Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,
ik krijg sinds daarnet op 2 pc's met windows 7 home premium 64-bit ineens duizenden waarschuwingen van trojan FakeAlert.5, de pc's zijn niet verbonden met elkaar...
Is dit een false positive of weet iemand wat er gaande is? Beide pc's zijn volledig f*cked up :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nét hetzelfde voor! Krijg net die melding ook en ik zie da m'n windows map vol met weird ass mappen zit enzo :/ 5600 files scanned, 5500 items infected :s

Trojan.FakeAlert.5. Ik heb Bitdefender en windows 7 Ultimate 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg beide windows 7 pc's niet meer opgestart, ik heb geprobeerd alle files in quarantaine terug te zetten maar dit mislukt. Alle .exe en .dll files zijn gewoon verwijderd...

Als dit een fout is van bitdefender zelf dan gaat het hen serieus wat kosten... Ik heb speciaal die 2 pc's niet verbonden om mijn data apart en veilig te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://forum.bitdefender....759&view=findpost&p=79076

Bekend probleem bij Bitdefender en x64 systemen. Het wachten is op een update...

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff... ik heb het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel weten hoe ze dit gaan fixen... windows boot zelfs niet meer... systeemherstel...veilige modus...niks werkt nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Ik heb Systeemherstel uitgevoerd en kon terug aanmelden. Vervolgens direct Bitdefender eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig nog optijd bitdefender kunnen deactiveren.
Maar hij heeft wel wat dingen gequarantined.
Maar werkt systeemherstel dan?

EDIT: Unquarantainen kan ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou... van een clusterfuck gesproken...
Tot zover quality control bij Bitdefender... éénder welke test op één van hun systemen had deze hoop shit kunnen voorkomen.
Als iemand ondertss als terug zijn pc heeft kunnen fixen...let me know. Al mijn exe en dll files zijn gequarantained en ik krijg ze op geen enkele manier terug. Na reboot is pc volledig dood zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier verwijderde hij ze zo snel dat deactiveren niet meer lukte.
Na het systeemherstel kreeg ik een fout dat het niet gelukt was, maar eenmaal in windows kreeg ik een melding dat het systeem hersteld was (succesvol denk ik dan). Nadat bitdefender gedeïnstalleerd was heb ik direct alle programma's getest en die werkten gelukkig nog (office en adobe konden zich zeer snel herstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare was, ik had een hele scan gedaan van C:, and zeg maar 14000 bestanden waren "geinfecteerd", maar gelukkig kon hij alleen maar 2 quarantainen, geen idee waarom.
Ik heb in die zin geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn pc kunnen herstellen naar 15:00...maar ik durf het eigenlijk niet echt.
Ik lees vrij veel verhalen over dat PC's niet meer opstarten.
Ik ga maar kijken welke ik kan unquarantainen.

Oh, en BD gaat hier zoveel problemen mee krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het systeem hersteld naar 18 maart. Tot nogtoe geen andere problemen gehad.

Edit: Eerst heb ik hem wel automatisch laten scannen naar opstartproblemen. Pas daarna systeemherstel.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep ik heb hetzelfde probleem, windows 7 64 bit met dat virus., TrojanFake.Alert.5
Waarschijnlijk false positive..

BD ging alles quartantainen, dus ik wist dat ik mijn compu niet opnieuw moest restarten.

Maar het lukt niet om alles te restoren..

Als het geen false positve was, zou het dan een verbinding maken met poort x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:33:
Ik heb het systeem hersteld naar 18 maart. Tot nogtoe geen andere problemen gehad.

Edit: Eerst heb ik hem wel automatisch laten scannen naar opstartproblemen. Pas daarna systeemherstel.
Ik ben geen expert, kan je uitleggen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste kans dat ik heb, BitDefender eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:33:

Zelfs de scan voor opstartproblemen werkt bij mij niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE

Er is een nieuwe BD update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Nieuwe update die het probleem fixed "zou" nu via liveupdate beschikbaar moeten zijn.

Ik krijg inderdaad een nieuwe update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een bepaald kon hij niet meer opstarten en faalde zelfs het automatisch scannen naar opstartproblemen (wat hij toen eerst voorstelde). Toen kreeg ik de mogelijkheid om systeemherstel te kiezen (in een scherm met een aantal opties)

Ofwel gewoon de opstartdvd van windows gebruiken (insteken en herstarten) en dan komt er normaal gezien een scherm waarbij je systeemherstel kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:49:
UPDATE

Er is een nieuwe BD update.
link? of is het een automatische update... want daar ben ik niets mee aangezien men pc niet BOOT!!!!!!!XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijt me spliff, maar het is een automatische update.

MAAR W.T.F

Ik kan best wat dll's niet restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leech_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:49:
Nieuwe update die het probleem fixed "zou" nu via liveupdate beschikbaar moeten zijn.

Ik krijg inderdaad een nieuwe update binnen.
En werkt de update nu? Ik durf hem eerlijk gezegd niet meer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:53:
[...]

En werkt de update nu? Ik durf hem eerlijk gezegd niet meer te installeren.
Heb BD ook niet opnieuw geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:53:
Spijt me spliff, maar het is een automatische update.

MAAR W.T.F

Ik kan best wat dll's niet restoren.
Heb je systeemherstel (al) uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Werkt in de zin dat de nieuwe update ervoor zorgt dat je geen fals positieve meldingen krijgt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leech_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:55:
Werkt in de zin dat de nieuwe update ervoor zorgt dat je geen fals positieve meldingen krijgt wel ja.
Ok, zolang er geen nieuwe update komt die alles weer om zeep helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:54:
[...]

Heb je systeemherstel (al) uitgevoerd?
Nee, zoals ik al zei wil ik niet herstellen zonder te checken naar opstartproblemen.
En ik weet niet hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt misschien raar dat ik hem heb herstart, maar ik kon bitdefender zelfs niet meer openen. Vandaar was ik verplicht om te scannen naar opstartproblemen om dan vervolgens systeemherstel uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update geïnstalleerd en de meldingen zijn weg. Ik heb zelf niets gedelete dus.. Hopelijk is er niets aan de hand. Morgen toch BitDefender vervangen door iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:59:
[...]

Nee, zoals ik al zei wil ik niet herstellen zonder te checken naar opstartproblemen.
En ik weet niet hoe dat moet.
Hier deed hij dat automatisch (scannen naar opstartproblemen).

En anders kan dit dacht ik ook met de windows opstartdvd zoals ik reeds zei.

Edit: Ik heb systeemherstel niet uitgevoerd in windows zelf, maar kreeg dit als optie na het falen van "automatische scan naar opstartproblemen" na eerst gereboot te hebben. Volgens mij kan je ook scannen naar opstartproblemen wanneer je tijdens het booten op F8 drukt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herstel is mislukt
maar als ik zo kijk zijn alle files die in quarantaine waren vervangen (?)
Of ben ik nu gewoon dom xD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok één PC heb ik al kunnen redden. Gewoon system restore gedaan en dan de update toegepast. Die files in quarantaine waarvan hij zegt dat je ze niet kan terugplaatsen zijn blijkbaar kopieën. Het probleem is dus dat je moet gaan zitten zoeken dus AL die f**kin files welke dat GEEN kopieën zijn -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:28:
Herstel is mislukt
maar als ik zo kijk zijn alle files die in quarantaine waren vervangen (?)
Of ben ik nu gewoon dom xD?
Dat is dan net zoals hier.
De integriteit van windows kan je wel controleren als volgt:

1. Start cmd met adminstrator rechten
2. Typ nu: sfc /scannow
3. Druk op enter

Edit: Herstel heeft het blijkbaar gefixt. (Ik kon eerst niets unquaratainen omdat bd zelfs niet meer opende en updates werkten al helemaal niet meer. Ik moest dus noodgedwongen rebooten. In windows geraken was uitgesloten maar ik kreeg wel de optie om te scannen naar opstartproblemen). Nu krijg ik krijg de melding dat het systeem integer is (en dus dat de systeembestanden allemaal netjes op hun plaats staan). Alles werkt terug.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link werkt niet... Edit: ok nu dus wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MydoBan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-08 15:32
Ik heb precies het zelfde

Is bij mij alleen niet zo erg Windows 7 kon zich zelf nog net redden _/-\o_ daarna heb ik bitdefender uitgezet!!
Maar er staan nog steeds files in de Quarantaine die ik niet terug kan zetten! Hij geeft een fout dat die het pad niet meer weet 8)7
Geen idee wat ik moet doen?

Werkt die update nu?
Wil het niet nog is hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:38:
[...]

Dat is dan net zoals hier.
De integriteit van windows kan je wel controleren als volgt:

1. Start cmd met adminstrator rechten
2. Typ nu: sfc /scannow
3. Druk op enter

Edit: Herstel heeft het blijkbaar gefixt. (Ik kon eerst niets unquaratainen omdat bd zelfs niet meer opende en updates werkten al helemaal niet meer. Ik moest dus noodgedwongen rebooten. In windows geraken was uitgesloten maar ik kreeg wel de optie om te scannen naar opstartproblemen). Nu krijg ik krijg de melding dat het systeem integer is (en dus dat de systeembestanden allemaal netjes op hun plaats staan). Alles werkt terug.
Ik ben nu bezig met die scan, maar ik heb nog 1 vraag:

Als ik iets wil unquarantainen.(Dat kan namelijk nogsteeds niet)
Krijg ik eerst: File already exist, en als ik dan op ok druk zegt hij could not find path.
Wat te doen?

EDIT: Systeem is integer, betekent dat ook dat alles gewoon werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://twitter.com/bitdefender

Ze zijn er volgens mij druk mee bezig, en heb je wat aan de post in deze link vanaf #12

http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=15268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Heb gisteren ook het probleem gehad :s
85K bestanden besmet waarvan hij een dikke 20K in quarantaine heeft gezet. Heeft een hele tijd geduurd eer ik doorhad wat er gaande was.
Was ook echt wel pissed off doch redelijk opgelucht toen ik hoorde dat het aan BD lag. Had echt even schrik dat er een of ander mega mean virus op men laptop stond.
Ben toch tevreden dat het "opgelost" is, blijf BD wel gebruiken want heb nog maar net een nieuw jaar gekocht en vind dat wat weggesmeten geld, maar ga toch eens diep nadenken over volgend jaar, zal er vanaf hangen hoe ze het de rest van het jaar gaan doen...

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MydoBan
Ik heb nog even een vraag, weet niet of hij hier hoort maar het komt wel door BD.

Nadat ik mijn computer weer hersteld had is er nog een probleem en ik heb geen idee hoe ik dat moest oplossen. Dat is dat de icoontjes voor de C schijf en voor .DLL filles weg zijn! er staat zoon raar wit dingetje.
Ik dacht zelf altijd dat het bestand : C:/Window/System32/SHELL32.DLL hier voor gebruikt werdt en die staat er gewoon. Dus ik weet niet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 00:02:
[...]

Ik ben nu bezig met die scan, maar ik heb nog 1 vraag:

Als ik iets wil unquarantainen.(Dat kan namelijk nogsteeds niet)
Krijg ik eerst: File already exist, en als ik dan op ok druk zegt hij could not find path.
Wat te doen?

EDIT: Systeem is integer, betekent dat ook dat alles gewoon werkt?
Je systeem is integer dus volgens mij is alles deftig hersteld. De dingen in quarantaine zou ik gewoon deleten (want je krijgt telkens meldingen van een ongeldig pad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MydoBan schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:25:
Ik heb nog even een vraag, weet niet of hij hier hoort maar het komt wel door BD.

Nadat ik mijn computer weer hersteld had is er nog een probleem en ik heb geen idee hoe ik dat moest oplossen. Dat is dat de icoontjes voor de C schijf en voor .DLL filles weg zijn! er staat zoon raar wit dingetje.
Ik dacht zelf altijd dat het bestand : C:/Window/System32/SHELL32.DLL hier voor gebruikt werdt en die staat er gewoon. Dus ik weet niet wat ik moet doen?
Probeer het volgende:

1. Bitdefender volledig verwijderen en herstarten, zo nodig met bitdefender uninstall tool
2. Cmd openen met adminstrator rechten (bvb rechtermuisknop hiervoor gebruiken) en het volgende intypen:
sfc /scannow
Normaal gezien worden dan fouten in windows automatisch hersteld.

Als dit niet helpt doe dan het volgende:

1. Maak de verborgen mappen en bestanden zichtbaar: Verkenner ->organiseren ->map -en zoekopties -> in het tabblad 'weergave' de optie 'toon verborgen bestanden' AANvinken en 'extensies voor bekende bestandstypen' UITvinken.

2. Ga naar: C:\Users\jouwgebruikersnaam\AppData\Local\
3. Verwijder nu het bestand IconCache.db
4. Herstart de computer

Indien het probleem niet opgelost is: herneem stappen 1, 2 en 3 en doe dan:

4. Maak een nieuw bestand (rechtermuisknop vb tekstbestand) en noem dit IconCache.db
5. Rechtermuisknop op dit nieuwe bestand -> eigenschappen -> alleen lezen aanvinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MydoBan
Heel erg bedankt voor je heldere uitleg, ik ga het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MydoBan
Stap 2 was genoeg! heel erg bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MydoBan schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:12:
Stap 2 was genoeg! heel erg bedankt:)
You're welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb het ook voor gehad.
Te veel bestanden geinfecteerd, programma's die niet meer werkten enz.
Dus even gezocht op internet, malwarebytes was een oplossing maar aangezien dat het Instal programma van win 7 ook was aangetast had ik pech.
Dus Format, alles eraf. Wis ik toch niet de verkeerde schijf :(
Maar ja zo is het leven, alles er terug opgezet ook bitdefender en geen problemen meer gehad, wel een extra waakhond actief gezet zoals malwarebytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
Oud topic,maar ik zal het nieuw leven inblazen hoop ik,door mijn ervaring met Bitdefender,bij mij wilde de laptop(Win8.1)vanmorgen ineens niet meer doorstarten,normaal afgesloten gisterenavond,en systeemherstel ging ook niet,laatste middel terugzetten naar fabrieksinstellingen was uiteindelijk niet nodig omdat-ie na zoveel keer aan en uitzetten ineens toch doorstartte,maar wel precies in die configuratie VOOR de installatie van Bitdefender,want het installatie schermpje verscheen in beeld!
Te toevallig om niets met Bitdefender te maken hebben,lijkt me,dus 4-5 jaar na dato is dit probleem nog niet opgelost!
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Bitdefender,wilde een licentie voor 3 pc's aanschaffen,maar daar zie ik vanaf,heb echt belangrijke data op iig 1 pc,kan iemand mij een goed betaalbaar alternatief aanraden(snap trouwens NIET dat Bitdefender zogenaamd al voor het 3e jaar op rij als beste getest is!!!)

Bij voorbaat dank,
Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik stel voor dat je een nieuw topic gaat starten.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.