Krijg categories in sidebar niet weg in Wordpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de classic template die standaard bijgeleverd wordt bij Wordpress.

Ik wil de sectie categories uit het zijpaneel verwijderen. Dit kun je in principe via de controlpanel gemakkelijk doen door onder Widgets, categories weg te halen uit de lijst. Maar ik dacht dat het ook zou lukken door in de broncode (templates/classic/sidebar.php) de volgende regel te wissen:

PHP:
1
<?php wp_list_categories('title_li=' . __('Categories')); ?>

Maar ja, je raadt het al, dit schijnt totaal geen invloed te hebben. Het gekke is: als ik deze regel bijvoorbeeld toevoeg aan header.php, dan krijg ik daar mooi een overzicht van de categorieën te zien. Maar het schrappen van deze regel in sidebar.php heeft simpelweg totaal geen invloed, de categories-section blijft daar staan, het lijkt wel alsof WordPress niet naar zijn broncode luistert.

Weet iemand wat hier nou aan de gang is?

Zoekopdrachten hebben tot weinig geleid, krijg steeds hetzelfde voorgeschoteld (n.l. categories verwijderen via Widgets in controlpanel en/of het aanpassen van de categorieën, nergens wordt gerept over broncode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als het verwijderen van de code niet helpt dan zit je of naar een ge-cache-te versie te kijken, of je hebt een verkeerd bestand gewijzigd (heb je de juiste directory etc...) of die regel komt vaker voor in 't bestand ofzo.

1 = unlikely, gezien wijzigingen in de header volgens jou wel gezien worden
2 = dikke kans
3 = unlikely, dan zag je 2 keer de categoriën

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33
Als je nog niets aan je sidebar hebt toegevoegd krijg je een standaard lijstje te zien met onder andere categorien. Voeg je dan een widget toe verdwijnt alles en hou je alleen die ene widget over. Dan kan je gewoon de rest van je widgets toevoegen en de categorien achterwege laten. Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of dat bij jou van toepassing is, maar het mooie van wordpress is juist dat je dit soort dingen niet in de broncode zou moeten/hoeven doen.