Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

programma's openen niet meer

Pagina: 1
Acties:

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Vanmiddag heb ik een virus binnegehaald. De hele computer sloeg op hol.McAfee werd afgesloten en die kon ik niet meer openen. Ik heb snel mijn internet verbinding afgesloten en de PC opnieuw opgestart. Nu startte Mcafee gelukkig wel weer automatisch en die vond 10 virussen/trojans. Alles leek in orde alleen kan ik nu geen programma meer openen. Zelfs een herstelpunt kiezen gaat niet meer want iedere keer als ik ook maar iets wil openen, ook IE en Outlook krijg ik een lijst om een programma te kiezen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Er staat in de BV FAQ een klein stukje hierover:
Ik had een virus, en nu kan ik geen programma meer starten?

Een hoop virussen passen de aanroep van executables in Windows aan, zodat het virus steeds wordt aangeroepen als jij een ander programma opstart. Maar na de verwijdering van het virus kan het zo zijn dat je geen enkel programma meer kan opstarten, omdat de koppeling dan weg is. Dit is na verwijdering van het virus vrij makkelijk te maken door in de verkenner regedit.exe naar regedit.com te hernoemen, en deze op te starten.
In je register zou "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command" de waarde "%1" %* moeten hebben, en "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe" hoeft enkel een lege defaultwaarde te hebben.

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Formatteren, herinstalleren en backup terugzetten lijkt me de snelste oplossing. Blijkbaar is je systeem goed om zeep geholpen.

• friander
pasta schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:44:
Er staat in de BV FAQ een klein stukje hierover:

[...]
Die vermeldingen in het register staan zoals ze hierboven beschreven zijn. Stonden dus al goed. Hoe verander ik regedit in regedit.com?

• friander
Ik kom nu ook niet meer in regedit, als ik die aanklik krijg ik ook een lijst met programma's om regedit te openen. Geen idee hoe ik er net in ben gekomen!

• friander
Kan iemand mij vertellen HOE ik Regedit.exe kan hernoemen naar REGEDIT.COM ???

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bestand selecteren en op F2 drukken en dan het ding hernoemen.

• friander
ok ik heb regedit.exe hernoemd naar regedit.com
Als ik regedit .com wil openen krijg ik alsnog het scherm "openen met".....

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
Ik ben het eens met Terw_Dan. Herinstalleren is gewoon het beste. Dat zou ik altijd doen na een virus. Beter iets te rigoreus dan even later alsnog in een botnet zitten.

• friander
Terw_Dan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:24:
Bestand selecteren en op F2 drukken en dan het ding hernoemen.
Heb ik gedaan met F2 maar als ik hem nu wil openen zie ik dat hij regedit.com.exe heet.....

• friander
beefstick schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:34:
Ik ben het eens met Terw_Dan. Herinstalleren is gewoon het beste. Dat zou ik altijd doen na een virus. Beter iets te rigoreus dan even later alsnog in een botnet zitten.
Ja het probleem is dat ik dan bijv. al mijn emails kwijt ben. Ik kan ze niet opslaaan want ik kan Outlook niet openen.....:(

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
Kom je nog in iets als cmd (eventueel in failsafe modus of hoe dat ook heet in windows), want dan kun je het gewoon cp-en naar een usbstick ofzo...
Weet niet hoe outlook werkt, dus ik weet ook niet waar je die bestanden dan moet vinden, maar dat is vast te googlen

Voor dit soort dingen heb ik een gmail account. Ik haal alles binnen via pop3, maar als ik het verlies kan ik in gmail aangeven dat ik alles opnieuw wil downloaden. *misschien een handige tip voor de volgende keer

Of je zegt gewoon dat er een kopie op de server moet blijven staan, dat werkt ook natuurlijk, maar dan moet je wel een ISP hebben die je meer dan 10 mailtjes laat opslaan.

[ Voor 21% gewijzigd door beefstick op 20-03-2010 16:57 . Reden: aanvullingen ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Een pc kan elk moment defect gaan dus altijd backups maken.

http://distrowatch.com/table.php?distribution=partedmagic
Deze cd branden.
Hiermee opstarten, dit is een bootable cd, dit is linux.
Dan kun je je files backuppen, dus branden.
Voor je emails moet je eens kijken of je die files ook kan backuppen, dus zoeken op het ineternet of het gaat en welke files.
Je kan met bovenstaande cd, de harde schijf met nullen overschrijven zodat echt alle virussen weg zijn.
De cd werkt ook snel bij 256 ram geheugen.

Ja je moet schoon windows installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 20-03-2010 17:56 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57

MsG

Forumzwerver

friander schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Heb ik gedaan met F2 maar als ik hem nu wil openen zie ik dat hij regedit.com.exe heet.....
Wat kan je allemaal nog? Windowstoets - R en dan regedit intikken werkt dat?

Of verkenner? Want die instellingen zit in de mapopties van verkenner. Download anders eens ergens anders een Ubuntu CD en kijk dan eens of je in de C map een autorun map ziet staan. Volgens mij was dat op school bij ons de oplossing om dit weer goed te krijgen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

friander schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Dan staat je pc waarschijnlijk zo ingesteld dat hij extensties verbergt ofzo (wie dat ooit bedacht heeft verdient imho een schop onder z'n hol).

Kun je de command prompt nog wel starten? In dat geval kun je het ook op die manier proberen te hernoemen.

Maar al met al is het heel veel gekut. Ik zou gewoon je verlies nemen en herinstalleren (en volgende keer backups maken!).

• friander
Ik ben via start->uitvoeren->command.com in de windows map gekomen en zo heb ik regedit.com kunnen benoemen. Daar is echter niets geks te ontdekken.
Toen heb ik een regfix toegevoegd, gevonden op het internet via mijn andere PC en gedownload op een USB stick. Ik kon toen outlook weer openen en ook programma's. IE nog niet.
Met Regcleaner ontdekte ik ihaupd32.exe in mijn startup. Daar heb ik op gegoogled en ontdekt dat deze erg stout is! Nu draait spyware doctor en die vind de volgende shit:
- Trojan-downloader-fraudload
- Rogueantispyware.XPantispyware
- Trojan.fakealert

En nog diverse andere zooi met lage bedreiging. Helaas moet je een licentie kopen om deze troep te laten verwijderen dus ik ben nog wel ff bezig.

• friander
friander schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:17:
Ik ben via start->uitvoeren->command.com in de windows map gekomen en zo heb ik regedit.com kunnen benoemen. Daar is echter niets geks te ontdekken.
Toen heb ik een regfix toegevoegd, gevonden op het internet via mijn andere PC en gedownload op een USB stick. Ik kon toen outlook weer openen en ook programma's. IE nog niet.
Met Regcleaner ontdekte ik ihaupd32.exe in mijn startup. Daar heb ik op gegoogled en ontdekt dat deze erg stout is! Nu draait spyware doctor en die vind de volgende shit:
- Trojan-downloader-fraudload
- Rogueantispyware.XPantispyware
- Trojan.fakealert

En nog diverse andere zooi met lage bedreiging. Helaas moet je een licentie kopen om deze troep te laten verwijderen dus ik ben nog wel ff bezig.
Kan ik hieruit trouwens concluderen dat McAfee Total Protection zijn naam niet echt eer aan doet???
Pagina: 1