NAS voor mediastreaming met ESATA

Pagina: 1
Acties:

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Hey,

Weet iemand of er een NAS bestaat met een media server aan boord (voor de Popcorn hour) die je met ESATA aan je pc kunt hangen?

Dit geeft mij de mogelijkheid de NAS als lokale schijf te gebruiken op SATA snelheid, maar de pc hoeft dan niet aan te staan om videos te kijken.

Verwijderd

Waar is gezocht? Wat is daar gevonden? Hoewel het forum van Tweakers.net misschien leuker is dan google vullen de twee elkaar goed aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/images/DS-107e.jpg?osCsid=e9e8bd69ba92ed6989b7650cd2d27365

Als de videos op een rewritable dvds-schijf geladen worden en afgespeeld worden op de dvd-speler hoeft de computer ook niet aan te staan.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 16:37 ]

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Jeroen V

yadda yadda yadda

Die Synology kan volgens mij niet aan je PC gehangen worden, daar kan je een losse esata schijf aan hangen die dan ook te benaderen is via de NAS...

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Bedankt Uon, maar wat Jeroen zegt. Ik heb me wezeloos gezocht en het staat er vaak niet duidelijk bij. Ik ga er dan maar vanuit dat de ESATA bedoelt is om er een extra schijf aan te hangen en niet om de NAS zelf als externe schijf te gebruiken.

Op dvd's branden wil ik niet (ik heb niet voor niets een NMT) en gaat vaak ook niet. Een beetje film is 14GB. Bovendien is het proces te omslachtig en gaat het te vaak mis met de beeldverhouding. Of het aan de manier van branden ligt of aan mn bluray speler, geen idee, ben ik nooit achter kunnen komen maar als ik uren loop te kloten en een tiental schijfjes kan weggooien kap ik er mee. Ik heb wel wat beters te doen ;).