dat is natuurlijk ook een optie, dan draait hij wel altijd vol gas.
Of de 5volt aftappen natuurlijk :P toch een ouwe kaart. Met een paar weerstandjes of een fancontrollertje een leuk compromis zoeken tussen temperatuur en herrie is natuurlijk mooier.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij ten prooi laten vallen aan een goedlkope Zalman vf700. De stock koeler was namelijk ook nog eens stuk. Hij bleek te passen, en hij houdt hem koel ook nog! Het is wel een Fatality versie, wat betekent dat hij een kloteherrie maakt. Maar goed, hij werkt :')

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter aanvulling, en dan mag wat mij betreft het slotje erop:

idle 35 graden, stressed 45.

Ai caramba, hij is koel. En dan loopt hij niet eens op de 12 volt optie, slechts op 5V.

FS-V7 van Zalman. :D
Pagina: 1