Vraagje ASP.net met betrekking tot gridview.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik heb even een vraag over ASp.net. Ik ben een gridview aan het maken in ASP.net met behulp van visual basic 2008 en in die gridview heb ik een aantal buttonfields geplaatst. ( De gridview is gekoppeld aan een Microsoft access database file )

Alleen nu is het probleem dat als ik een nieuwe buttonfield toevoeg aan de gridview dat dan de buttons aan alle rijen toegevoegd worden. Ik wil eigenlijk alleen op de eerste rij de buttonfields toepassen. Dus eigenlijk zou je dan iets moeten krijgen als:

If ID= 1 Buttonfield. visible = true And if
ID > 1 Buttonfield.visible = false.

Alleen dit is dus niet geheel de juiste code. Maar ik neem dat het dan ongeveer zo moet?
Weet iemand hier dus hoe je een buttonfield alleen op de eerste rij toepast van een gridview?

( Ik kan dit dus ook niet bij de properties van de gridview vinden dus ik denk dat ik dit echt zelf zal moeten coderen. ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Je kan eens proberen of je een template field hiervoor kan gebruiken, dan heb je meer controle over wat er wordt weergegeven, maar ik zou uit m'n hoofd ook niet weten of je ook condities kan gebruiken.

Maar iets zegt me dat hier een mogelijk design probleem zit, waardoor je misschien iets wil gaan doen dat eigenlijk helemaal niet zo handig is. Dus waarom wil je alleen in de eerste rij een button?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 13:59
Er bestaat een RowDataBind event. Daarin kan je doen wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Met het (dynamisch) toevoegen van eventhandlers of controls kan je beter kiezen voor de itemcreated ipv itemdatabound. Eenvoudiger is het om in de databound de visibility te veranderen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo