HP Zakelijke PC + Gamerskaart?

Pagina: 1
Acties:

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-01 10:03
Goeiedag,

Is het mogelijk om een ATI Radeon 3870 HD in een zakelijke HP PC te plaatsen zonder dat er problemen komen? Het gaat namelijk om een PC met een voeding 240 Watt.

Ik krijg nog wat berichten door dat deze voeding te licht is. Maar is het dan ook mogelijk om een externe voeding aan te sluiten of iets dergelijks? Ik wil namelijk liever niet in de voeding van die PC gaan knoeien.

Alvast bedankt!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-01 14:58
Nee, dat gaat niet werken.

Oplossingen:

1) Nieuwe voeding kopen en die inbouwen en dan de kaart erin zetten.
2) Niks doen en sparen voor een leuke pc (voor 450-500 heb je al een pc die alles draait).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• GoeiedagEem
Oke, maar kun je er gewoon een nieuwe voeding ingooien of zit je dan weer met HP beperkingen etc. dat die kast te klein is?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:52
dat ligt dan weer aan de soort kast die je hebt.. maar je voeding is inderdaad niet zwaar genoeg hiervoor. post even wat voor soort kast je hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door ErgoStijn op 20-03-2010 18:06 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-01 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Als het gewoon een ATX kast is kan de voeding er zonder problemen uit ;).

Zou je trouwens niet wat liever voor een modernere kaart willen gaan? (zeg wat 4xxx of 5xxx serie)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11-2025
Als de kaart genoeg is voor wat hij nodig heeft en er tegen die prijs niet iets beters te koop is, zou ik zeggen dat iets nieuwers niet nodig is. Met een 5xxx kaart heb je wel een minder krachtige voeding nodig om toch hetzelfde resultaat te krijgen als met de HD 3870. Dus wat betreft prijs is het misschien aantrekkelijker om toch een 5xxx kaart te gebruiken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
Post even de rest van de specs, want grote kans dat na het vervangen van de videokaart en de voeding er weer een andere bottleneck is. Zulke oem pc'tjes kun je beter laten zoals ze zijn (op geheugen uitbreiding na) terwijl je spaart voor een eigenbouw pc.

• GoeiedagEem
Het gaat niet lukken, het gaat om een HP PC en ik lees het volgende op een HP forum:
However, most HP model computers use non-standard power supplies. They are both non-standard size and also have non-standard motherboard connector pinouts.

In the past when someone has upgraded the non-standard HP power supply in other models they have drilled holes in the case to match the screw holes for the power supply.
Daarom zou wellicht een (extra) voeding een oplossing bieden, wellicht een externe?

Maar ik weet niet dit mogelijk is.

Volgens de HP site is het mogelijk om een HP ATI 4650 in te bouwen zonder problemen, echter ik kan de 3870 van mijn broer overnemen voor een geschikte prijs. Het enige nadeel is, dat ie behoorlijk kabaal maakt.

Overigens staat in de Hardware Reference Guide van HP niets aangegeven over het vervangen van een voeding. Dus ik ga ervan uit dat HP liever niet wil dat eindgebruikers aan de voeding beginnen te sleutelen.

[ Voor 11% gewijzigd door GoeiedagEem op 20-03-2010 18:20 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke PC heb je nou.. we kunnen niks zonder dat we weten welke je hebt?

• GoeiedagEem
HP Compaq 6000 Pro microtower pc (VN786ET)

http://h10010.www1.hp.com...8896-4023814-4080768.html

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

daar zit gewoon een atx voeding in. :) en andere pinouts gebruiken zijn computerfabrikanten een tijdje geleden alweer vanafgestapt, gaf teveel gezeik..

en wat is een geschikte prijs? minder dan 35-40 euro neem ik aan?

• GoeiedagEem
Haha goed geraden! 40 euro!

Maar als ik het goed begrijp moet ik de pc maar even goed bekijken en een andere voeding proberen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-01 14:58
Kijk anders even op je ergens een voeding kan lenen. Dan kan je het even proberen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• GoeiedagEem
Toch wordt hier duidelijk aangegeven dat het niet kan.

http://forums13.itrc.hp.c...28353475&threadId=1410239

en hier:

http://forums13.itrc.hp.c...28353475&threadId=1416269

Klote al met al. :(

Nu lees ik wel dat het om een 320 W voeding gaat ipv 240. De SFF versie van dit model heeft een 240 W voeding.

Zou dit de zaak ook veranderen?

http://h20195.www2.hp.com...&searchquery=&cc=nl&lc=nl

[ Voor 59% gewijzigd door GoeiedagEem op 20-03-2010 22:12 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Haal het zijpaneel van je computer af, maak een foto. Verklein hem naar 800x600 en post hem hier op tweakers?

(Upload hem naar bijvoorbeeld www.imageshack.us)

• GoeiedagEem
Ik heb de PC nog niet, maar dat zal in de loop van de week wel komen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

GoeiedagEem schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:02:
Ik heb de PC nog niet, maar dat zal in de loop van de week wel komen.
Heb je hem besteld bij een webshop?

Zo ja, stuur hem METEEN terug met de RMA (Return Material Authorization) regeling.. (Kopen op Afstand geeft je het recht om binnen 7 dagen een product(en) terug te sturen, en al het geld word dan terug betaald door de webshop (meestal hoef je ook niks voor de verzendkosten te betalen)

En koop in de plaats losse onderdelen en zet deze (of laat voor 50 euro de webshop het doen) zelf in elkaar? Zo loop je ook geen kans dat je met hardware zit wat geen industriële standaarden ondersteund!

Het is een goede optie, maar ik weet niet of je dit wil/kan.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2010 01:30 ]

• GoeiedagEem
Dat gaat niet, ook de PC krijg ik namelijk (heel) schappelijk, namelijk via mijn werk. Echter de onboard videokaart is natuurlijk ruk.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zou ik het volgende adviseren: Koop een Mobo wat het CPU & RAM ondersteund wat in die HP computer zit, en haal daarbij een andere Kast en Voeding... kom je bij elkaar uit op ong 100 euro. Je kan de HDD en DVD speler gewoon uit die kast halen, Wat je dan dus overhoud (van die HP computer):
Kast
Mobo
PSU
Deze 3 kan je online dan weer mooi aanbieden aan mensen die iets kapot hebben.

Kost je bij elkaar ong 100 euro voor een nieuwe kast, moederbord & PSU.

Ik weet niet of je zoiets wilt.. maar dit zou wel een van de goedkoopste opties zijn!

• GoeiedagEem
Update:

inmiddels ben ik erachter gekomen dat de 3870 niet gaat passen. Er zit geen videokaartvoedingskabeltje aan mijn voeding. Daarnaast is het minimum voor deze kaart 400 watt. Mijn PC levert slechts 320 watt.

Volgens de HP site is in deze PC het volgende mogelijk:
  1. NVIDIA Quadro NVS 290 x 1 PCIe grafische kaart (89 euro)
  2. NVIDIA Quadro NVS 290 256 MB PCIe x16 VGA (86 euro)
  3. NVIDIA GeForce 310 DP PCIe x16 grafische kaart (45 euro)
  4. ATI Radeon HD 4650 DP (1 GB) PCIe x16 grafische kaart (99 euro)
  5. ATI Radeon HD 4550 (512-MB) DH PCIe x16 grafische kaart (55 euro)
Ik neig naar optie 4, maar eigenlijk alleen omdat dit de duurste is.

Kan ik met deze kaart een beetje gamen? Of is het niet veel beter dan de Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator 4500?

Groet!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 22:45

M2M

medicijnman

Bijna elke dedicated videokaart is beter dan onboard graphics. Maar de voeding vervangen is geen optie?

Als je zeker weet dat het een 320 Watt voeding betreft, typ hieronder dan even de overige inhoud van de pc. omdat zo'n HP site offline kan gaan, of linkjes veranderen en dan hebben volgende bezoekers vrij weinig aan dit topic

Als er op de voeding staat hoeveel ampere de 12V lijn kan leveren, zou dat enorm helpen om te bepalen welke videokaart gaat werken, en welke niet.

-_-

Verwijderd

Eldariel schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:39:
Nee, dat gaat niet werken.

Oplossingen:

1) Nieuwe voeding kopen en die inbouwen en dan de kaart erin zetten.
2) Niks doen en sparen voor een leuke pc (voor 450-500 heb je al een pc die alles draait).
Moet je niet kijken hoe, maar het draaid. Al zal het niet draaien en plezierig zijn

• GoeiedagEem
Ik ben nu niet thuis, dus ik kan ff niet zien wat er op de voeding zelf staat. Maar dit staat in de Technische Specificaties:

Power:

320 watts maximum
Input voltage 100 – 240 / 115-230 VAC, 50/60 Hz, 47 – 63 Hz, active PFC
(89% High Efficiency)

Overigens is het vervangen van de voeding geen optie. Dit gaat niet werken. Ik heb meerdere topics gevonden op internet waarin wordt aangegeven dat dit niet lukt.

Het documentje met de gegevens is een PDFje wat ik niet makkelijk kan plakken (ivm opmaak), daarom toch even een linkje:

KLIK

Link getest.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GoeiedagEem schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:45:
Daarnaast is het minimum voor deze kaart 400 watt. Mijn PC levert slechts 320 watt.
Daar moet je trouwens niet te zwaar aan tillen. Die 'minima' zijn erop gebaseerd dat ook iemand met een butt-voeding en voor de rest een zware pc nog die videokaart moet kunnen draaien. De HD3870 verbruikt echter maar iets van 105W maximaal. Je CPU maximaal 65W, dan nog enkele tientallen Watt voor de rest en dan blijf je dus ruim onder die 320W.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 12-04-2010 10:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GoeiedagEem
Oké duidelijk, dat is een kwestie van proberen. Echter kan ik dan een converter kopen die van een voedingskabeltje van bv een harde schijf een connector maakt die op die videokaart past?

Ik begrijp dus dan de 2 jaar oude 3870 beter is dan een nieuwe 4650??

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GoeiedagEem schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:30:
Oké duidelijk, dat is een kwestie van proberen. Echter kan ik dan een converter kopen die van een voedingskabeltje van bv een harde schijf een connector maakt die op die videokaart past?
Ja dat kan, zoiets past wel?
Ik begrijp dus dan de 2 jaar oude 3870 beter is dan een nieuwe 4650??
De HD4650 is ook alweer anderhalf jaar oud hoor ;) Maar ja, qua prestaties wel een stuk beter, ook nog wel wat beter dan de HD4670 geloof ik.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 12-04-2010 10:37 ]

• M2M

M2M

medicijnman

GoeiedagEem schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:01:

Het documentje met de gegevens is een PDFje wat ik niet makkelijk kan plakken (ivm opmaak), daarom toch even een linkje:

KLIK

Link getest.
dat is dus een beetje het probleem. Als de site van HP zijn linkjes verandert, is dit topic nutteloos voor de volgende die een upgrade uit wil voeren op een soortgelijke pc.

Daarnaast is de link eigenlijk niet heel nuttig. Daar staan de mogelijke processors, hoeveelheden geheugen en harde schijven in. Het zijn de specs van een hele serie systemen. Het is nuttig om te weten welke hardware er nog meer in het systeem zit dat bij jouw thuis staat, niet alle mogelijkheden van dit type HP systeem.

Voor de rest kun je op deze (toms hardware) site zien welke videokaart beter is dan een ander (in zijn algemeenheid teminste, elke test is anders).

edit: ik zie net dat tomshardware de benchmarks gesplit heeft in mainstream (4650 en daaronder) en high-end (4670 en daarboven). Een echte vergelijking tussen een 4650 (mainstream) en 3870 (high-end) is dus niet direct mogelijk. Vergelijk daarom de 3870 met een 4670 en trek een procent of 15 van de scores af.

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 12-04-2010 12:27 ]

-_-

• GoeiedagEem
M2M schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:20:
[...]

dat is dus een beetje het probleem. Als de site van HP zijn linkjes verandert, is dit topic nutteloos voor de volgende die een upgrade uit wil voeren op een soortgelijke pc.

Daarnaast is de link eigenlijk niet heel nuttig. Daar staan de mogelijke processors, hoeveelheden geheugen en harde schijven in. Het zijn de specs van een hele serie systemen. Het is nuttig om te weten welke hardware er nog meer in het systeem zit dat bij jouw thuis staat, niet alle mogelijkheden van dit type HP systeem.
Dat is een beetje een overbodige opmerking, omdat iemand die ook een upgrade van een HP PC wil gaan uitvoeren, op zijn minst de quickspecs van zijn PC kan vinden. Het ging er nu even om dat de link op dit moment wel werkt.

Voor wat betreft dat de link niet nuttig is, dat klopt wel, maar ik zat toen niet thuis en kon dus niet de precieze details allemaal posten. Voor de volledigheid hier de specs:
  • HP 6000 Pro Minitower
  • Intel® Q43 Express Chipset
  • Intel® Core™2 Duo Processor E8400 (3 GHz, 6 MB L2 cache, 1333-MHz FSB)
  • 6 GB (2 x 1 en 2 x 2 GB) 1333-MHz DDR3 SDRAM
  • 250-GB 7200-rpm SATA 3-Gb/s NCQ, Smart IV
  • Geïntegreerde Intel® 82567LM Gigabit netwerkinterface
  • ENERGY STAR®, EPEAT Gold™, 89PLUS voeding
De computer draait op Windows 7 x64.

Ik heb inmiddels een connector bemachtigd die het stroomsignaal kan omzetten om de videokaart aan te sturen, echter deze moet op een ouderwetse hardeschijf voedingskabel, en in de pc zitten alleen nog maar nieuwerwetse voedingskabeltjes (voor sata schijven). Dus zo'n convertor moet ik nu zien te vinden.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 08:21
Dat kabeltje wat je zegt is zoiets als ik het goed begrijp:
Afbeeldingslocatie: http://www.materiel.net/live/32249.jpg

Edit: Ik was dus niet snel genoeg :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spaiker op 12-04-2010 19:33 ]

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dat convertertje kan, maar is de voeding in staat om op die lijn een voldoende spanning te geven? met een AA voeding gaat een e8400 en een 3870 opzich wel op 320 watt, maar op een goedkope raad ik het enorm af :)

• GoeiedagEem
Dat convertertjje kan dus niet omdat deze connectoren niet uit de voeding komen. Er komen alleen maar sata-schijf-voedings-connectoren uit de voeding, vandaar dat ik dit niet kan aansluiten.

Weet iemand toevallig of er connectoren zijn waarmee ik dit dus kan oplossen?

Tevens heb ik gehoord dat het mogelijk is om een externe voeding te gebruiken. Iemand daar ervaring mee?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat gaan die sata connectors ook niet trekken.. zoveel watt op die lijn :+.

Ik zal het zo zeggen:
Je moet een andere voeding hebben..

Kan je deze niet krijgen: Geen nieuwe vidkaart.

• GoeiedagEem
Ja ik snap ook wel dat dat beter is. Maar ik kan niet zo makkelijk een nieuwe voeding in deze pc zetten.

Daarom mijn vragen dus, ik wil het graag op deze manier hebben. Als ik het voor een paar euro (voor een convertor) kan proberen dan wil ik dat gewoon gedaan hebben voordat ik tot een definitieve conclusie kom dat het niet lukt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

GoeiedagEem schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:05:
Ja ik snap ook wel dat dat beter is. Maar ik kan niet zo makkelijk een nieuwe voeding in deze pc zetten.

Daarom mijn vragen dus, ik wil het graag op deze manier hebben. Als ik het voor een paar euro (voor een convertor) kan proberen dan wil ik dat gewoon gedaan hebben voordat ik tot een definitieve conclusie kom dat het niet lukt.
Als je het probeert heb je nog kans je voeding (of WELK component wat er op je voeding aangesloten zit) er ook nog eens uitknalt door overbelasting.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 16:53

superwashandje

grofheid alom

kun je niet gewoon iets meer geld uitgeven aan een (game)pc waar je wel wat mee kan? ipv willen gamen voor max 45 euro ofzo?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
sneller beter is de vraag, de 4650 verbruikt een hoop minder.

specs

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Sinester

Game Guru

ik had op me werk ook precies de zelfde pc.

de klant wou er een gaming videokaart in, dus hebben we voor een 4770 gezorgd.
dit deed het in het begin prima, dus de kast ging weer terug naar de klant.

Alleen volgende dag was hij alweer terug, de pc viel uit tijdens Cod4 en wou niet altijd meer opstarten.
toen hadden we er een andere zwaardere voeding in gedaan, maar opstarten ho maar.

wat precies het probleem was weet ik nog steeds niet, ik dacht zelf dat de voeding te zwak was, en dat ie daarom tijdens gamen uit is gevallen, en maybe de videokaart mee het graf in genomen had.

zal dus wel oppassen, die HP voedings zijn imo echt brak

Edit: owja je had een converter nodig, maar die voeding heeft maar 1 extra molex

Hello there

• GoeiedagEem
OK, ik ben overtuigd, ik ga de videokaart niet inbouwen. Rest de vraag nog welke van deze kaarten ik zal gaan aanschaffen om toch wat betere prestaties te krijgen:

1.NVIDIA Quadro NVS 290 x 1 PCIe grafische kaart (89 euro)
2.NVIDIA Quadro NVS 290 256 MB PCIe x16 VGA (86 euro)
3.NVIDIA GeForce 310 DP PCIe x16 grafische kaart (45 euro)
4.ATI Radeon HD 4650 DP (1 GB) PCIe x16 grafische kaart (99 euro)
5.ATI Radeon HD 4550 (512-MB) DH PCIe x16 grafische kaart (55 euro)

Zoals gezegd, ik neig zelf naar optie 4, maar dat is vanwege de hogere prijs.

Meningen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem dan gewoon die optie 4, heb je wel een vrij slappe videokaart maar als je je voeding niet wilt vervangen is dat je beste keuze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waar komt die prijs vandaan? De HD4650 is een leuk allround kaartje vergeleken bij een IGP maar die staat ook voor ~40,- in de pricewatch! Lijkt mij ook de beste keuze, al ken ik de quadro-reeks niet echt maar quadro en fireGL is vaak wat minder bang-for-buck.

(40 euro is wel voor een 512MB-versie maar die presteert niets slechter dan een 1GB versie, 1GB is voor een HD4650 namelijk overkill en dus meer marketing)

[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 16-04-2010 12:08 ]

• GoeiedagEem
Die prijs is hoger omdat het een HP kaart is...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee de prijs is hoger omdat HP hem verkoopt, die kaart is echt niet anders doordat hij van HP is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sinester schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:30:
die HP voedings zijn imo echt brak
:?
In die dingen zitten meestal de beste 300 Watt voedingen die er bestaan, die kun je niet eens retail kopen.
Zijn vaak 300 Watt 80plus Gold voedingen...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• GoeiedagEem
Idd: ENERGY STAR®, EPEAT Gold™, 89PLUS voeding

Wat betreft die kaart van HP, dat is gewoon het merk, net als XFX en Club3D volgens mij.

Volgens mij heb je dan ook dezelfde garantievoorwaarden op de kaart als je gehele systeem. Dus dan komt er een monteur de volgende dag, als je iets stuk hebt (ook die videokaart dus).

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:23:
Idd: ENERGY STAR®, EPEAT Gold™, 89PLUS voeding
Maar wat staat er op de zijkant van de voeding? Foto?
Dan valt er 'precies' te zien wat de voeding aan kan namelijk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• GoeiedagEem
Ik zal vanavond ff kijken. Dan post ik ook wel ff een foto.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja, je hebt gewoon van die kabeltjes van molex naar PEG (oftewel, van "hardeschijfstroomkabeltje" naar videokaart) :) kosten maybe €2.50? zolang je voeding voldoende 12v kan leveren,

(meestal zijn de voedingen in HP dozen niet slecht, gewoon van 'onbekende' fabrikanten waar de "bekende merken" hun binnenwerken ook vandaan halen (niet altijd tho, sommige series zijn wel n beetje matig geweest, maar HP enzo hebben ook geen zin om de hele tijd voedingen onder garantie te moeten vervangen dus ze stoppen dr echt wel goede voedingen in..)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
320 W is zeker wel voldoende voor een HD3870; die verbruikt echt niet zoveel zoals de meeste mensen hier beweren. Daarnaast zijn de voedingen in zulke OEM-pc's best aardig, dus ik heb er wel vertrouwen in. Een HD3870 is overigens iets sneller dan een HD4670.

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Koop gewoon een hd5670 , deze heeft geen extra voeding nodig en zal je vrij leuke prestaties bieden. En deze kaart is sneller dan de genoemde hp opties.
pricewatch: Powercolor AX5670 512MD5-H

[ Voor 28% gewijzigd door yannickmerckx op 16-04-2010 17:05 ]

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Sinester

Game Guru

-The_Mask- schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:17:
[...]

:?
In die dingen zitten meestal de beste 300 Watt voedingen die er bestaan, die kun je niet eens retail kopen.
Zijn vaak 300 Watt 80plus Gold voedingen...
naja ik bedoel met brak ook, dat je geen ruimte hebt om uit te breiden,
en zoals ik in me verhaal al vertelde, slechte ervaringen ermee
kon geen eens een 4770 handelen (in mijn geval, misschien was er wat anders aan de hand)

[ Voor 10% gewijzigd door Sinester op 17-04-2010 10:52 ]

Hello there

• GoeiedagEem
Hierbij een foto van de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/9635/p1010146y.jpg

En hij zou dus op zo'n connector moeten:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/6717/p1010141640.jpg

Zou een dergelijke convertor gaan werken?

Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/wqer23ss3.jpg

En:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/sd2323sss33223.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door GoeiedagEem op 17-04-2010 12:15 ]

• Nielson
Waarom haal je nu elke keer dat kabeltje erbij? Er zijn zat vlotte kaarten (genoemd) die binnen de 75Watt blijven wat een PEG slot kan leveren, heb je heel zo'n kabeltje niet nodig en hoef je je ook geen zorgen te maken dat je je voeding overbelast.

• GoeiedagEem
Hierom:

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/6284/p1010142640.jpg

Die ligt er al naast, om ingebouwd te worden.

• M2M

M2M

medicijnman

GoeiedagEem schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:37:
Zou een dergelijke convertor gaan werken?
Ten eerste is het geen converter. Er wordt namelijk helemaal niets geconvert. Enkel het correct aansluiten van de +12V, +5V en ground pinnetjes op de verschillende connectors.

En ja, als je voeding sterk genoeg is gaat zo'n "convertertje" gewoon werken. En het maakt ook niet uit hoeveel van die kabeltjes je aan elkaar maakt, de weerstand van die kabeltjes is niet bijzonder groot en kilometers kabel kun je toch niet kwijt in je pc.

-_-

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die kaart gaat die voeding niet trekken op die lijn :z

[afbeelding]
Upload die gelieven wat groter (En geef een link IPV [img] tag), kan niet lezen wat er op staat.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
D4NG3R NL schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:43:
Die kaart gaat die voeding niet trekken op die lijn :z

[afbeelding]
Upload die gelieven wat groter (En geef een link IPV [img] tag), kan niet lezen wat er op staat.
Ik denk het wel, want op de 12V1 (main) levert deze 15 A en op de 12V2 (cpu) 14 A. Dat is dus ruim voldoende!

• Nielson
GoeiedagEem schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:26:
Hierom:

[afbeelding]

Die ligt er al naast, om ingebouwd te worden.
Ow sorry, had ik overheen gelezen :) Je zou zoiets kunnen doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_sata_contra_2_molex.jpg

+
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_dl_molex-6pin-pci-express.jpg
Zou zelf deze twee verknippen en dan de kabels aan elkaar solderen met een krimpkousje erover, maar je kunt ze natuurlijk ook zo aansluiten.
Pagina: 1