5.1 of 7.1 draadloze headset

Pagina: 1
Acties:

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:32
Hey,

Ik ben op zoek naar een draadloze 5.1 of 7.1 headset die minimaal 8 uur meegaat.
Ik ga er voornamelijk films,series op kijken en gamen op de X360 en PS3
Bestaan die? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Deezers op 20-03-2010 15:54 ]

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-12 16:43
Hoe kan je een 5.1 headset hebben?

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:56
je hebt deze.
Die heeft 7.1 surround en kan je ook nog de xbox live chat horen.
Maar hij is alleen voor de xbox 360 en kost $200

• Deezers
Ik zit te twijfelen tussen de Sennheiser RS140 of RS180.
Kan alleen de verschillen niet echt vinden behalve ruim 60 euro in prijs

Verwijderd

iMick schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:54:
Hoe kan je een 5.1 headset hebben?
Hoe kun je in het echt surround met maar 2 oren horen? Tuurlijk zullen er in een '5.1' headset niet echt 5 speakers en 1 subwoofer zitten, maar meestal hebben ze wel 3 stereo stekkertjes (5.1 signaal dus) en zit er een kastje tussen dat dan probeert het 5.1 signaal zo goed mogelijk te mixen over de 2 speakers, en dit werkt vaak verbazingwekkend goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 17:08 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Dennis Lammers schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:51:
Hey,

Ik ben op zoek naar een draadloze 5.1 of 7.1 headset die minimaal 8 uur meegaat.
Ik ga er voornamelijk films,series op kijken en gamen op de X360 en PS3
Bestaan die? :)
Welke heb je zelf al gevonden? X360 en PS3? PS3 gebruikt bluetooth voor de Xbox heb je microsoft compatible hardware nodig. Dus om antwoord te geven op jou vraag met de door jou gestelde eisen... Nee.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Deezers
Als ik de X360 of PS3 via een HDMI kabel heb aangesloten, en vervolgens de draadloze headset op mijn TV aansluit heb ik toch gewoon geluid van mijn tv/console via mijn draadloze headset?

Anyway, ik twijfel dus tussen de Sennheiser RS140 (123 euro) en de RS180 (180 euro)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Dennis Lammers schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:14:
Als ik de X360 of PS3 via een HDMI kabel heb aangesloten, en vervolgens de draadloze headset op mijn TV aansluit heb ik toch gewoon geluid van mijn tv/console via mijn draadloze headset?

Anyway, ik twijfel dus tussen de Sennheiser RS140 (123 euro) en de RS180 (180 euro)
Als je TV daadwerkelijk een 5.1 signaal doorsluist naar de koptelefoon is dat een optie, ik betwijfel het echter. 9 van de 10 TV's doen gewoon een stereo signaal door een koptelefoon uitgang sturen.

Ik zou -als je zo'n koptelefoon aanmaal hebt- het ding gewoon aan de receiver aansluiten. Als het kan nog via een S/PDIF :)

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:14:

Maar dan heb je gewoon stereo geluid en geen 5.1 gedownmixed. Moet je voor jezelf afvragen hoeveel je dat waard is natuurlijk.
Dat is ook het voordeel van een PC. Ik kan gewoon in de driver van mijn geluidskaart zeggen 'Virtualisatie hoofdtelefoon' en de PC gaat (softwarematig) het surround downmixen naar stereo. Sluit ik er nu een (stereo) (draadloze) hoofdtelefoon op aan dan heb je dus 'surround' op je hoofdtelefoon. Als de gameconsoles ook zo'n software feature ondersteunen kun je dus gewoon een standaard draadloze hoofdtelefoon (zoals bijv. die Sennheisers) en het surround in software door de console laten afhandelen. Geen idee of XBox / PS3 zoiets hebben.

• Deezers
Als ik mijn laptop via HDMI aansluit op mijn TV heb ik dan ook gewoon stereo geluid?

Want anders zoek ik gewoon een goede draadloze headset met lange accuduur, want anders heeft zo'n Sennheiser natuurlijk niet veel toegevoegde waarde voor dat geld, als goedkopere dat net zo goed kunnen.

Dus wat ik wil is:

Geluid van X360 , PS3 via HDMI via TV op de draadloze headset horen
en Laptop via HDMI aangesloten op TV horen via de draadloze headset.

Is zo'n dure als Sennheiser dan echt nog nodig?

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:06:
[...]

Hoe kun je in het echt surround met maar 2 oren horen? Tuurlijk zullen er in een '5.1' headset niet echt 5 speakers en 1 subwoofer zitten, maar meestal hebben ze wel 3 stereo stekkertjes (5.1 signaal dus) en zit er een kastje tussen dat dan probeert het 5.1 signaal zo goed mogelijk te mixen over de 2 speakers, en dit werkt vaak verbazingwekkend goed.
Onzin,

er bestonden jaren terug al Zalman headsets met daadwerkelijk 5 of 6 speakers per oorschelp. Ook de Turtlebeach hierboven beschreven heeft meerdere speakers per schelp. Echter was dit beter te zien bij de tekeningen van het vorige model van deze headset

Er worden vaak 3 of 4 speakers voor het surroundgeluid gebruikt, en los daarvan nog een bas-/ subwoofermodule
Pagina: 1