256 mb sdram wordt gezien als 128 mb

Pagina: 1
Acties:

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Heb vandaag 2x 256 mb sdram binnen gekregen wat ik bij Gistron had besteld. Heb ze beide uitgetest op een Asus CUV4X moederboard en daarop doen ze het perfect. Nu zet ik ze in de pc waar ze in moeten komen en daar worden ze gezien als 128 mb chips ipv 256 (op een Asus P2B-F). In de handleiding van m'n P2B-F staat dat er gewoon 256 mb opkan dus dat kan het niet zijn. Gistron gebeld en ze vertelden me dat Infineon of een ander type sdram waarschijnlijk wel zal werken (ook 256 mb en 133 mhz)

Ik zie zelf niet echt in waarom OEM geheugen het niet zou doen en Infineon (wat overigens wel veel beter is) of een ander soort wel.

Iemand enig idee hoe ik het geheugen wel correct werkend kan krijgen, of waarom het niet werkt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat ze gewoon de verkeerde toegestuurd hebben. Terugbrengen die hap.

En anders eerst nog ff in een ander systeem proberen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat geeft de computer aan bij startup? en in taskmanager.

Heb je al gekeken wat Sandra zegt?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Het moet zeker in een bord met BX chipset komen? Op de hcc vertelden iemand van computerland dan via chipsets dr geen moeite mee hebben, met 256mb modules maar bx borden vaak wel...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 08 maart 2001 17:42 schreef Apoc2 het volgende:

Dat heeft hij dus gedaan. Goed lezen! ;)
Op donderdag 08 maart 2001 17:46 schreef Contagion het volgende:
Het moet zeker in een bord met BX chipset komen? Op de hcc vertelden iemand van computerland dan via chipsets dr geen moeite mee hebben, met 256mb modules maar bx borden vaak wel...
Uhm, dan heb ik een plankje gehad wat onder de uitzondering viel, want die BX pikte het dus wel en wel twee keer ook! :9~... Misschien een idee om de Asus site erop na te slaan. Zou het een known error/bug zijn?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
is dit niet het probleem dat ie geen dubbelzijdige dimms wil herkennen misschien biedt een nieuw bios uitkomst. Dit is het enige wat mij zo te binnen schiet

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 17:42 schreef Apoc2 het volgende:

leer leze jonge :)

. Heb ze beide uitgetest op een Asus CUV4X moederboard en daarop doen ze het perfect

Verwijderd

Er zijn vaker problemen geweest met dimmetjes die een grotere inhoud hebben dan de moederborden verwachten. Zie bv bij de socket 7 chipsets van ViA die 64 Mb 'zien' als 16 Mb omdat ze de 64Mbit chippies niet snappen. Die 256Mb dimmetjes van je (als het gewoon dubbelzijdige dimmetjes zijn) hebben chippies van 128Mbit, als het moederbord ze niet kent/snapt zal hij ze als 64Mbit (errug standaard) aanspreken.

16chipies van 64mbit = 128Mbyte!

Wat ook kan is dat je mainboard maar 1 kant ziet, komt voor bij via borden met 4 dimm sockets... omdat de via chipsets van tegenwoordig maar 6 banken (= 1 rij chips) kunnen zien.

Het KAN dus opgelost worden met een bios update, maar dat hoeft zeker niet!

Nou in elk geval success ermee...

Verwijderd

[quote]Op donderdag 08 maart 2001 19:45 schreef jmke het volgende:

[..]

leer leze jonge :)

Ahum.....sorry :)
Pagina: 1