[Tele2] Internet is trager dan bij anderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45
Hallo,

Ik maak sinds een jaar gebruik van Tele2 ADSL internet. De snelheid die ik had was redelijk (ik heb nooit gemeten hoe snel, want het was gewoon voldoende). Echter heb ik sinds een maand dat mijn snelheid "geknepen" lijkt.

Tijdens een speedtest zijn de volgende resultaten bekend geworden:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/8876/speedb.jpg

Nu weet ik dat er TOT 20 mbit wordt beloofd en dit inderdaad in 99,9% van de gevallen niet waar wordt gemaakt, maar de plotselinge reductie van mijn snelheid roept wel vraagtekens op. Zeker gezien een kennis uit de buurt welke ook ADSL afneemt minimaal de dubbele snelheid heeft.

Ik heb de router tussen het ADSL modem al een keer weg gehaald om te testen of het hier aan lag, maar dit maakte niet uit. Ik begin het redelijk zat te worden, hier betaal je toch niet voor lijkt mij.

Heeft iemand nog idee'en waar het aan kan liggen? Als ik tele2 bel krijg ik het standaard uw afstand bepaalt de snelheid verhaal.

Groeten,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
Hoever woon je van de wijkcentrale af? dit is namelijk wel een belangrijk gegeven.

Het zou ook een kwestie van gevoel kunnen zijn, misschien maak je nu meer gebruik van HD filmpjes op youtube ipv eerder de normale filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:57

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Speedtest.nl is erg onbetrouwbaar. Probeer Speedtest.net eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
Ik ervaar het voornamelijk met xbox live, meer lag in het online gamen en ik gebruik sinds anderhalve maand een nieuwe usenet payserver, waarvan ik de indruk heb dat die in het begin sneller was. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Hier een test via speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/755958480.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45
Welk abbo heb je ?
Zitten er verder nog computers op je netwerk ?
Je test bedraad ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:48

Pimmuz

Roar

Misschien handig om er ook bij te melden op welke snelheid je modem intraint...
Oftewel welke waardes krijgt hij van de dslam mee :)

Als je niet weet je hoe dat opzoekt of bekijkt kun je even in het boekje van je adsl modem kijken dus niet je router...

of anders start/uitvoeren cmd [ typ ipconfig gevolgd door enter ] staat daar default gateway. Dat is meest waarschijnlijk het adres van de webinfterface van je router.

En 20mbit is een max met wat voor snelheden downloade je voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juaNto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:20:
Misschien handig om er ook bij te melden op welke snelheid je modem intraint...
Oftewel welke waardes krijgt hij van de dslam mee :)

Als je niet weet je hoe dat opzoekt of bekijkt kun je even in het boekje van je adsl modem kijken dus niet je router...
Dat gaat het modem je niet vertellen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Op welke snelheid je modem intraint? Gek.. de mijne wel.
Wellicht dat een tele2 modem dat niet vertelt, maar mijn zyxel (telfort) wel.
En andere adsl modems die ik heb geinstalleerd heb ook.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 21-03-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Tele2 modem vertelt dat i.d.d. niet. En je kan er geen ander modem aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Ergerlijk zulke dichtgetimmerde modems.
De helpdesk zou dit wel moeten kunnen zien. Maarja.. wat heb je daar verder aan?
Je kan weinig met die informatie..

[ Voor 14% gewijzigd door job op 21-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45
Dan moet macuz wel een kabel aansluiting hebben natuurlijk.
Of je zou over moeten naar Telfort of KPN maar ik raad kabel aan :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit jij in België???
Omdat hij de sever van Brussel neemt.
Dit is die van mij, hier neemt hij Amsterdam.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/756059152.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:48

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Aan jouw reactie hebben we ook niet veel of wel? Als je ook maar een beetje verstand van modems heb dan weet je dat er veel info uit te halen is. Dat die dingen van tele2 dicht zitten wist ik niet dus val me daar ook niet op aan.

Als speedtest.net aan geeft dat hij 3,5mbit heeft dan zal dat wel de snelheid zijn die z'n modem krijgt. Maar zolang we dat niet weten is een eventuele bottleneck zoeken lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn een paar dingen van belang om je maximale snelheid op je modem te halen:

1: Afstand naar de wijkcentrale, hoe verder weg hoe groter het verval. Wil je dit verbeteren moet je verhuizen.
2: Kwaliteit van de bekabeling in de grond. Hier kun je verder niets aan doen maar kan wel een factor zijn.
3: Afstand isra <> modem en de kwaliteit van het kabeltje dat je gebruik. Hoe korter hoe beter en liever een 'ronde' telefoonkabel dan een platten.

That's it. Iedere provider in Nederland zal je altijd zo dicht mogelijk op je contractsnelheid willen hebben (of dit nu 4, 8 of 20 mbit is) maar dit is afhankelijk van heel veel factoren waar providers ook niet altijd wat aan kunnen doen. Aangezien je tot nu toe nog geen relevante info gepost hebt over een van de 3 punten kan niemand je iets zinnigs vertellen of je wel of niet goed zit qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
macuz schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:23:
Hallo,

Ik maak sinds een jaar gebruik van Tele2 ADSL internet. De snelheid die ik had was redelijk (ik heb nooit gemeten hoe snel, want het was gewoon voldoende). Echter heb ik sinds een maand dat mijn snelheid "geknepen" lijkt.

Tijdens een speedtest zijn de volgende resultaten bekend geworden:
[afbeelding]

Nu weet ik dat er TOT 20 mbit wordt beloofd en dit inderdaad in 99,9% van de gevallen niet waar wordt gemaakt, maar de plotselinge reductie van mijn snelheid roept wel vraagtekens op. Zeker gezien een kennis uit de buurt welke ook ADSL afneemt minimaal de dubbele snelheid heeft.

Ik heb de router tussen het ADSL modem al een keer weg gehaald om te testen of het hier aan lag, maar dit maakte niet uit. Ik begin het redelijk zat te worden, hier betaal je toch niet voor lijkt mij.

Heeft iemand nog idee'en waar het aan kan liggen? Als ik tele2 bel krijg ik het standaard uw afstand bepaalt de snelheid verhaal.

Groeten,

Daniel
Zit je draadloos of bekabeld te internetten?
welke snelheden behaalde je hiervoor?
Als je de intrainsnelheid wilt hebben kan je de helpdesk bellen, wat je ook kan doen is een ander modem eraan hangen dan kan je misschien niet internetten maar dan zie je wel hoe het modem intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen idee wat mijn modem snelheid is. Wat ik wel weet, is dat ik met een kabel direct naar het (tele2) modem een even hoge snelheid haalt als draadloos (wat ik normaal gebruik). En ik snap dat tele2 geen snelheden garandeert en ze gewoon keihard naaien, maar ik vind het gewoon gek dat ik zonder wijzigingen in de hardware en zonder (bewuste) wijzigingen in mijn internet gebruik toch een lagere snelheid haal.

Ik denk dat mijn snelheid toch zeker wel bij 800-800 kbs lag. Das nog nx vergeleken met ziggo, maar ik kon er mee omgaan. Nu is dat dus de helft.

Ik ga wel weer een uur bij tele2 aan de telefoon hangen :( Zal blij zijn als mijn abo'tje af is, mooi dat hele tele2 de deur uit. Ik raad het iedereen af!

En owja: Nee, ik woon niet in belgië, de kop van noord-holland ligt niet echt in de buurt van brussel. Misschien is het daarom zo traag, omdat alles via brussel loopt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
macuz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:27:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen idee wat mijn modem snelheid is. Wat ik wel weet, is dat ik met een kabel direct naar het (tele2) modem een even hoge snelheid haalt als draadloos (wat ik normaal gebruik). En ik snap dat tele2 geen snelheden garandeert en ze gewoon keihard naaien, maar ik vind het gewoon gek dat ik zonder wijzigingen in de hardware en zonder (bewuste) wijzigingen in mijn internet gebruik toch een lagere snelheid haal.

Ik denk dat mijn snelheid toch zeker wel bij 800-800 kbs lag. Das nog nx vergeleken met ziggo, maar ik kon er mee omgaan. Nu is dat dus de helft.

Ik ga wel weer een uur bij tele2 aan de telefoon hangen :( Zal blij zijn als mijn abo'tje af is, mooi dat hele tele2 de deur uit. Ik raad het iedereen af!

En owja: Nee, ik woon niet in belgië, de kop van noord-holland ligt niet echt in de buurt van brussel. Misschien is het daarom zo traag, omdat alles via brussel loopt? :D
En hoelang is je kabel van het isra naar je modem? Dit kan het probleem zijn dat je snelheid naar beneden is gegaan. Ook al heeft het 10jaar gewerkt! Dus kabels vervangen isra opnieuw strippen is slim om eens te doen
Wat zegt tele2?

Het enige wat je ons eigenlijk meedeeld is hoe ontevreden je bent! Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen!
Pagina: 1