Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot nu altijd een SPA3000 gebruikt om te verbinden naar VoipBusterPro,

Maar heb nu een Fritzbox 7170, waar ook een ATA inzit.

De oude configuratie was:

Modem/Router naar de SPA3000 ATA
DSL telefoon-aansluiting via SPA3000 naar mijn HomeVox

Ik dacht dat ik alle inkomende gesprekken via Fon1 naar de centrale zou kunnen sturen en dat alle uitgaande gesprekken, behoudens de uitzonderingen, via VoipBuster over het internet zou kunnen voeren.

Maar het lijkt erop, dat alle uitgaande gesprekken of via Fon1 (Fixed line) of via Fon2 (Voip) moeten lopen.

Kan ik alle inkomende gesprekken via Fon1 en alle uitgaande gesprekken via Fon1 of Voip laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik zit met hetzelfde euvel.. De lijn naar buiten moet een VOIP account zijn (wat overigens werkt) en inkomend zowel VOIP als een vaste KPN lijn, maar zodra er gebeld word op de KPN lijn gaat de telefoon simpelweg niet over.

Het lijkt er sterk op dat de fritzbox dit niet kan of niet snapt..

edit: m`n telefoon is aangesloten op FON1, de bedoeling is dat ik hiermee naar buiten bel via een VOIP account, en inkomend zou de telefoon moeten reageren als er iemand belt op de vaste KPN lijn of VOIP account. Maar de telefoon gaat dus niet over wanneer er iemand op de KPN lijn belt.

[ Voor 33% gewijzigd door the_cyberspace op 23-03-2010 08:56 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer even bij 'telephony' en dan 'telephony devices' het tabje 'fixed line'
daar moet je aangeven dat je een analoge lijn gebruikt en moet je kpn nummer
even worden ingevoeerd, daarna op apply klikken. Dan werkt incoming van kpn wel.
(staat standaard op isdn namelijk...)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:54:
Probeer even bij 'telephony' en dan 'telephony devices' het tabje 'fixed line'
daar moet je aangeven dat je een analoge lijn gebruikt en moet je kpn nummer
even worden ingevoeerd, daarna op apply klikken. Dan werkt incoming van kpn wel.
(staat standaard op isdn namelijk...)

Succes!
Dit werkt helaas niet bij mij. Dit had ik overigens al zo ingevuld namelijk...

Of moet je een bepaald truucje uithalen met 0031 of iets dergelijks ervoor? Ik heb nu gewoon het 10cijferig KPN nummer ingevuld zonder streepje of andere poespas.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm

Heb je bij 'telephony devices' gekeken naar de settings van FON 1 of
daar wel aangegeven is 'react to all numbers' ?

Verder kun je nog een keer extra checken of je met je dialing rules of call diversion iets hebt
ingesteld dat vast lijn (kpn) naar fon2 ipv fon1 'geforward' staat?

Met vrijwel de basisinstelling van de fritzbox moet dit gewoon kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Enigste wat ik gedaan heb is een "telephony device" aangemaakt en m`n KNP nummer ingevuld bij "fixed line" en het vinkje bij "analoge line" aangevinkt. En bij "Internet Telephony" m`n voip gegevens ingevoerd.

Voor de rest niks gewijzigd of iets speciaals ingesteld voor zover ik weet.

Waar ik overigens ook nog mee gestoeid heb is de splitter. Internet en voip werken beide met splitter en zelfs zonder splitter. Maar moet ik nou een splitter gebruiken ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden, al was het niet zo eenvoudig als ik dacht.

1. Ik heb als landcode 'Others' gekozen.
2. Toen als landcode '0031' en als netnummer '030' (Ik woon in het '030' gebied)
3. en toen de volgende dailing rules toegevoegd.

00 Internet (VoipbusterPro)
01 Internet (VoipbusterPro)
02 Internet ((VoipbusterPro)
03 Internet ((VoipbusterPro)
04 Internet ((VoipbusterPro)
05 Internet ((VoipbusterPro)
06 POTS
07 Internet ((VoipbusterPro)
08 POTS
09 POTS

Met andere woorden: ik moest het hele rijtje afgaan.
Maar het werkt nu naar volle tevredenheid. Ik wilde dat ik veel eerder naar de Fritzbox was gegaan!

Ook met bitttorrents kan er nu gewoon getelefooneerd worden, zonder onderbrekingen en ook gewebsurfd. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Ik heb ook met de bovenstaande instellingen zitten spelen en ook weer (vele) andere instellingen geprobeerd..

M`n buurman heeft dezelfde modem, ook die geprobeerd om uit te kunnen sluiten dat mijn modem defect is, maar ook met die modem krijg ik het niet aan de gang.

Ik word er langzaamaan een beetje heel erg moe van.. :(

edit: mijn probleem lag overigens niet aan de fritzbox maar aan mij door foute instellingen in de modem in te voeren. Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van AVM en die hebben me uit eindelijk uit de brand geholpen :)

[ Voor 25% gewijzigd door the_cyberspace op 30-06-2010 16:26 ]

Pagina: 1