Homeplug Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo Tweakers,

Binnenkort ben ik van plan om homeplugs te kopen. Mijn vraag hierbij is: is het betrouwbaar en haal ik er goede snelheden mee? Kabel is hier in huis geen optie vanwege mijn ouders ( Die vinden het totaal niet uitzien en mogelijkheid tot wegwerken is er niet) en draadloos netwerk wat ik nu gebruik is met een woord gewoon sh**. Provider is Telfort 20MB/s. Met draadloos haal ik maar 800-900 KB/s terwijl dit bedraad 1,6-1,7 MB/s is. Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Master1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
Mijn ervaring is dat wanneer ze verbonden zijn (wil soms nogal beetje moeilijk zijn als hij door een hoop groepen moet), stabiel als maar kan. Snelheid, rond 15 Mbit, hoger wanneer op 1 groep.
Komt dus neer op zo'n 1.8 MB/s. Ik heb de devolo 85 Mbit modellen.
Maar volgens mij is er 1 ook half kapot daarom verbind ie ook moeilijk.

Anywayz, kun je geen reviews zoeken op google beter ? Hier had je je vraag ook mee kunnen beantwoorden he ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Een powerline set dat 20Mb/s (2,5MB/s) aan kan zal nu wel al verkrijgbaar zijn. Zijn wel erg duur voor de gelimiteerde functionaliteit die ze bieden en dan spreken we niet eens over betrouwbaarheid of snelheden. Is het niet een goed idee om te investeren in een betere wireless router en wireless netwerk kaart? (of zit je soms kilometers van de router?) Zal niet, of niet veel, duurder zijn dan een goed powerline setje.