Verwijderd

Topicstarter
Hey,

heb een Prescott LGA775 3,4 GHz proc op een oud msi bordje zitten en de grafische kaart gaf geen beeld meer, maar het lag niet aan de graka. Aan ram leek het ook niet te liggen, dus heb ik snel 2de hands een bordje gekocht..

DFI Lanparty P45-T2RS...

nu, had ik niet op de cpu support list gekeken, ze spreken daar over C2D,C2Q's en anderen, maar niet over een single core Prescott....

Wat gaat er gebeuren? gaat ie booten en werken of gaat 1 van de 2 gefried worden? :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 10:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij gaat gewoon niets doen, die prescott heeft een heel andere VRM vereiste ;). Die prescott's waren nogal zuipende heethoofden, waarschijnlijk geeft het P45 plankje dusdanig weinig prik dat hij niet eens initialiseert.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hm, ik zou anders zeggen dat ie t prima zou moeten doen :) een quad kan net zo hard zuipen als een p4.. frituur zou trouwens niet moeten gebeuren, ook al werkt het niet.

Verwijderd

De voorspelling is dat het tweedehands moederbord verkocht gaat worden en dat er een ander passend moederbord aangeschaft wordt.

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Denk eerder DFI houden en bij V&A een CPU scoren.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Umbrah schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:31:
Hij gaat gewoon niets doen, die prescott heeft een heel andere VRM vereiste ;). Die prescott's waren nogal zuipende heethoofden, waarschijnlijk geeft het P45 plankje dusdanig weinig prik dat hij niet eens initialiseert.
Wat Umbrah zegt.
Andere VRM specificatie, niet doen dus.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44
Was het niet zo dat de minimale fsb van zo'n bordje hoger is dan die van je Pentium IV? Dat lijkt mij te zeggen dat de bende niet gaat starten...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

PhaeTom schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:59:
Was het niet zo dat de minimale fsb van zo'n bordje hoger is dan die van je Pentium IV? Dat lijkt mij te zeggen dat de bende niet gaat starten...
Er zijn ook moederborden die een Pentium Dual-Core ondersteunen met een 200MHz (QDR800) FSB terwijl diezelfde moederborden niet overweg kunnen met Pentium 4/D CPU's ;). Het is een kwestie van de onjuiste voltage regulatoren (Prescott / Cedar Mill heeft VRD10.1 nodig; Core 2 Duo en vergelijkbaar minimaal VRD11) of een BIOS zonder support voor de oudere CPU's.

Bij de nieuwere borden (P35/P45) is het belangrijk om altijd even de CPU-support list erbij te pakken als je een oude 'Netburst' (P4 of PD) CPU wilt installeren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hm, nu je het zegt, ik heb ff opgezocht, een p45-ds3 (om maar wat te noemen) ondersteunt geen enkele p4, maar mn x48 (imho nog een stapje omhoog van p45, ook qua nummering) ondersteunt wel bijna alle p4's het hangt dus af van het specifieke moederbord en bios..

kijk anders ook ff op de cpu support list van het bordje of het wel of niet gaat? :)
[edit:] niet dus :( helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 22-03-2010 17:01 ]

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44
Thandor schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:07:
[...]
Er zijn ook moederborden die een Pentium Dual-Core ondersteunen met een 200MHz (QDR800) FSB terwijl diezelfde moederborden niet overweg kunnen met Pentium 4/D CPU's ;). Het is een kwestie van de onjuiste voltage regulatoren (Prescott / Cedar Mill heeft VRD10.1 nodig; Core 2 Duo en vergelijkbaar minimaal VRD11) of een BIOS zonder support voor de oudere CPU's.

Bij de nieuwere borden (P35/P45) is het belangrijk om altijd even de CPU-support list erbij te pakken als je een oude 'Netburst' (P4 of PD) CPU wilt installeren.
Hmm, interessant, ik dacht dus in de verkeerde richting... Voortaan gewoon checken met cpu support lists dus.
Pagina: 1