Toon posts:

Nieuwe 'grafische' laptop, zoveel verschillende meningen

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik wil een nieuw laptop gaan kopen, budget ongeveer 500 euro. Ik gebruik best vaak programma's als autoCAD/Photoshop/Illustrator/Indesign.
Ik hoor van mensen dat ik me op mijn video kaart en ram moet richten, maar van andere weer vooral op de cpu en ram.

Kunnen jullie mij verlichten, hoe ik nu een goede keus maak?(ik zit op moment te kijken naar een Dell inspirion 15)

hopelijk kunnen jullie wat aanbevelen.

Groeten

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Pas als je in AutoCAD 3d modellen en/of renders gaat maken is een goede videokaart handig.

Voor het Adobe pakket heb je eigenlijk vooral veel geheugen nodig (zeg 4gb voor hobbybob gebruik) en dan is (ook in 2d Autocad) een snellere cpu ook geen overbodige luxe.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan zou bijvoorbeeld zoiets een goede optie zijn?

http://www1.euro.dell.com...iron-1564&s=dhs&cs=nldhs1

of deze?
http://configure2.euro.de...054512&rbc=N0054512&s=dhs

ik weet niet of die i3 een goede processor is?

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 16:22
Ik ben zelf niet zo thuis in CAD software en de hardware benodigdheden daarvoor, maar ik moet even vermelden dat de i3 geenzins een zwakke cpu is en de videochip niet zwak is voor geïntegreerde videochip. Daarmee is alles wel gezegd. Het is geen grafisch beest. Wat betreft de T4400 kan ik je rustig zeggen dat het zo ongeveer een van de zwakste processors die vandaag de dag nog in notbooks wordt gezet. Hetzelfde geldt voor de videochip die je dan meegeleverd krijgt.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica