Deelprobleem in netwerk met windows 7, vista en xp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 13:17
Ik was vandaag bij een kennis om hem te helpen met zijn netwerk. Nu zijn de meeste problemen al verholpen alleen bleef 1 probleem onopgelost.
Het netwerk bestaat uit 1 PC en 2 laptops, waarbij de PC is voorzien van Windows Vista Home Premium, 1 laptop is voorzien van Windows XP en 1 laptop is voorzien van Windows 7 (ik dacht ook home premium)

Deze kennis wil graag data kunnen delen tussen de verschillende machines en dit heeft tot vanmorgen ook gewerkt. Het probleem is nu dat vanaf de PC de gedeelde mappen op de laptops kunnen worden benaderd, tussen de 2 laptops gaat dit ook goed, maar van de laptops naar de PC komt er een waarschuwing dat deze niet toegankelijk is. Het vreemde is echter dat op de laptop met XP de Public map op de PC wel benaderbaar is, maar deze op de Win7 niet verschijnt in de explorer.

De werkgroep is op alle systemen gelijk en gebruiker/wachtwoord is volgens deze kennis ook gelijk.
Als ik ping naar de naam van de verschillende systemen is er geen sprake van een time-out en komen alle pakketten aan.
Verder staat over de bestandsdeling aan op alle systemen en is delen met wachtwoord uitgeschakeld. Verder is op de Win7 laptop het netwerk als thuisnetwerk aangevinkt en is de homegroup optie uitgeschakeld.

Kan iemand van jullie mij hier misschien een stap verder mee helpen?