[Windows 7] File launch limiet van 15 / mixed files probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het valt me nu al enige tijd op, en ik word er eigenlijk een beetje ziek van. Windows 7 vertikt het om meer dan 15 bestanden ineens te lanceren. In XP had je nog dat venstertje "Weet je zeker dat je 999 bestanden wil lanceren? Uw computer kan hier traag door worden.", dan klikte je op ja en ging hij gewoon verder.

Nu in Windows 7 zodra je meer dan 15 bestanden hebt geselecteerd verdwijnen de "details" in de statusbalk al (dan moet je al op "Show more details" klikken) en daarnaast wordt het je ook nog eens onmogelijk gemaakt om ze dan te lanceren. Ik heb best vaak de behoefte om meer dan 15 bestanden te lanceren, dat scheelt me een hoop klikwerk.

Tweede irritatie is dat Windows 7 het nu ook vertikt om twee verschillende bestandstypen samen te lanceren, stel ik heb een Photoshop en een Illustrator bestand en ik selecteer ze beide en druk op enter, dan gebeurt er simpelweg niets. In XP lanceerde hij gewoon netjes zowel Photoshop als Illustrator en was er niets aan de hand. Doen ze dit expres om mensen te pesten?

Is er een manier om hier omheen te komen, register waardes ofzo?

Mijn dank zou groot zijn.

P.S. ik weet verder niet hoe dit met Vista zit, daar brand ik mijn vingers niet aan.

[edit: misschien handig om even te melden dat ik Windows 7 Ultimate x64 heb.]

[ Voor 3% gewijzigd door Slight op 20-03-2010 17:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Slight schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:16:
Doen ze dit expres om mensen te pesten?
Nee, meer om mensen tegen zichzelf te beschermen denk ik :)
Een voorbeeldje is dat onder XP het geen enkel probleem is om (zeg) 5000 PDF files te openen en jezelf een compleet vastlopend systeem te bezorgen doordat alle resources volledig in gebruik zijn.

* alt-92 been there, done that - en dan ben ik nog redelijk handig door
taskkill /f /fi "imagename eq acro*.*"
te laten loopen totdat alles de nek om is gedraaid...
Leuk man, naast dat je reader zich te pletter spawned loopt je AV ook zichzelf een slag in de rondte te werken.

Kun je niet met drag & drop werken in dat geval?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Je hebt zeker wel een punt. Maar dat ze dan zorgen dat er ten minste een optie is - ergens ver weg gestopt - om het wel aan te zetten. Ik bedoel als ik dan per ongeluk teveel bestanden lanceer kan ik alleen maar boos zijn op mezelf, en dan zou ik overigens nog niet alle schermen gaan killen, maar gewoon op de reset knop drukken :P

Ik moet zeggen dat die eerst genoemde situatie overigens ook niet heel vaak tegen kom, maar ik gebruik bijvoorbeeld een programmaatje genaamd QuickSFV om mijn SFV files te checken, vaak zoek ik dan in een map op *.sfv en lanceer alle SFV's die de kop op duiken. Maar nu is dit dus niet meer mogelijk.

Ik heb ook geprobeerd om dan alle SFV's naar de QuickSFV.exe te slepen, maar die pikte het niet. Er zal ook vast wel een alternatief zijn hiervoor, maar het ging me eigenlijk meer om het principe. Ik dacht dat Windows al behoorlijk idiot proof was, maar het kon dus nog erger schijnbaar.

Wat ik helemaal een ramp vind is dat Windows 7 geen twee programma's tegelijk kan lanceren als je twee verschillende type bestanden hebt geselecteerd, hoe achterlijk is dat dan? Maar goed, ik heb mijn gal wel weer gespuugd nu :D Terug aan het werk.