Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pinnacle Studio 14 heeft computer ontregeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik had al wat problemen met Pinnacle Studio 14 op Vista dus besloot ik deze via het kopje "Software verwijderen" in het Configuratiescherm weg te halen.

Nadat het proces was voltooid ging mijn Firewall eraf(nu nog steeds), antivirus doet niets meer, Pc geeft geen netwerk meer aan en bijna alle Windows functies kan ik niet meer gebruiken :'(

Mijn PC is dus helemaal kapot, de software kant, en wordt hier helemaal gek van.
Kan het zijn dat Pinnacle hier een rol in heeft gespeeld, zo ja is het dan handig om bij Pinnacle een schade claim te vragen.

Alvast bedankt :) ,

Max

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 00:35
ik kan je helaas niet echt helpen.
maar ik was laatst bij een vriend, daar hadden we eerst gefilmd voor een schoolproject en we wilden ook meteen wat gaan bewerken (ook met Pinnacle 14)
We hebben een uur gewerkt, maar toen we hem op wilde slaan ging dat niet. (en we hadden dus een uur voor niks gewerkt :( )
Bij mij was er niks aan de hand, ik kon hem gewoon opslaan.

Ik heb geen idee of je hier iets aan hebt/had, maar....

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nou niet echt, alleen dat Pinnacle niet goed samenwerkt met vista is hierbij duidelijk.
Ik denk dat ik een schadeclaim ga indienen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je bij Pinnacle gaan claimen dan?
Sowieso zal je pc heus niet 'kapot' zijn, in het ergste geval moet je even een reinstall doen. Begin eerst eens met het terugzetten van een herstelpunt. Mocht dat niet helpen, kijk wat er fout gaat. "doet niets meer" zegt ibjzonder weinig namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:29:
Wat wil je bij Pinnacle gaan claimen dan?
Sowieso zal je pc heus niet 'kapot' zijn, in het ergste geval moet je even een reinstall doen. Begin eerst eens met het terugzetten van een herstelpunt. Mocht dat niet helpen, kijk wat er fout gaat. "doet niets meer" zegt ibjzonder weinig namelijk.
Oke, dat klopt, waar kan je dat doen een herstelpunt.
Zal je hulp erg waarderen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, een herstelpunt maken kan niet eens :'(

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:35
Pinnacle maakt al 14 versie's slechte buggy software. Ik ben destijds bij no1 begonnen, ergens in '97, en mijn problemen waren opgelost sinds ik iMovie ging gebruiken. :-)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:38:
Ik heb een probleem, een herstelpunt maken kan niet eens :'(
Nee, dat heeft je pc (als je dat tenminste niet zelf hebt uitgezet) zelf gemaakt voor het installeren van Studio 14....

En anders zet je het herstelpunt terug van voor het verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Coach4All op 20-03-2010 20:44 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Finder schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:42:
Pinnacle maakt al 14 versie's slechte buggy software. Ik ben destijds bij no1 begonnen, ergens in '97,........
Dat ligt er maar helemaal aan waar je het programma vandaan hebt... en vooral of je de updates ook op je pc hebt geïnstalleerd.

Mijn ervaring is dat je Studio gerust kunt kopen en gebruiken, maar nog meer dan bij een OS even moet wachten op de eerste ServicePacks....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
@Coach4all,

Ik weet alleen dat als ik een systeemherstelpunt wil maken dat er een foutmelding is.

En waar moet ik dan het herstelpunt vinden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Begin eens met het verzamelen van informatie over die foutmelding. En plaats deze ook hier.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ja de foutmeldingen zijn allemaal .exe problemen.
Maar ik heb zelf geen herstelpunten gemaakt, daar val ik dus al door de mand.

maar als ik probeer om een herstelpunt te maken krijg ik deze foutmelding:
Volume Shadow copy werkt niet meer.

als ik System Mechanic wil draaien zegt hij:
Sysmech.exe werkt niet meer.

Het geluid doet het ook al niet. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe pc aanschaf, dit duurt veel te lang
al dat gerotzooi.

Ik heb btw alles van Pinnacle door Revo Uninstaller weggehaald, alles wat te maken had met Pinnacle.

Maar dat heeft me bij andere software geen problemen opgeleverd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:31:
Het geluid doet het ook al niet. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe pc aanschaf, dit duurt veel te lang
al dat gerotzooi.
Waarom een nieuwe PC kopen?
Installeer gewoon je OS opnieuw, kost je een paar uurtjes werk en je hebt weer een pc die als nieuw draait.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou eerder even je OS herinstalleren dan gelijk een nieuwe pc aanschaffen omdat er softwarematig iets niet lekker draait :+

Verwijderd

Topicstarter
@Terw_Dan

Oke, ja dat is wel mogelijk, haal ik al mijn belangrijke bestanden er even af(schoolbestanden)
Voor de rest is het allemaal extra(videos van internet en muziek)maar dat download ik wel weer opnieuw.

Btw, is het niet handig om Windows 7 te halen in plaats van Vista weer opnieuw te doen?

Max

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Is het niet beter even je PC naar een deskundig persoon te brengen?
Als je in deze situatie al begint over schadeclaims en een nieuwe PC kopen..
Dat 'extra' kun je trouwens ook gewoon backuppen hoor, hoef je het niet meer te downloaden

Verder is Windows 7 over het algemeen sowieso een betere keus dan Vista, het kost alleen weer een nieuwe licentie ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als Vista nu voldoet dan is het toch niet nodig om te upgraden. WinVista met updates draait minstens net zo stabiel als Win7, dus wat dat betreft boeit het niet. En het scheelt je sowieso de kosten van een licentie zoals Moning2 zegt.
Pagina: 1