Driver problemen in WinXP met MSI 770 C-45

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 09:24
Ik heb twee identieke systemen aangeschaft voor familie, allebei met Ubuntu. Onder Ubuntu loopt de computer als een zonnetje. Ik heb er naast een oude winxp x64 gezet die ik nog had liggen. Ik loop daar echter tegen driver problemen aan.

Als ik met de bijgeleverde CD de chipset drivers (ATI video drivers) loopt de vast. Dit heb ik op weten te lossen door de laatste ATI catalyst drivers te downloaden en deze werken wel. Het moederbord heeft een Realtek audio set erop zitten en de drivers hiervoor (R2.29) installeren wel goed, maar ik krijg twee audiodevices (onder hardware devices) waarvan er een niet werkt:

-Realtek High Definition Audio drivers draaien prima; het geluid doet het ook prima. Ik krijg echter ook drivers voor:
-ATI High Definition Audio device waarbij ik de melding: This device cannot start. (Code 10). Krijg. Aangezien het geluid prima werkt dacht ik dat hij dubbel probeerde drivers te installeren dus ik heb ze gedeleted, maar bij een restart meld hij weer vrolijk dat ATI High Definition Audio niet is geinstalleerd.

Ik heb de nieuwste drivers van de MSI site gedownload (R.2.43), maar hierbij hetzelfde probleem: Het geluid werkt, maar ik krijg twee audio HD drivers waarvan er een niet werkt.

Iemand een suggestie om dit op te lossen? Ik vond het ook nogal vreemd dat de chipset drivers ook helemaal vastliepen....

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je alle updates, met name The Intel High Definition audio functionality unexpectedly quits working in Windows Server 2003 Service Pack 1 or Windows XP Professional x64 Edition , geïnstalleerd?
Er was namelijk een update om iets met HD Audio te fixen, geloof dat dat die update was.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde